BF3 singleplay slutsats.

Testpilot
BF3 singleplay slutsats.

Tänk dig de gamla spelen som fanns (och fortfarande finns) på spelhallen där man hade en pistol/gevär fastmonterat i spelmaskinen.
Sen sköt man på allt som rörde sig och tog så mycket poäng det gick.

Så är BF3 Singleplay , med skillnaden att målen skjuter tillbaka så du dör efter 10 sekunder i snitt tills du lärt dig var målen dyker upp.

Miljöer och mellansekvenser är snygga som sjutton , men det är ingen rolig spelupplevelse , kämpade mot tristessen under 4 kvällar att spela klart det för jag "måste".

// Kiri out.

#blogg

BF3 singleplay slutsats.

OK, då var visst SP-kampanjen ingen rolig upplevelse om jag förstår rätt.

Vad kunde de ha gjort bättre?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag spelade igenom det på "Hard" och visst dök de upp på samma ställen, men de hade inte samma beteende! Uppskattade kampanjen för vad den var - en rälspangare med en vällyckad plastikkirurgi.

Vad det kunde ha gjort bättre? Öppnare ytor, introducera "conquest" delen i kampanjen! Att fiendesoldater dök upp på samma ställe tycker jag som nämnt inte var något problem just eftersom deras AI är av den övreklassen!

Medlem

"med skillnaden att målen skjuter tillbaka så du dör efter 10 sekunder i snitt tills du lärt dig var målen dyker upp."

Tja, då är du nog helt ärligt rätt kass på spelet. Målen dök inte upp på samma ställe varje gång för mig, utan blev överraskad många gånger av hur de flyttade runt sina spawns.

Jag dog heller inte så pass många gånger att jag började lära mig sånt heller iofs.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot

SP är ju egentligen en scriptad historia så mera frihet att göra sina uppdrag är ju nåt de kunde tänkt på , om man inte "kramar" sina kamrater eller går till punkt Y så fortsätter inte uppdraget och spawns kommer inte heller upp.
BF3 har löst spawn situationen snyggare än RAGE dår man kunde kuta runt på en öde level tills man triggat spawns men fortfarande rätt trist med oändliga spawns tills man skjutit rätt person eller sprungit till rätt punkt.

Jag vet inte om jag var ovanligt kass ,men jag dog - ofta och spawns var alltid på samma ställen.
Iallafall de som jag lärde mig att i den ordningen var man tvungen att ta dem annars var man körd.
Det är rätt att fienden aldrig betedde sig samma då de blev skjutna på olika sätt av mig

Jag är nog i grund o botten rätt trött på den här typen av spel så BF3 får ta lite extra skit.

inK
Medlem

Håller med dig till 100%.
Tycker dagens krigsspel gör kampanjer bara för att 'visa vad som är möjligt'.
De skiter totalt i innehållet, pumpar istället fram tonvis med häftiga actionsekvenser.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

I all rätt så skapades inte BF3 för singeplayer. Samma sak var det med Bad Company 2, eller för den delen alla andra spel i serien.
Battlefield är och kommer alltid vara vad det är bäst på - Multiplayer. Att dom gör en singeplayer del är främst för att det "ska" finnas. Men många kan nog hålla med mig (då det redan nämnts hur fruktansvärt scriptad och enformig den är) att dom kunnat strunta i det och istället lagt mer tid på Multiplayer delen, som kan behövas putsas upp lite enligt min mening.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

I all rätt så skapades inte BF3 för singeplayer. Samma sak var det med Bad Company 2, eller för den delen alla andra spel i serien.
Battlefield är och kommer alltid vara vad det är bäst på - Multiplayer. Att dom gör en singeplayer del är främst för att det "ska" finnas. Men många kan nog hålla med mig (då det redan nämnts hur fruktansvärt scriptad och enformig den är) att dom kunnat strunta i det och istället lagt mer tid på Multiplayer delen, som kan behövas putsas upp lite enligt min mening.

Förlåt, men det låter ganska svårt att ha en oscriptad singleplayerdel? Sen tror jag att om de bara hade lagt till SP delen "bara för att det ska finnas" så hade den inte haft den kvalité den faktiskt har. Om vi låtsas att multiplayerdelen inte fanns så är det faktiskt ingen större skillnad jämfört Battlefield och andra trippel-A FPS.

1
Skriv svar