Dead Islands uppföljare - Dead World?

Robot
Dead Islands uppföljare - Dead World?

Techland registrerar varumärket Dead World och vi hoppas att en större del av världen går åt helsike än sist.

#techland, #dead-island


Medlem
Medlem

Last. (Så får vi ett slut på det)
Orkade aldrig dra igenom 1an. Hade ingen att lira co-op med, och så har jag en så jäkla många problem med lagg av någon anledning när jag slår på saker.

Medlem

Dead Island var ju urhäftigt, lirade det 2-player Co-op med en polare och körde igenom det en gång och var riktigt nära att köra igenom det en andra gång men då sket det sig då vi tröttnade efter ett tag. Skulle gärna se en uppföljare, tyckte nämligen storyn var rätt så intressant måste jag säga, i slutet så är det ju som lite skumt

Medlem

Isch..när ska vi slippa "first" tramset??

Jag gillar Dead island skarpt och hoppas verkligen på en uppföljare. Dock hade den en del irriterande "buggar".
Jag sätter det inom " " eftersom jag inte vet om det är features eller buggar. Tänkte mest på Quest tracking och automatic weapon switch (snackar Pc nu...finns det andra spelplattformar som är värda att prata om? )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Låter nästan som att det blir ett MMO på namnet.

Medlem

mja, jag spelade kanske hälften av dead island. men det var så många flaws så jag orkade inte lira igenom helt. varför skaffa lockpicking-skills när du ändå inte får något roligt i lådorna för att ha ett exempel på saker som fuckade upp spelet.

Medlem

Jag tycker det ska bli en STOR billig EXPANSION till DEAD ISLAND..
då jag tyckte att man blev nästan rånad på hur kort spelet var och server listan var ett skämt på pc.
Hela liret kändes som ett singleplayer spel när man inte hade någon irl polare att spela med

Visst det var roligt att spela igenom men det fanns inga bossar och att spela igenom igen på en högre level känns ju bara onödigt för gubbarna du möter är alltid din egen level typ..

Fattigt att man inte fick välja vilken svårighetsgrad man ville spela i, slutade alltid att jag kom in i level 1-10 spel när jag själv var över 20 men ville spela där dom var, men då var monstren lättare än lättast

Snyggt spel men för mycket konsolport till pc

Vad jag skulle vilja ha ändrat till dead world.

Gör spelet lite mindre repetivt, ha annorlunda quest också istället för bara hämta "det". Och strunta i jättelånga eskort quest

Jag vill ha karaktärer som ser mer levande ut, mer ambient dialogues , gör att npcerna i alla fall ser mer desperata ut, och att huvudkaraktärerna får mer story under spelet, och att om man bara spelar ensam ska man vara ensam i cutscenerna, och att folket säger "du" istället för "dem,ni".

Och buggarna, de fruktansvärda buggarna. ¨

Finns säkert mer saker men jag stannar här.

Medlem

Kul att dom tänker på att göra ett till spel....NÄR det fortfarande har game breaking buggar för dom flesta :S...dom bör ju skjuta sig i foten!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Isch..när ska vi slippa "first" tramset??

Jag gillar Dead island skarpt och hoppas verkligen på en uppföljare. Dock hade den en del irriterande "buggar".
Jag sätter det inom " " eftersom jag inte vet om det är features eller buggar. Tänkte mest på Quest tracking och automatic weapon switch (snackar Pc nu...finns det andra spelplattformar som är värda att prata om? )

Isch....när skall vi slippa "bästa spelplattformen värd att prata om" tramset.

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Jag tycker det ska bli en STOR billig EXPANSION till DEAD ISLAND..
då jag tyckte att man blev nästan rånad på hur kort spelet var och server listan var ett skämt på pc.
Hela liret kändes som ett singleplayer spel när man inte hade någon irl polare att spela med

Visst det var roligt att spela igenom men det fanns inga bossar och att spela igenom igen på en högre level känns ju bara onödigt för gubbarna du möter är alltid din egen level typ..

Fattigt att man inte fick välja vilken svårighetsgrad man ville spela i, slutade alltid att jag kom in i level 1-10 spel när jag själv var över 20 men ville spela där dom var, men då var monstren lättare än lättast

Snyggt spel men för mycket konsolport till pc

Kort? Jag la ned över 40h första genomspelningen :S Att det kändes som ett singleplayer spel var inte så konstigt, för det är det, fast med möjligheten att spela co-op. Att stiga i nivå kan jag hålla med om att det var lite onödigt, men det var väl för att underhålla spelaren lite under spelets gång. Kan även hålla med om att det skulle vart mer survival och svårare, men i övrigt bra spel.

Medlem
Skrivet av najtrows:

mja, jag spelade kanske hälften av dead island. men det var så många flaws så jag orkade inte lira igenom helt. varför skaffa lockpicking-skills när du ändå inte får något roligt i lådorna för att ha ett exempel på saker som fuckade upp spelet.

