Razor1911 har släppt ett Origin bypass för Battlefield 3

Medlem
Razor1911 har släppt ett Origin bypass för Battlefield 3

Scengruppen Razor1911 har släppt en fungerande bypass för EA's spyware Origin. Det är en modifierad exe som gör att du kan starta spelet utan att använda origin. Detta är alltså ingen crack som gör att piratkopierad versioner fungerar online utan för er som köpte spelet men inte gillar att EA samlar information om allt som finns och allt du gör på din dator.

Citat:

This release is dedicated to our fans worldwide who bought this game on
legal way and don't want to install the trojan from Electronic Arts to play
online

Full NFO
[http://pastebin.com/ycF4YqcT]

OBS!
Detta är ingen länk till något crack, eftersom det med största sannolikhet strider mot FZs regler.
Ett varningens finger bör även lyftas för att EA kan komma att stänga av konton som använder sig av denna "bypass" så använd det på egen risk!

Medlem

Finns det inget för Steam så man slipper öppna den tunga klienter var gång man ska spela?
Har visserligen gött om RAM men den där väntan innan allt har kommit igång skulle var skönt att slippa.


signatur

Det var detta...

Medlem

... och det är ju ganska garanterat att EA får den här exe filen bannad genom PB. Jag hade iaf inte chansat mitt konto på det här.

Medlem

Hur blir det med EA:s trojan Origin egentligen? Är det över huvud taget lagligt i europa...?


signatur

system: online

Medlem
Skrivet av auricom:

Hur blir det med EA:s trojan Origin egentligen? Är det över huvud taget lagligt i europa...?

Är det lagligt att sprida skadlig kod alls?
(Där ligger svaret)


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av auricom:

Hur blir det med EA:s trojan Origin egentligen? Är det över huvud taget lagligt i europa...?

Är Steam lagligt?
Är det lagligt att tvinga dig att köra ett program, som dränker dig i reklam och tar ifrån dig rätten att bruka de spel (licenser) du köpt?
Steam har redan bevisat att PC-spelare inte har några rättigheter och trivs bäst så, största anledningen att folk gnäller på origins är just att det inte är $team, dock samma skrot och korn i grunden.

Medlem

Som om detta inte redan görs av Microsoft? Bara leva med det. Lägga in en Razor1911 exe på sitt origin konto?? Är nog ganska dumt. Säger EA bara alla som har det får sitt account bannat... Nä tack.

Handlar nog inte om det är lagligt eller inte utan när du installerar Origin går du med på att dom får göra det kan jag tänka mig.

Medlem

Det är väl inte svårare än att låta bli spelet över huvud taget om man nu inte gillar Origin, alternativt införskaffar det till PS3/360 om man har den möjligheten. Personligen är jag riktigt glad att Dice/EA valt att satsa på PC primärt, trots att det är den plattform där piratkopieringen är som mest utbredd. Jag har därför förståelse att Dice/EA väljer åtgärder för att minimera just detta, även om det är en gråzon vad gäller min integritet. Kalla mig gärna cynisk, men jag tror inte EA sitter och går igenom mina privata foton bara för att de eventuellt har möjligheten eller låser mitt BF3-spel felaktigt för att de skulle misstänka gör något som bryter mot något avtal. Skulle det sistnämnda hända, ja då ringer man till EA och får det fixat.

Min uppfattning är att de som skriker högst är de (självklart med undantag) som annars skulle ha laddat ned spelet från Piratebay, men lindar i det i argumentation om trojaner och kränkt personlig integritet.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Kunde inte sagt det bättre själv! Håller helt med dig Anwest!!

Oftast dom som gnäller är dom som inte har rent mjöl i påsen...

Medlem

Nää, håller inte alls med. Ni är rätt blinda.
Dra en pararell att PC:n skulle vara ditt hem, din bostad. Du köper en TV till ditt hem och i avtalet står det att tillverkaren får komma hem till dig när som helst, kontrollera vad du har, och skicka sedan vidare information till andra företag och myndigheter. Även om du inte har något att dölja känns det inga vidare att lämna den makten till ett företag, att ha rätten att snoka när som helst. Ilskan över detta är inte att folk har något dölja, utan att lämna över sin privata makt till någon annan, vilket kan leda till utnyttjande samt smutskastelse.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Precis. Det finns något som kallas för integritet. Jag har oerhört svårt att acceptera att företag tar sig kränkande rättigheter på privatpersoners bekostnad. Väldigt mycket av mitt liv går att hitta på min hårddisk, att tänka sig att någon random anställd på EA kan gå igenom mina dokument och filer gör mig bekymrad, oavsett hur professionell den anställda påstås vara. Jag blir förvånad att du, Anwest, verkar helt ok med att öppna upp för att högst privat information om dig finns tillgängligt utanför din kontroll.


signatur

system: online

Medlem
Skrivet av auricom:

Jag blir förvånad att du, Anwest, verkar helt ok med att öppna upp för att högst privat information om dig finns tillgängligt utanför din kontroll.

Den risken är ständigt överhängande med en uppkopplad dator, så jag drar inte för stora växlar att jag givit EA ett medgivande. Jobbar själv dagligen med avtalsvillkor och en par av våra avtalspunkter är inte så populära men för oss nödvändiga att bedriva vår verksamhet, för att vi i slutändan ska kunna leverera till kunden. Vart jag vill komma är att formuleringar och handlingar inte alltid går hand i hand, jag må vara godtrogen men jag tror inte att EA missbrukar det de eventuellt har åtkomst till.

