1,5 miljoner ex av Dark Souls har skeppats

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:
Skrivet av Kharif:

Kanske man låter som ett pucko men jag tyckte spelet var för lätt.

Tog platinum på Demon's Souls och nu på Dark Souls, DaS var betydligt mycket enklare och har flera knäppa tekniska problem (bl.a p2p servrarna som Namco kör med).

Men helt klart en av de bästa spel jag kört på länge!

Spelar man Darks först så upplever man nog Demons mycket lättare, och tvärtom. För i grund och botten är väldigt mycket likadant, kan man ena kan man det andra. Jag tyckte också Darks var lättare, men det berodde på att jag visste vad jag gjorde från första steget jag tog.

Väldigt bra spel är det dock, det är inte svårt göra ett spel som är svårt, däremot är det svårt göra ett spel som är svårt och folk vill spela, och fortsätta spela!

tror samma sak, tog 25 timmar för mig trora att runda första gången, men som sagt, jag visste från start vad jag skulle göra, och man kände igen många fiender, så man visste hur man skulle handskas med dem. dessutom var de flesta bossar ganska simpla, väldig få attacker, och dem var ganska långsamma så man verkligen hade tid att reagera. Dessutom kändes en del bossar oklara och man kunde bara stå under benen på dem.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Frgr:
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Frgr:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Fleshcutter:

Så jävla bra spel!! Här snackar vi ett spel där man inte mäter hur lång tid det tar att klara det utan OM man klarar det!

Är det bara jag eller överdriver folk med hur svårt det är? jag menar visst det är svårt första gången, och man dör ett bra antal gånger, men spel som Cod4 och Halo2 på svåraste, är sjukt mycket svårare att ta sig igenom en någon utav DS, iaf i mitt tycke, dock så är DS svårt av rätt anledning, medans cod och halo är fel. speciellt cod4 där man så snabbt man visade sig fick 400granater på sig.
i halo var dem iaf snälla och bara tryckte in 500 plasma skott genom magen, och ett par exploderande kristall nålar.

Du har både rätt och fel. Jag tycker som du att CoD på svåraste är svårare för just det du säger, de gör det omöjligt istället.. Men samtidigt vet jag folk som har väldiga problem med dark souls så att de aldrig spelar klart det.

DS spelen är inte så svåra när du vet vart alla fiender är, vad de gör och hur du ska undvika att bli träffad, men den regeln gäller ju nästan för alla spel bara det att DS har sjukt mycket högre inlärningskurva.

Du summerade just vad det är som gör spelet så tillfredsställande där Ta reda på var fienderna är, lära sig vad de har för hyss för sig och lära sig hur man kontrar, undviker och tacklar deras svagheter. Saken är den dock, om man stadigt uppgraderar sin utrustning så håller sig spelet på en ganska jämn svårighetsgrad, långt från det omöjliga som de gilalr att skylta med men ändå mil ifrån den sortens utmaning man får i ett mainstreamspel.

T.ex. Jag startade som Knight på level 6 med full platemail. Jag gissar på att det är det närmaste man kommer Easy i det spelet och jag märkte rätt snart att trots rustningen kunde ett skelett banka bort en fjärdedel på en fullträff och hastigheten eller snarare bristen därav gjorde att jag blev tvungen att titta extra hårt på min spelstil för att kunna undvika saker alls. Älskar spelet, tycker på fullaste allvar att det har ett av - ifall inte helt enkelt Det bästa combat systemet i ett konsollspel någonsin.

Ja håller helt och hållet med också, Dark Souls är GOTY än så länge för mig. Älskade den öppna världen till skillnad från instancerna i Demon's och så mycket items!

Personligen blev jag väldigt besviken på den "öppna" världen. tyckte det i sig känns som Demon's souls fast mer linjärt. istället för att man går till nexus och sen teleportations in i instanser, så var "nexus" ihopsatt med alla instanser. Hade gärna sätt världen lite mer i Tes still.


signatur

Rwa?

Medlem

Härligt spel med sköna utmaningar!

Har råkat välja en hmm spelstil som kan kännas lite småjobbig ibland, 100% närstrid med ett 2h-svärd, ingen magi och inga avståndsvapen, och ingen assist från andra spelare (kör bara offline). Man får i alla fall rätt intim kontakt med bossarna Har en båge förstås men den är bara till för att skjuta av rep och liknande som inte går att nå annars.

Vad som gör spelet så grymt bra är att det finns en lösning för precis alla situationer, även om det först kan se helt kört ut, men efter några försök och taktikfunderingar har det alltid löst sig. Som bossfighten nu senast,

dubbelbossarna Ornstein och Smough i Anor Londo

. Det blev 7 småsvettiga "träningsronder" först tills det lossnade ordentligt med stabil seger i 8:e, och resan kan fortsätta.

Inaktiv

Jag förstår inte varför alla hävdar att detta spel är så svårt. Nu har jag ju inte spelat det så otroligt mycket men av vad jag har provat så tyckte då jag inte det var så mycket svårare än andra spel idag (när man spelar på hard eller motsvarande).

Medlem
Skrivet av robineng:

Jag förstår inte varför alla hävdar att detta spel är så svårt. Nu har jag ju inte spelat det så otroligt mycket men av vad jag har provat så tyckte då jag inte det var så mycket svårare än andra spel idag (när man spelar på hard eller motsvarande).

Förmodligen är du som många andra som köpt DaS ganska bra på spel. I DaS straffar dem dig med en gång för dina misstag och hårt, inte alla spel som gör det på samma sätt och samtidigt är "fair".

Medlem

sjukt bra spel men deras QA avdelning borde avskedats. Finns en glitch där man får oändligt med själar som många använder för att griefa andra. Det finns även glitches som gör att bossar dör utan att man rör dem samt de ökända fps dropsen.

Medlem

En patch på G i alla fall, med lite exploit/bugfixar och annat...

12
Skriv svar