Director's Cut-modden fixar en massa saker som jag och mina polare också tyckte tyngde ner betyget och spelkänslan.

Medlem
Skrivet av Babyc4ke:
Skrivet av najtrows:

mja, jag spelade kanske hälften av dead island. men det var så många flaws så jag orkade inte lira igenom helt. varför skaffa lockpicking-skills när du ändå inte får något roligt i lådorna för att ha ett exempel på saker som fuckade upp spelet.

Director's Cut-modden fixar en massa saker som jag och mina polare också tyckte tyngde ner betyget och spelkänslan.

en modd är ett bevis på att spelet är dåligt. om du måste modda det för att det ska bli bra så är det inte bra. visst det kanske blir asbra med modden, men det är inte spelets förtjänst.

Kul! Dead Island är ett riktigt roligt spel, spelat igenom det med två polare, verkligen värt 300kr. Upplevde inte alls många buggar faktiskt, förutom att monster och så kunde bugga ur någon gång då och då och så var det att ljudet var helt "sönder" i spelet, iaf om man satt med ett Logitech G35-headset. Tycker spelet var hyfsat långt, det var inte jättelångt men inte så kort heller. Det värsta var när man ständigt fick gå ner i sewersen... riktigt dryg del i spelet tyckte jag. Men ja, vill se mer *Dead Island*!

Skrivet av najtrows:
Skrivet av Babyc4ke:
Skrivet av najtrows:

mja, jag spelade kanske hälften av dead island. men det var så många flaws så jag orkade inte lira igenom helt. varför skaffa lockpicking-skills när du ändå inte får något roligt i lådorna för att ha ett exempel på saker som fuckade upp spelet.

Director's Cut-modden fixar en massa saker som jag och mina polare också tyckte tyngde ner betyget och spelkänslan.

en modd är ett bevis på att spelet är dåligt. om du måste modda det för att det ska bli bra så är det inte bra. visst det kanske blir asbra med modden, men det är inte spelets förtjänst.

Fast det är ändå deras förtjänst att det faktiskt går att modda överhuvudtaget, och spelet är inte alls dåligt på något sätt bara för att det blir bättre med en mod, det är ju högst personligt dessutom.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Mer levande karaktärer gällande en ö med zombies, hahaha

Ok, först gör man crap och nu skall man skapa ytterligare ett spel och hoppas på megacrap!

Lägg ned skiten eller ja hela företaget.

Dåligt spel, värdelös spelide och tråkig story om det nu finns någon

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Jag hade ju hoppats på patchar, samt att de släpper det där dlc jag betalade för på releasen.
Techland borde göra världen en tjänst och bara säga upp sig själva...

Inaktiv

Left 4 dead ska det vara

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Ankh:

Isch..när ska vi slippa "first" tramset??

Jag gillar Dead island skarpt och hoppas verkligen på en uppföljare. Dock hade den en del irriterande "buggar".
Jag sätter det inom " " eftersom jag inte vet om det är features eller buggar. Tänkte mest på Quest tracking och automatic weapon switch (snackar Pc nu...finns det andra spelplattformar som är värda att prata om? )

Isch....när skall vi slippa "bästa spelplattformen värd att prata om" tramset.

Misstänkte någon skulle kommentera det - men det var en sidosak och inte ett huvudinlägg. Jag sa inte att pc var bäst, jag sa att det var det enda som var värt att prata om.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag hoppas att fienderna blir mer utmanande, mitt intryck när jag spelade de första 5,5 timmarna av DI var...gäsp, det här är för lätt! Det blev väldigt enformigt fort också, hoppas Techland får en massa feedback om spelet så de kan göra en ännu bättre uppföljare!


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot
Skrivet av Saftnisse:

Jag tycker det ska bli en STOR billig EXPANSION till DEAD ISLAND..
då jag tyckte att man blev nästan rånad på hur kort spelet var och server listan var ett skämt på pc.
Hela liret kändes som ett singleplayer spel när man inte hade någon irl polare att spela med

Visst det var roligt att spela igenom men det fanns inga bossar och att spela igenom igen på en högre level känns ju bara onödigt för gubbarna du möter är alltid din egen level typ..

Fattigt att man inte fick välja vilken svårighetsgrad man ville spela i, slutade alltid att jag kom in i level 1-10 spel när jag själv var över 20 men ville spela där dom var, men då var monstren lättare än lättast

Snyggt spel men för mycket konsolport till pc

Well du spelar ju själv, antagligen "är"det ett singleplayer spel? Hur ska det annars kännas? Sedan om du spelar med randoms och inte har någon form av kontakt... Förstår inte vad du klagar på. Inte som att coop i liknande stuk är roligt med random folk i vilket fall eller hur?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Saftnisse:

Jag tycker det ska bli en STOR billig EXPANSION till DEAD ISLAND..
då jag tyckte att man blev nästan rånad på hur kort spelet var och server listan var ett skämt på pc.
Hela liret kändes som ett singleplayer spel när man inte hade någon irl polare att spela med

Visst det var roligt att spela igenom men det fanns inga bossar och att spela igenom igen på en högre level känns ju bara onödigt för gubbarna du möter är alltid din egen level typ..

