Medlem
Skyrim talk!

Hur laddade är inför Skyrim?
Abstinens någon?

När släpper Bethesda modtool? samtidigt som spelet eller senare?
Det borde väl snart börja skickas ut recensionsx, när får ni som recensera spelet sätta tänderna i det?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Recensenterna spelar det redan Recensioner publiceras den 10 november tror jag.

Jag har blivit riktigt hypad på skyrim de senaste veckorna. Det är det enda spelet jag anser vara en konkurrent till The Witcher 2 för titeln som bästa spel 2011.

Jag älskar Bethesdas öppna världar som tycks leva och frodas även när inte spelaren är närvarande. Fallout 3 är en av mina all-time-favoriter pga den levande och beroendeframkallande världen, och Skyrim verkar ju ha ännu mera innehåll då man kan jaga, plocka blommor, leta dungeons eller bara vandra i bergen utöver att bara göra quests can't wait!


signatur

Imperator

Medlem

Även om Skyrim verkar riktigt bra överhypar jag inte. Blir så lätt besviken då (BF3)...


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Även om Skyrim verkar riktigt bra överhypar jag inte. Blir så lätt besviken då (BF3)...

Jag har faktiskt skippat att köpa BF3. även om det va ett av höstens få självklara köp inledningsvis. Fick känslan av att det va ganska likt BC2?

Iaf, Skyrim hoppas jag kan rädda hösten.


signatur

Imperator

Medlem

Ser fram emot Skyrim men försöker att inte bli överhypad. Skummade igenom den 23 minuter långa gameplay videon som fz tipsade om och det såg riktigt bra ut.

Medlem

Jag ser fram emot friheten i spelet, har blivit lite trött de senare åren på att hela tiden känna sig "instängd" och att man ska bli dirigerad till vart man ska gå hela tiden. Gillar att de har valt en betydligt mörkare ton i designen overall, hoppas bara att menyerna ingame och ui:et inte är alltför konsolanpassat, kan bli lite jobbigt.

Ser fram emot många timmar i Skyrim iallafall.

Medlem

När jag får sätta mina ögon mot skärmen och spela detta spel kommer jag nog inte släppa det på ett bra tag!

Medlem

Jag tycker spelet verkar vara riktigt häftigt!

Men det finns små detaljer som har kvävt en del av mitt hype..


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Kommer bli skoj, ser riktigt bra ut! Har även förbokat soundtracket.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Jag tycker spelet verkar vara riktigt häftigt!

Men det finns små detaljer som har kvävt en del av mitt hype..

som?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Även om Skyrim verkar riktigt bra överhypar jag inte. Blir så lätt besviken då (BF3)...

Ja överhype är en risk i dagens spelklimat på webben. Jag försöker se ganska lite trailers och så för att inte paja för mycket.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Hoppade över BF3 Skyrim är ett klart köp då pga de man sett av det samt att man aldrig blivit besviken över de andra spelen i Elder-Scrolls serien.

Medlem
Skrivet av joary639:

Hur laddade är inför Skyrim?
Abstinens någon?

När släpper Bethesda modtool? samtidigt som spelet eller senare?
Det borde väl snart börja skickas ut recensionsx, när får ni som recensera spelet sätta tänderna i det?

Tror de skulle släppa i samtidigt som Skyrim kommer säkert finnas som download på deras hemsida.

Medlem

Sugen men rädd för att jag kommer att få hjärnbryt av användargränssnittet. Hoppas det är anpassat för PC och att det är lätt moddat.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Apministern:

Jag tycker spelet verkar vara riktigt häftigt!

Men det finns små detaljer som har kvävt en del av mitt hype..

som?

Saker som Shouts och inget behov av att reparera!

Shouts är la okej, men stör mig på att man med hjälp av dem kan ta sig ut ur vissa situationer för lätt, iallafall som det visas i trailers. Stör mig på Bethsedas argument "Vi tog bort levitation i Oblivion för att det gjorde så man kunde undansmita vissa situationer i Morrowind..... men det kan man inte med shouts då eller? Framkalla blixtar, göra sig jättesnabb.

