Jämn kamp mellan PS3 och 360

Robot
Jämn kamp mellan PS3 och 360

Färska siffror visar att det bara skiljer två miljoner sålda konsoler mellan Playstation 3 och Xbox 360 – men till vilken konsols favör?

#sony, #microsoft


MFC
Medlem
Jämn kamp mellan PS3 och 360

PS3 FTW!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Eftersom man inte är en sån där "fanboy" utan bara väldigt intresserad av spel har man ju båda såklart. Med tanke på alla konsolexklusiva spel så måste man ju ha det

Medlem

@seppuko Precis, Mass Effect är anledning nog att köpa XBOX360. Sen måste man ju ha en bluray-spelare också, alltså behövs en PS3:a

Medlem

Äger båda, köper dock bara ps3 exklusiva spel till ps3an o resten till xboxen. Gillar den mer

Medlem

PC slår de båda med hästlängder

Medlem

Har haft PS3 längst och älskar den, köpte 360 för ett par månader sen för att spela dom exklusiva spelen, har knappt rört den dock.

Medlem

Har haft xbox i ca tre år och skaffade förra vintern en PS3:a +GT5 vilket var en sjuk besvikelse. Sen letade jag efter nå andra bra titlar att beställa men hittade inga som verkade intressanta utom uncharted. Köpte en bluray för att testa det, funkade inte, vette fan varför började googla och felsöka, efter en halvtimme gav jag upp o lade upp skiten på blocket. Aldrig mer PS3...

Medlem
Skrivet av cinderella:

PC slår de båda med hästlängder

Både ja och nej, vissa spel gör sig bättre på konsol.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

För mig räcker det att Microsoft dominerar PC-världen och har PS3 förståss.

Förmodligen har MS löst en del saker bättre iom vana att bygga operativ, men det får stå tillbaks.

Hoppas egentligen på samarbete om standard hårdvara för spelkonsoll i nästa generation. Men det kanske är att hoppas på för mycket. Då behöver utvecklingsbolagen inte så mycket diversifierad kompetens och alla spel funkar överallt - kan man ju hoppas på.

Medlem

Köpte PS3 och Mortal Kombat detta året. Valde PS3 just för att sony har längre erfarenhet gällande konsoler och att i vissa fall sägs det att den har bättre prestanda. Handkontrollen är också bättre till Mortal Kombat men 360 kontrollen är skönare att hålla i och 360's xbox LIVE är stabilare.

Medlem
Skrivet av Element_Five:
Skrivet av cinderella:

PC slår de båda med hästlängder

Både ja och nej, vissa spel gör sig bättre på konsol.

Man kan ju alltid koppla in en handkontroll i datorn och spela spel, PC ELIT!

Medlem

Har PS3 då jag tycker den är tystare och har bättre onlinemöjligheter för en fattig student. Men skulle jag haft råd skulle jag haft båda såklart.

Men eftersom PS3 lanserades ett år senare än X360, hur låg X360 till i försäljning för exakt ett år sedan? Var de över PS3's 55,5 miljoner? Det är ju intressantare att veta än hur de ligger till nu, förutom att de ovan postade siffrorna visar att PS3 redan har vunnit förstås då det är ett år yngre.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Ett PS3 med 360-handkontroller så vore allt som det skulle! Jag får nöja mig med ett 360 Någon som vill köpa?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Element_Five:
Skrivet av cinderella:

PC slår de båda med hästlängder

Både ja och nej, vissa spel gör sig bättre på konsol.

Aaaand, so it begins.

Inaktiv

ps3-exklusiva spel är enda som är meningsfullt att köpa till ps3, resten är skitnödiga portar som bara hackar och är nerskalade visuellt

Medlem

Båda konsolerna är ju väldigt likvärdiga grafikmässigt. Har själv Xbox360 för jag tycker att kontrollen är skönare i handen, PS3-kontrollen känns för liten. Xbox har också bättre exklusiva titlar så som Halo-serien och gears of war-serien

Med tanke på att vi är 7 miljarder på jorden har ingendera sålt mycket.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Inaktiv

PS3kontrollen är så sjukt värdelös. Dominerar i FIFA12 online på min pc med en xboxkontroll..

Försökte dominera hos brorsan på hans PS3 men kontrollen har ingen respons i de analoga spakarna. Trodde han nätlaggade och allt men det var tydligen kontrollen .. G___G

Medlem
Medlem

PC + PS3 = Combo of life


signatur

// Peace

Medlem
Skrivet av Element_Five:

Både ja och nej, vissa spel gör sig bättre på konsol.

Ursäkta, jag var otydlig. Jag menade i försäljningsiffror.

Medlem
Skrivet av cinderella:

PC slår de båda med hästlängder

Vore intressant o se hur många som köper en PC för ENBART spel... eller iallafall för spel i första hand.

Tror nog att PC:n blir en minoritet då.

Medlem
Skrivet av Element_Five:
Skrivet av cinderella:

PC slår de båda med hästlängder

Både ja och nej, vissa spel gör sig bättre på konsol.

Haha, ja för det var just det artikeln handlade om : )

Medlem

köpte 360 när det kom ur, men den börja balla ur när jag börja spela cod2 och senare så fick jag RROD fick en ny och samma sak hände med det, köpte ps3 funkade jätte bra men samtidigt så fans det roliga spel till 360 som va exklusiva skaffade en till 360 och den höll inte länge, PS3an har aldrig strulat hittills

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Ett PS3 med 360-handkontroller så vore allt som det skulle! Jag får nöja mig med ett 360 Någon som vill köpa?

Du får hålla koll på MLG´s officiella gaming kontroller som kommer inom kort. Man kan ändra sticklayout osv, så i princip kan du få en 360-kontroller till PS3 med den.
Jag ser sjukt fram emot denna kontroller.
Läs mer här:
http://www.majorleaguegaming.com/news/the-real-story-behind-t...


signatur

I want to play a game.

Medlem

Hade båda tills min PS3 brann upp. Men det gjorde inte så mycket då jag hade haft den i drygt ett år och fortfarande inte hade köpt några spel till den. Så jag bytte ut den mot en en riktig Bluray-spelare och NHL 12 till 360:n.

Medlem

Släpp nästa generations konsoler plz! De här börjar bli antika känns det som


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Jag kör den konsol som polarna kör på, det är det viktigaste för mig, och sen är ju utbudet tillräckligt bra både på ps3 och xbox så det kvittar för mig vilken av dom man lirar på.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

123
Skriv svar