Medlem
Bajs Origin!

Jag skulle precis starta Battlefield 3, gick in på Crappylog och skulle joina en server, vad händer?

Jo, Origin kommer med ett meddelande:

Ett fel har inträffat:
Origin är inte installerat och krävs för att du skall kunna spela det här spelet.

Installera om Origin.

Jag har inte gjort något speciellt, startade datorn som vanligt och skulle spela....

Kan man fixa detta UTAN och ladda ner allt på nytt?

Medlem

Kanske ett dumt svar men man vet ju inte, testa starta Origin, sedan, BF3 därifån.
vet att ibland fattar inte battlelog att jag har origins igpng


signatur

Rwa?

Medlem

Jag får upp det varje gång jag ska spela. Bara stänga ner Battlelogg och starta igen via origin.

Medlem

Hurr... Fick ominstallera Origin bara sen köra det som administratör, även fast jag har inaktiverat UAC, sen så funkade det.... :S

Medlem

Fyfan vad jobbigt PC spelarna verkar ha det med Origin och BF3. Det är inte rätt. Är PC spelare i grunden som nyligen gått över till konsol för det är billigare och mer tillgängligt, så jag känner fortfarande med er. Det är inte rätt att tvingas på saker som Origin när de inte ens fungerar. Lirar BF3 på PS3 och det enda jag behöver Battlelog till är för stats och kolla unlocks, ribbons och sådant, och det fungerar felfritt.

Lycka till, hoppas de löser problemen snart.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

EA är nog nöjd så länge Origin funkar med att söka igenom ens dator på information, resten lär nog ta tid för dom att fixa då det inte är lika viktigt. Men ja.. stänga ner Battlelog och starta det igen via Origin funkar för mig. Händer ibland när man är kvar på battlelog och stängt ner Origin sedan startat upp det igen utan att starta om battlelog att den inte hittar kontakt.

Inaktiv

Det roliga är att PC spelarna säger att det äger till PC och att konsolversionerna suger.

Det märks ju vilken version som har mest problem.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det roliga är att PC spelarna säger att det äger till PC och att konsolversionerna suger.

Det märks ju vilken version som har mest problem.

spelet i sig är ju bättre på pc en konsol, PC har mer fördelar, såsom bättre grafik, det stödjer 64 spelare för oss, och vi får dessutom (om jag fattad det rätt) större kartor iom Conquest large.
Dock skiter de flesta spelutvecklarna i PC spelarna, och gör spelen för konsol och sedan portar till pc, vilket ofta innebär en massa strul, förmodligen vad som hänt här.
Detta äru likadant vice versa. Dragon age tex var utvecklat till PC, vilket gjorde att det blev massa strul för konsol spelarna.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av showerguy:

Det roliga är att PC spelarna säger att det äger till PC och att konsolversionerna suger.

Det märks ju vilken version som har mest problem.

spelet i sig är ju bättre på pc en konsol, PC har mer fördelar, såsom bättre grafik, det stödjer 64 spelare för oss, och vi får dessutom (om jag fattad det rätt) större kartor iom Conquest large.
Dock skiter de flesta spelutvecklarna i PC spelarna, och gör spelen för konsol och sedan portar till pc, vilket ofta innebär en massa strul, förmodligen vad som hänt här.
Detta äru likadant vice versa. Dragon age tex var utvecklat till PC, vilket gjorde att det blev massa strul för konsol spelarna.

Att påstå att BF3 var utvecklat med endast konsoler i åtanke i första hand är som att säga att Aftonbladet är ute efter sanningen. Då skulle det inte vara undermåliga kartor som inte går att manipulera, det skulle finnas kontroller som går att ställa in samt en rad andra funktioner som borde funnits med. Men de funktionerna gjordes med PC i åtanke och då inte passade alls på konsol, så de klippte ut det.

Spelet är en kompromiss, de har försökt rikta in sig lika mycket på båda typer av platformar och det märks. Som sagt, vissa funktioner som är självklara även på en konsolshooter är borta då de utvecklades för PC, samma sak gäller åt andra hållet, menyer utvecklade för konsoler som PC-spelarna spyr galla över. Man får ändå vara ganska nöjd att de jobbade hårt med att tillfredställa alla platformar och hoppas att de patchar upp bortklippta och undermåliga funktioner.

Så det här är inte en portning åt något håll, detta är något annat, en kompromiss platformar emellan.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av showerguy:

Det roliga är att PC spelarna säger att det äger till PC och att konsolversionerna suger.

Det märks ju vilken version som har mest problem.

spelet i sig är ju bättre på pc en konsol, PC har mer fördelar, såsom bättre grafik, det stödjer 64 spelare för oss, och vi får dessutom (om jag fattad det rätt) större kartor iom Conquest large.
Dock skiter de flesta spelutvecklarna i PC spelarna, och gör spelen för konsol och sedan portar till pc, vilket ofta innebär en massa strul, förmodligen vad som hänt här.
Detta äru likadant vice versa. Dragon age tex var utvecklat till PC, vilket gjorde att det blev massa strul för konsol spelarna.

Att påstå att BF3 var utvecklat med endast konsoler i åtanke i första hand är som att säga att Aftonbladet är ute efter sanningen. Då skulle det inte vara undermåliga kartor som inte går att manipulera, det skulle finnas kontroller som går att ställa in samt en rad andra funktioner som borde funnits med. Men de funktionerna gjordes med PC i åtanke och då inte passade alls på konsol, så de klippte ut det.

Spelet är en kompromiss, de har försökt rikta in sig lika mycket på båda typer av platformar och det märks. Som sagt, vissa funktioner som är självklara även på en konsolshooter är borta då de utvecklades för PC, samma sak gäller åt andra hållet, menyer utvecklade för konsoler som PC-spelarna spyr galla över. Man får ändå vara ganska nöjd att de jobbade hårt med att tillfredställa alla platformar och hoppas att de patchar upp bortklippta och undermåliga funktioner.

Så det här är inte en portning åt något håll, detta är något annat, en kompromiss platformar emellan.

Se inte svart och vitt, sa aldrig att jag påstod att spelet endast var utvecklat med konsol i åtanke.
Det är väll ganska uppenbart att det inte var det med tanke på att dem själva sa det gjordes för pc i början.

Vad jag däremot sa var att de flesta av problemen vi PC spelare har, beror nog på konsolerna.
Självklart inte allt problem med Origins etc


signatur

Rwa?

1
Skriv svar