Fattigt att man inte fick välja vilken svårighetsgrad man ville spela i, slutade alltid att jag kom in i level 1-10 spel när jag själv var över 20 men ville spela där dom var, men då var monstren lättare än lättast

Snyggt spel men för mycket konsolport till pc

Well du spelar ju själv, antagligen "är"det ett singleplayer spel? Hur ska det annars kännas? Sedan om du spelar med randoms och inte har någon form av kontakt... Förstår inte vad du klagar på. Inte som att coop i liknande stuk är roligt med random folk i vilket fall eller hur?

Jo visserligen men jag tycker man skulle kunna döpa sin server till typ SWE lvl 18-20 eller göra level restrictions. eller bara göra inställningar så sånt syns. hur kul är det att spela så hoppas man på att en svensk/engelsk kommer så kommer ett gäng tyskar.. Bättre server lista till pc skulle gjort det sååå mycket roligare

Jag tyckte det var roligare att spela med folk men hittade bara någon att spela med min gubbe när jag nyss startat spela med honom, Joinade jag spel när jag var 26+ så fick jag bara low lvl spel där man bara sprang omkring

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Last. (Så får vi ett slut på det)
Orkade aldrig dra igenom 1an. Hade ingen att lira co-op med, och så har jag en så jäkla många problem med lagg av någon anledning när jag slår på saker.

Medlem

Mitt inlägg innehåller spoilers..

Ge mig ett Dead Island 2! Så man får åka tillbaka och rädda de i lighthouse, lifeguard tower, kyrkan och m.m.

Medlem

minska effekten av slitage på vapnen rejält! så jävla trist och irriterande att hålla på och hamstra järnrör mm. för att det man har i näven går sönder efter endast fem slag... inte trovärdigt heller för den delen vilket sabbar immersionen.

Medlem

ettan var riktigt kul co-op! men dom hade kunnat göra det så jävla mycket bättre vart rätt besviken på deras sätt att göra ett zombie-survival game... känns som att dom hade hittat känslan men tappat bort den på vägen eller nåt

Medlem

Vore nice om dom hade mer The walking dead(serien)/Stalker det hade varit awesome

Medlem

"..vi hoppas att en större del av världen går åt helsike än sist." Och att de gör helsike mycket bättre! Ettan var seeeeg, gäsp och godnatt, inga mardrömmar här inte


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Moderator | Testpilot
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Saftnisse:

Jag tycker det ska bli en STOR billig EXPANSION till DEAD ISLAND..
då jag tyckte att man blev nästan rånad på hur kort spelet var och server listan var ett skämt på pc.
Hela liret kändes som ett singleplayer spel när man inte hade någon irl polare att spela med

Visst det var roligt att spela igenom men det fanns inga bossar och att spela igenom igen på en högre level känns ju bara onödigt för gubbarna du möter är alltid din egen level typ..

Fattigt att man inte fick välja vilken svårighetsgrad man ville spela i, slutade alltid att jag kom in i level 1-10 spel när jag själv var över 20 men ville spela där dom var, men då var monstren lättare än lättast

Snyggt spel men för mycket konsolport till pc

Well du spelar ju själv, antagligen "är"det ett singleplayer spel? Hur ska det annars kännas? Sedan om du spelar med randoms och inte har någon form av kontakt... Förstår inte vad du klagar på. Inte som att coop i liknande stuk är roligt med random folk i vilket fall eller hur?

Jo visserligen men jag tycker man skulle kunna döpa sin server till typ SWE lvl 18-20 eller göra level restrictions. eller bara göra inställningar så sånt syns. hur kul är det att spela så hoppas man på att en svensk/engelsk kommer så kommer ett gäng tyskar.. Bättre server lista till pc skulle gjort det sååå mycket roligare

Jag tyckte det var roligare att spela med folk men hittade bara någon att spela med min gubbe när jag nyss startat spela med honom, Joinade jag spel när jag var 26+ så fick jag bara low lvl spel där man bara sprang omkring

COOP är ju ändå bäst med folk du känner. Gällande serverlista och låta folk hoppa in, det är okej till FPS. Men COOP känns mer personligt och då bör du hellre spela med folk du faktiskt känner någorlunda. IMO that is.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Synd bara att Dead Island var så jävla stelt och tråkigt. Såg verkligen fram emot spelet men blev grymt besviken på det...

12
Skriv svar