Fast samtidigt behöver jag ju inte använda dem

När det gäller reparationer... känner att det är ännu ett steg av förenkling i spelserien... nu när man inte behöver reparera kan nu utforska för alltid utan nåt större behov att ta sig tillbaka till städerna mm


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag har slutat hypea mig för filmer/serier men framförallt spel för det har slagit helt fel några gånger, men jag ser iaf fram emot spelet och det känns lite småkonstigt att det bara är 7 dagar kvar

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Sugen men rädd för att jag kommer att få hjärnbryt av användargränssnittet. Hoppas det är anpassat för PC och att det är lätt moddat.

Dont get your hopes up. Kom ihåg att Bethesda inte visat något PC-footage, 100% xbox. PC-spelarna kommer nog tyvärr endast få lite skarpare texturer och lite högre polycount på sin höjd. Gränssnittet kommer antagligen vara närmast identiskt som på konsolerna.


signatur

Imperator

Medlem

Hur är det med steam. Kommer man kunna ladda hem skyrim på steam om jag köper en fysisk kopia? Någon som vet?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Tybalt:

Sugen men rädd för att jag kommer att få hjärnbryt av användargränssnittet. Hoppas det är anpassat för PC och att det är lätt moddat.

Dont get your hopes up. Kom ihåg att Bethesda inte visat något PC-footage, 100% xbox. PC-spelarna kommer nog tyvärr endast få lite skarpare texturer och lite högre polycount på sin höjd. Gränssnittet kommer antagligen vara närmast identiskt som på konsolerna.

Mjo, har samma intryck. Hoppas i alla fall till jag VET.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Som alltid kommer folk få modda det.. Har vi tur kommer det se lika bra ut som Morrowind tillslut:

http://www.youtube.com/watch?v=tgA3SFH1Hp8


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Som alltid kommer folk få modda det.. Har vi tur kommer det se lika bra ut som Morrowind tillslut:

http://www.youtube.com/watch?v=tgA3SFH1Hp8

Morrowind med moddar håller även idag. Jag önskar vi kunde hoppa fram ett eller två år då moddarna kommit en bit på väg med Skyrim.

[ia=402995]


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av joary639:

Hur är det med steam. Kommer man kunna ladda hem skyrim på steam om jag köper en fysisk kopia? Någon som vet?

Antagligen inte, jag kan inte registrera mitt oblivion t.ex. Finns ingen CD-key. Lär nog vara samma sak med skyrim.

Medlem

Abstinensen är outhärdlig. Som tur är har man lite skolarbete och BF3 att roa sig med..

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:
Skrivet av joary639:

Hur är det med steam. Kommer man kunna ladda hem skyrim på steam om jag köper en fysisk kopia? Någon som vet?

Antagligen inte, jag kan inte registrera mitt oblivion t.ex. Finns ingen CD-key. Lär nog vara samma sak med skyrim.

jo det laddas hem via Steam. Faktum är att man MÅSTE registrera Skyrim via Steam för att överhuvudtaget kunna spela det eftersom det är ett Steamworksspel.

Medlem
Skrivet av MasLegio:
Skrivet av WaXsMoKe:
Skrivet av joary639:

Hur är det med steam. Kommer man kunna ladda hem skyrim på steam om jag köper en fysisk kopia? Någon som vet?

Antagligen inte, jag kan inte registrera mitt oblivion t.ex. Finns ingen CD-key. Lär nog vara samma sak med skyrim.

jo det laddas hem via Steam. Faktum är att man MÅSTE registrera Skyrim via Steam för att överhuvudtaget kunna spela det eftersom det är ett Steamworksspel.

Japp har sett det oxå nu. Bra det tycker jag personligen..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Aja jag vågade inte chansa på det men bra att det går att registrera fysiska kopior iallafall

Medlem

Fick mitt spel idag med posten Kartan man får med var ett STORT bonus!
Riktigt häftigt

Medlem
Skrivet av Elffors:

Fick mitt spel idag med posten Kartan man får med var ett STORT bonus!
Riktigt häftigt

Hehe. Gör som jag, gå in i editorn och printa ut alla celler och tapetsera alla hus i kvarteret med kartan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
1
Skriv svar