Bakom kulisserna på Skyrim

Medlem
Skrivet av cinderella:

Hade hellre velat ha ett nytt Witcher spel. Inte för att jag inte är taggad på Skyrim, för det är jag. Ska bli en häxkarl som använder magi o alkemi för att bli oövervinnelig Vilka förmågor ska ni använda er av?

Tror jag ska vara nån sneaky jävel, med båge och massa assassin skills!

Medlem

Bethseda är fan bäst på att tagga till en!!!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Mikael2441:

Magi är ju alltid trevligt men jag kommer nog att använda allt möjligt

Du kan ju bli en conjurer. En som använder alla möjliga magiska vapen?

Medlem
Skrivet av znokker:

Tror jag ska vara nån sneaky jävel, med båge och massa assassin skills!

Själv lite sugen på att vara en bågskytt. Men jag ska köra i tredje person o det fungerar säkert dåligt som bågskytt? Det funkade då dåligt i oblivion iaf

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av znokker:

Tror jag ska vara nån sneaky jävel, med båge och massa assassin skills!

Själv lite sugen på att vara en bågskytt. Men jag ska köra i tredje person o det fungerar säkert dåligt som bågskytt? Det funkade då dåligt i oblivion iaf

Tydligen så påstår Bethesda att tredjepersons vyn skall vara starkt uppgraderad sen oblivion, så man får väl hoppas, annars kanske man kör som nån köttig krigare och bara malar ner allt som kommer i ens väg.

Medlem

För mig blir det en hundraprocentig magiker, skall använda alla magiskolor och INGA vapen eller rustningar, Altmer såklart.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Inget smygande. Stort svärd i ena handen läskig magi i den andra

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

För mig blir det en hundraprocentig magiker, skall använda alla magiskolor och INGA vapen eller rustningar, Altmer såklart.

Vill du motivera varför du ska köra en Altmer samt endast magi? Jag menar, det låter som på dig att du vet nåt hemligt? Typ, en som kan alla magier kan oftast klara av problem på olika sätt? Eller en Altmer är accepterad överallt?

Medlem

Oblivion är både snyggare och har bättre flyt + att det är större, skyrim ligger på 3.8gb så satsa på PC det landar på 2-3skivor, konsollen blir ni besvikna på!

Bara ett heads up, bättre lägga pengarna på bra spel än att gynna dem dåliga!

OBLIVION imo


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av SID 6.7:

För mig blir det en hundraprocentig magiker, skall använda alla magiskolor och INGA vapen eller rustningar, Altmer såklart.

Vill du motivera varför du ska köra en Altmer samt endast magi? Jag menar, det låter som på dig att du vet nåt hemligt? Typ, en som kan alla magier kan oftast klara av problem på olika sätt? Eller en Altmer är accepterad överallt?

Inga hemligheter, jag föredrar att tänka på magiker som fantasyns vetenskapsmän som löser problem med hjärna istället för muskler. Så när jag spelar magiker i fantasyspel så testar jag alltid om det är möjligt att skippa vapen och rustningar... Så här långt så har det fungerat i Morrowind, Oblivion och Fable spelen.

Altmer eller högalverna är helt enkelt den rasen som ses som de främsta magikerna i Tamriel och brukar få bäst bonusar till magirelaterade förmågor och färdigheter.

Jag kommer självfallet att testa Krigare och Tjuv/Lönnmördare senare och jag kommer lägga in mina egna restriktioner på vad jag "får" använda för vapen och utrustning där med och som krigare är det alltid förbjudet med magi... Så fungerar jag.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av 7an:

Oblivion är både snyggare och har bättre flyt + att det är större, skyrim ligger på 3.8gb så satsa på PC det landar på 2-3skivor, konsollen blir ni besvikna på!

Bara ett heads up, bättre lägga pengarna på bra spel än att gynna dem dåliga!

OBLIVION imo

Stort lol på dig. Visste inte att du redan spelat klart spelet 9 dagar innan release.

Medlem

Blir till att jaga rådjur i dem gröna skogarna och björn i dem lite mer norrut, kanske till och med någon kanin eller liknande smådjur för att sedan sälja päls och kött. Det är så jag planerar att få ihop min inkomst. Vem vet, jag kanske möter någon annan jägare som låter mig använda hans jaktstuga så att jag kan vara borta längre på mina äventyr.

Skyrim blir skitnais!


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av 7an:

Oblivion är både snyggare och har bättre flyt + att det är större, skyrim ligger på 3.8gb så satsa på PC det landar på 2-3skivor, konsollen blir ni besvikna på!Bara ett heads up, bättre lägga pengarna på bra spel än att gynna dem dåliga!OBLIVION imo

Ett stort, va? Du vet väl om att Oblivion och Skyrim ingår i samma spelserie som är The Elder Scrolls. Och att Skyrim är uppföljaren till Oblivion? På dig låter det som att du försvarar Oblivion. Du gör ett dåligt jobb med det, men ändå så gör du det, och jag fattar inte varför?

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Blir till att jaga rådjur i dem gröna skogarna och björn i dem lite mer norrut, kanske till och med någon kanin eller liknande smådjur för att sedan sälja päls och kött.

Det skulle vara häftigt om det fungerade i praktiken. Jag skriver så för jag tvivlar på att man kan lira Skyrim någorlunda effektivt på det sättet. Hoppas kan man ju

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

...och som krigare är det alltid förbjudet med magi...

Aha! Jag förstår, du gillar den gamla skolans fantasy regler. En magiker ska inte kunna bära tunga rustningar, en barbar ska inte vara så smart o bara kunna vifta runt ett sorts vapen som inte kräver så mycket finess osv. Sist jag körde så var i NWN om jag minns rätt. Nej för fan, det var i DA:O.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av SID 6.7:

...och som krigare är det alltid förbjudet med magi...

Aha! Jag förstår, du gillar den gamla skolans fantasy regler. En magiker ska inte kunna bära tunga rustningar, en barbar ska inte vara så smart o bara kunna vifta runt ett sorts vapen som inte kräver så mycket finess osv. Sist jag körde så var i NWN om jag minns rätt. Nej för fan, det var i DA:O.

Märkligt nog så störde jag mig jämt på det i old school lir som Might & Magic, Eye of the beholder, Baldurs Gate osv... Sedan när man får göra som man vill så väljer jag med flit att spela som det var förr... Jag har blivit fantasykonservativ på gamla dar


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

12
Skriv svar