Ett aktuellt statement från EA i ämnet:
http://www.gameranx.com/updates/id/3519/article/ea-refutes-or...


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Hehe. Så du menar alltså att eftersom det finns en risk att någon bryter sig in i ditt hem och snokar runt så kan du lika gärna lämna dörren olåst?

Givetvis finns det tillfällen där en viss service kräver viss tillgång av privat information för att fungera, men då är det ju i så fall ett nödvändigt ont och något klienten förstår samt vet varför och vem som har den informationen. I det här fallet är det helt irrelevant för EA att skanna av datorer för att leverera ett spel. Vad gäller Facebook, som är gratis att använda, betalar vi istället med information om oss, som man för övrigt har möjlighet att bestämma en hel del själv vad man vill uppge. I och med att man redan betalar fullpris för själva spelet är detta inte heller en möjlig förklaring. I så fall borde de erbjuda två olika spelversioner, en med rabatterat pris där man betalar skillnaden med sin privata information, och en fullprisversion precis som vanligt.

Att vilja veta mer om ens kunder är ju en hälsosam ambition. Detta bör dock alltid vara på kundens villkor och inte något som tvingas på tycker jag. Jag vill ju bara spela ett spel som jag betalar för, allt annat är jag inte intresserad av att delta i.

Kom på att jag kanske borde förklara och utveckla varför jag har denna ståndpunkt så handlar det om principen. Alltså en sådan princip som vi baserar alla våra lagar enligt. Någon stans oavsett vad det gäller måste man dra gränsen för vad som är ok och vad som inte är ok. Jag upplever att allt deltagande i handel/kommers mer och mer är "auto: du ger oss tillgång till din information och vi får göra vad vi vill med den. opt-out: möjlig enbart efteråt och enbart via aktiv handling" istället för att fråga kunden vad den är ok med först.

T.ex. beställde jag ett träningsredskap online för något år sedan från typ Bodystore tror jag butiken hette, då det var enda stället att få tag på just den produkten jag ville ha. I köpvillkoren stod att ett genomförande av ett köp där också innebar att kunden ger Bodystore rätt att även låta deras olika partners ta del av ens information och skicka reklam till en, antar att det gällde e-mailadressen i första hand. De skrev att det gick att frånsäga sig detta via e-mail men vid köpet godkänner man alltså detta oavsett, för att få handla över huvud taget. Opt-out kräver alltså en aktiv handling (och inte bara en check-box), istället för tvärtom. Jag tycker det är rakt av dålig stil och en otrevlig och bekymmersam utveckling om man ser framåt.

Jag känner bara såhär att; Vänligen, jag vill bara köpa den här jävla grejen av er, det är allt! I övrigt kan ni ge fan i att dra in mig och information om mig i alla möjliga sammanhang!


signatur

system: online

Medlem

Ja, jag har lämnat ut mitt medgivande/lägenhetsnyckel till min mor så att hon har access till min lägenhet och allt därtill. Inte tror jag att hon går igenom mina lådor vid tillfälle för det (hoppas jag, haha), utan nöjer sig med att vattna mina blommor.

Jag känner bara så här: Jag förstår, utan att ens behöva läsa er EULA, att det enda ni egentligen vill med denna lång text är att jag gör rätt för mig (spela spelet med en laglig version) och att eventuell information används till att i slutändan erbjuda mig en bättre produkt.

Min enda poäng; gillar du inte Origin och dess avtalsvillkor - köp inte spelet (till PC). Jag tycker att du, auricom, har en vettig argumentation varför du inte ska köpa det då det krockar med din ideologi.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Ingen tvingar något att köpa BF3 och/eller använda Origin.
Känner man sig obekväm är det bara att avstå. Svårare än så är det inte.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv
Skrivet av Nestor:

Ingen tvingar något att köpa BF3 och/eller använda Origin.
Känner man sig obekväm är det bara att avstå. Svårare än så är det inte.

Såvitt jag kan se så står det inte någonstans på min Battlefield 3 låda något om vilken sorts spyware och bloatware Origin är. Jag är rätt säker på att detta är olagligt inom EU då du inte informeras vid köpet. Sen är ju inte EULAn direkt bindande då du inte heller fick läsa den förrän efter köp.

Medlem

Reflektion; hur många använder Facebook?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Hur funkar Origins spionage då?
Samlar det bara information när Origin är igång? Om det är en trojan så bör väl information samlas även när Origin är avstängt/avinstallerat?


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Nestor:

Reflektion; hur många använder Facebook?

Vad har Facebook med det här att göra? Finns väl säkert många som använder facebook, jag är dock inte en av dom.

Medlem

Tja bypassen har ju varit ute ett tag nu, är det nån som har blivit bannad ännu för det här?

Nu när origin är nere o allt vore det jäkligt bra att ha...

http://pastebin.com/ycF4YqcT

Medlem

Denna naivitet kring Origin är ju helt sanslös. Tror ni verkligen att de sitter och realtime-övervakar allt ni gör på datorn? Herregud, ni måste leva ett jobbigt liv varje gång ni ens kopplar upp er.

Och börja inte med detta "Det är en princip-sak", för isånafall skulle ni till slut inte sitta på internet. Mängder av program har samma eller liknande villkor, inte minst Windows.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar