EA och Dice jobbar dygnet runt för att lösa BF3-strul

Medlem

Jag spelade co-op och fick till en nästan perfekt runda. Vad händer? Jo - precis i slutet innan vi skulle klara uppdraget så blev det "disconnected". Har inte spelat singleplayer eller co-op efter det.

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av kenji:

"Ett lodjur"

wtf?

Haha jag reagerade också på detta! FLummigt värre men roligt.. sån humor jag gillar

Håller med, skoj Har sett liknande i en annan artikel också =P

Knappt nått problem bara lite konstigt att jag inte kan spawna på mina squad kompisar ibland bara på säg en av dom tex en sniper som ligger way of.. men det verkar mer som nån server regel eller jag vet inte


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

PC här, och både jag och mina vänner har MÅNGA problem...

1. BF3 hänger sig efter varje match, kanske 2 av 20 får jag se stats etc och måste joina om
2. Battlelog uppdaterar sig inte i realtid dvs, invites osv skickas ej utan vi får f5 för att se saker
3. Går ej att joina med squad, står friend not found
4. Rubberband!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5. Dö bakom skydd, WTF?
6. Ljudet i batttlelog VOIP är bra ibland, kass ibland..
7. Ibland får vi även grafikbuggar med gröna ljus över skärmen, dock försvinner det snabbt
8. Varför är squadsen låsta? Och varför går det ej att skapa fler? Oftast hamnar vi i olika squads och det är
omöjligt att spela ihop då det ej går att skapa en ny squad eller kicka... Förbannat dåligt!

Det skall tilläggas att jag prövat vartenda en av alla "fixes" som finns ute..

Annars älskar jag spelet även om det har feta brister.. Och att dom flesta inte har problem är ju ren och skär bullshit!

Och DICE svar på rubberband att det har med anslutningen att göra? dom flesta av mina vänner sitter på 100/100 några få på 50/10.. och alla upplever problemen..

Gen
Medlem

Knappt några problem alls och installationen gick felfritt.

De enda problem jag råkat utför några få gånger är
¤ "Kicked by Administrator" (Punkbuster uppdatering löser det)
¤ Rubberbanding (1 av 10 servrar verkar ha det)
¤ Senaste matchen man spelat kanske inte alltid uppdateras direkt efter matchen (men dyker alltid upp några minuter senare)
¤ Fryslagg (osäker på om det är VRAM problem eller moderkortets ljudchip som bråkar men som tur var händer det sällan)
¤ Dör efter man gömt sig bakom en vägg - ingen lösning :<

Medlem
Skrivet av Javas:

Kan dom intre prioritera krascherna istället? Just det som folk lider mest utav atm, och vadå ett "fåtal", forumet är fullt av klagomål från folk som inte kan spela.

Jag lägger spelet på hyllan tills det går att spela, tänker inte förhandsboka fler spel från Dice. Black Ops var fan mer stabilt vid release, in i skamvrån!

Krascherna vet jag inte mkt om än men rubberbanding märkte jag inte av öht idag när jag spelade på en webhallen server, den kändes riktigt snabb och fräsch för en gångs skulle också!

Många som har Green Flickering än också..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

mitt funkar klockrent nu iaf !!


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Spelet fungerar säkert bra (eller kanske inte när man läser ovan). Mitt problem har varit med Origin som inte vill fungera trots timmar av troubleshooting. "Nätverket Origin kunde inte nås, kontrollera din nätverksanslutning och försök igen." kan säga att det enda jag kommer att försöka är att returnera smörjan. Känns inte värt att spela endast offline, sedan finns så många bra spel att spela, så varför lägga mer tid på ett som inte fungerar?

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Plasmabengt:

- Krasch vid banbyte (inte varje gång)
- Kan inte binda knappar som man vill (mittenmusknappen) kan inte ta bort bindning av knappar utan att binda den till något annat.
- Går inte att binda joystick som man vill. Joystickens tar över i on foot läge efter man har flygit.
-Partyjoin i battlelog funkar inte så bra
- Random disconnects

Är väl det jag kan komma på nu.

Öhh, bara HÅLLA inne Esc för att unbinda helt. det står tillomed i tooltipen.

-mittenmusknappen går då finfint att binda på min Mx518 (kör med win deafult drivare)

Jo jag upptäckte det efter jag skrev. Dock ett väldigt omständigt sätt att unbinda knappar upptäckte jag, eftersom jag måste unbinda alla knapparna när jag försöker få joysticken att funka.
Min Xai vill den inte binda mittenknappen på iaf.

Kör på PS3 och ärligt talat laggar spelet isönder, har bra uppkoppling och inget annat igång.

Men gubbarna hackar fram, jag får springa samma sträcka 3 gånger ibland. Informationen på skärmen försvinner (HUD delen, vapen, flaggorna, kartan, squad)

Så om endast ett fåtal har kvar sina bekymmer tycker jag att DICE ska höra av sig till mig, för fixar de inte detta har Activision en kund till,

&¤&/¤/&%%(/&/&/() !!!!


signatur

It´s not where we´re from, it´s where we´re going....

Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/91bc4b78-bb...

Välkomna.

(uppgraderas till 64 spelare asap)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Origin är det sämsta jävla skit som producerats på ett bra tag... får password not valid. Trots jag kan logga in via web med samma och det funkar. Och sen när jag skall updatera game manager... står det still och efter 40min pallar jag inte vänta längre och lirar något annat spel...

Medlem

Battlefield 3 är riktigt bra bara att jag har ett problem. När jag försöker connecta till en server så stängs laodingscreenen ner. För att komma in på en server måste jag försöka minst 15 gånger vilket är frustrerande och om jag kommer in in stängs servern ner efter ett tag. När jag kopplar upp mig till internet med min telefon funkar det däremot. Det är inget fel med själva internetet för det har jag redan kollat upp om det tex blockerar spelet. Snälla hjälp mig har haft detta problem otroligt länge nu. Annars är spelet fantastigt.

123
Skriv svar