Speladator, budget 4000-5000 kronor!

Medlem
Speladator, budget 4000-5000 kronor!

Jag letar efter en speldator där man kan köra spel som League of legends, Call of duty 4, Starcraft 2, DotA 2 på högsta standarden. Har just nu en Toshiba, 7 år gammal, kan spela League of legends på lägsta grafiken med buggar. Skulle vara tacksam om jag fick svar om datorer jag kan köpa eller delar så jag kan bygga!

Medlem

Eumh.. Högsta grafikinställningarna hoppas jag att du menar?
"...League of Legends på lägsta grafiken med buggar..." vadå buggar? Hur menar du?
Info om prisvärda delar etc. finns det gott om på SweClockers forum.

Medlem
Skrivet av Babyc4ke:

Eumh.. Högsta grafikinställningarna hoppas jag att du menar?
"...League of Legends på lägsta grafiken med buggar..." vadå buggar? Hur menar du?
Info om prisvärda delar etc. finns det gott om på SweClockers forum.

om jag tolkar det rätt är han helt enkelt inte så kunnig, men "högsta grafik standarden" äru uppenbart menat som höga grafikinställningar. och "lägsta grafik med buggar" är väll ganska klart att han menar typ fps-dropp?


signatur

Rwa?

Medlem

Det är inte självklart. Jag kan inte hjälpa folk om jag inte förstår det de skriver. Särskrivning och konstig formulering hjälper ingen. Stavfel kan jag leva med, om folk kan be om ursäkt för det (man går i skolan för en anledning).

För övrigt, Kobojkurt, så är det inte bra att sätta ett maxtak på ungefär 4-5000 kr, då om man ska ha en dator i nuläget som klarar det mesta, får du lägga väl över 5000 kr. Jag har spenderat över 12000 kr (jag har inte full koll, men ungefärligt skulle jag gissa på den siffran), och kan nu njuta av att spela exakt vad jag vill, och maxa det mesta, så att säga. Man får vad man betalar för.

Medlem

http://www.inet.se/artikel/1517092/taurus-value-gamer-gts450-...

Du kan plocka ihop egenvalda delar och få en lite bättre dator för samma pris men i ärlighetens namn så finns det inte mycket att vinna i den prisklassen..såvida du inte köper beggat såklart.

För att kunna bygga ihop en kostnadseffektiv dator i dagsläget behöver du annars ett operativsystem och gott om lagring, i min mening minst 500-1000GB. Har du det så kan du få en något mer kompetent dator, t.ex:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1076628/2011-11-03

Medlem

Lägg till 5000 så får du ett system med lite mer kräm.


signatur

Jag vill ha page...

Det enda spelet som kräver "mycket" av de du nämner är StarCraft II. Det "kräver" en i5/i7 samt ett relativt bra grafikkort för att kunna köras på Ultra och 60FPS. I dagsläget kan jag inte råda någon att köpa något under en i5 2500K processor samt ett GTX 560/560Ti alt. HD6870/HD6950. Ett Corsair 550W borde räcka för dem, hårddiskar idag är ruskigt dyra så det hade varit bra om du hade tillräckligt mycket utrymme just nu som det är. Hade jag varit du hade jag gått in på SweClockers och lagt upp en tråd där i köpråd, då får du säkert flera olika alternativ som du sedan kan kritiskt granska.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av Darkside666:

Det enda spelet som kräver "mycket" av de du nämner är StarCraft II. Det "kräver" en i5/i7 samt ett relativt bra grafikkort för att kunna köras på Ultra och 60FPS. I dagsläget kan jag inte råda någon att köpa något under en i5 2500K processor samt ett GTX 560/560Ti alt. HD6870/HD6950. Ett Corsair 550W borde räcka för dem, hårddiskar idag är ruskigt dyra så det hade varit bra om du hade tillräckligt mycket utrymme just nu som det är. Hade jag varit du hade jag gått in på SweClockers och lagt upp en tråd där i köpråd, då får du säkert flera olika alternativ som du sedan kan kritiskt granska.

Nu har du fel, som vanligt!
Skämt åsido, Darkside har helt rätt. Satsa hellre på att lägga en 1000 kr mer på ett GTX 560/ti (har ett sånt, fungerar utmärkt om man tweakar det lite).
Rekommenderat nätagg, är som Darkside säger 550W, men vill du vara på den säkra sidan, och ha ett kraftigare som håller för lite längre tid framöver, så kör på ett Corsair nätagg på ~750W. Då har du så att det räcker och blir över.

Medlem

För en budgetdator är intel = självmord. Dra in ett 500krs AM3 moderkort och en phenom 2 955 och lägg pengarna på ett maffigt grafikkort. Fruktansvärt mycket mer prestanda för pengarna.

Medlem

Skaffa mer pengar... har suttit och pusslat på olika lösningar men hittar inget vettigt för 5k. Kanske du har HDD, Cd läsare/Nätagg du kan återanvända?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Förmodligen bästa lösningen är att försöka hitta ett beggat 1156 system, typ mobo/ i5 750 + 4mb med chassi/nätagg för runt 3 papp och kompletera med typ ett 560 /560ti.

Inte omöjligt att hitta detta idag när "alla" vill ha Sandy Bridge etc.

http://www.anandtech.com/bench/Product/288?vs=109


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar