Hur spelar man Battlefield 3 Multiplayer

Medlem
Hur spelar man Battlefield 3 Multiplayer

Tänk på att jag endast spelat GTA 4 och spel som Dirt 2/3 innan. Jag har sökt hela morgon efter Live stream på BF3 men ännu ingen lycka.

Till det elementära (och skratta inte nu): Hur ser man vilka som är fienden. Man är gul men ändå stöter man på blåa spelar som ignorerar att anfalla en och som det inte går att skjuta på. Springer man runt och slänger vapen eller medpack till skadade tar de inte upp dem. Vad gör jag för fel?

Någon bra guide förutom denna?
http://www.ign.com/videos/2011/10/28/tips-on-how-to-play-batt...


signatur

Det var detta...

Medlem

* Röd är fienden.
* Blå är laget
* Grön är squaden
* Gul vet ej (fel skärminställningar? Färgblind?)

* Medpacks i närhet ger snabbare återhämtning av hälsa så vitt jag vet.
* Ammopacks ger i närhet möjlighet att få ammo automatiskt, så vitt jag vet.

Angående skadade, menar du de som ligger ner och är döda? Dessa kan man återuppliva med en defribillator, går inte via medpack.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Röd är fienden.
* Blå är laget
* Grön är squaden

Tack för det. Inte färgblind men har inget färgminne. Tex jag köper en röd bil, sätter mig i den och kommer inte ihåg färgen

Ibland dyker det upp vita markeringar med dödskallar. Vad är det? Och vissa spelare har ingen markering alls men det är fiende har jag förstått.


signatur

Det var detta...

Medlem

Haha, kan ju bli ett problem att hitta bilen i parkeringen, jag snurrar till det ibland och virrar bort mig på parkeringar. Vet inte vad jag har ställt bilen.

Iallafall, dödskallar betyder placeringen av döda kamrater, är ju bra för den som är medic och vill återuppliva folk. Inga markeringar har jag uppfattat också som om dom skulle vara fienden...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

skjut på allt om inte har en blå eller grönt namn över sig


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

skjut på allt om inte har en blå eller grönt namn över sig

Det rådet tar jag.

Hur undviker man att bli skjuten när man spawnar. Vissa lag ställer sig där och inte jättekul att spela 3 sekunder åt gången.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

skjut på allt om inte har en blå eller grönt namn över sig

Det rådet tar jag.

Hur undviker man att bli skjuten när man spawnar. Vissa lag ställer sig där och inte jättekul att spela 3 sekunder åt gången.

Om skiten slår i fläkten och man blir galet överkörd så spawna på en bas lite längre bak så du får andrum och kan rusa in i smeten igen med lite mer kontroll på omgivningen. Folk har en tendens att vara så ruskigt envisa när läget är kört och där av dör de ofta.
Själv brukar jag spawna i hemmabasen om det blir knöligt och tar med mig en stridsvagn. Då kan man ge tillbaka med råge. Eller varför inte ta en jeep och rusha till en annan bas?

Bästa tipset man någonsin kan få i BF är att vara flexibel. Spawna på olika ställen, lär dig hantera fordon och smyg gärna förbi det värsta för att ta en flagga längre bak för att skapa lite förvirring och splittring om de trycker på hårt.
Om läget är kört och folk envisas att spawna just där gång på gång så ja... om det blir en trist upplevelse så har man bara sig själv att skylla.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Hjälpte mycket. Spelade 5 timmar idag och blev till och med nästa bäst i Squaden en match. Sedan tröttnade jag, för att spelar man utan vänner blir det rätt tjatigt i längden.Men det tycker jag gäller alla FPS multiplayer. Och det tycker jag inte endast för att jag oftast blir kattmat.

Jag tycker personligen en bra kampanj ger mer. Tyvärr var Battlefields 3 kampanj undermålig men två tre banor är omspelbara


signatur

Det var detta...

Medlem

Läste denna tråd och var tvungen att registrera mig och lämna ett utlåtande på alla bra svar som gavs.
Blev grymt imponerad över vilka mogna och välformulerade svar stormense fått av Er!

Så här ska ett forum se ut!

Medlem

Jo, jag tackar men har tyvärr redan tröttnat på Mp. Tror det bara är GTA 4 fria multiplayer jag gillat.

Undra varför det inte finns någon stans, förutom obetydligt i CoOp-. Eftersom det är lite udda styrsätt mot andra spel (om man kör kontroll) så tycker jag att det är som om Dice spottar på nya spelare. Men FZ forum är bäst!


signatur

Det var detta...

Medlem

Det är bara att kämpa, man blir inte bäst på en gång.

gör det du tycker är roligt, kör helikopter om du gillar det, mästra Tanks eller AA vapnen.. det finns mycket man kan göra.

Medlem

Kan likväl bidra med lite tip om hur man använder en tank effektivt. Folk har väl sina egna ideer om hur de skall användas men tänkte jag kunde bidra med mina.

Först och främst måste man lära sig styra tanken ordentligt, använda boostknappen vid rätt tillfällen, veta hur pass högt man ska sikta om man ska panga på långt avstånd och alltid ha vagnen vriden åt rätt håll.

Alltid när jag ska någonstans så använder jag boostknappen så gott det går. På det viset undeviker man lättare lock ons, inkommande raketer och dyl. Detta är självklart i sig men jag skulle inte påpeka det om folk faktist använder sig av den. Kör man på ett öppet område och det kommer en duktig pilot så kan man inte göra så mycket mer än att undvika dem så gott man kan, alltså lär er att köra tanken på rätt sätt.

Om du har en väg att åka till närmsta flagga så passa på att prickskjuta på hus eller träd en bit bort för att få in kännslan för hur skotten dalar. Ofta i en tankfight så är det första skottet som är avgörande då så gott som ingen backar och söker skydd. Så att öva på prickskjutning hjälper en något oerhört. En taktik jag brukar använda mig av om jag blir skjuten först är att hel enkelt backa därifrån, säg backa bakom ett hörn. Givetvis kommer snubben att köra efter och så fort minsta lilla bit av hans tank visar sig bakom hörnet så börjar du skjuta och då är ni helt plöttsligt lika när det gäller tagit skada och du har åter initiativet. Där av älskar jag rök som ger en tillfälle att vända på steken eller ge en andrum.

Håll dig gärna på avstånd. Det finns inget som heter fegt eller dumt med det då vi alla som spelat ett tag vet hur fort man går ned om man kör rätt in på en flagga och försöker cappa den med mängder av folk runt om. Jag står gärna på lite håll och ger understöd åt infanteriet. Så länge du håller tanken vid liv så har fienden fullt upp med att värja sig från både fotfolket och det konstanta skjutandet från ens tank.

Om du ska göra riktig skada så be en vän spela engineer så han kan reparera din tank under striden och även, vilket är ruskigt viktigt, hålla koll så att ingen smyger sig upp bakifrån med en RPG eller C4. Om du tar skada så vrid tanken åt det hållet och skydda din vän så han ostört kan reparera och är ni ett samspelt par så är man nästa oövervinnerlig.

Alltså, försiktighet, ha med den vän, stå gärna på avstånd, vet hur tanken beteer sig och lär er sikta.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Kan likväl bidra med lite tip om hur man använder en tank effektivt. Folk har väl sina egna ideer om hur de skall användas men tänkte jag kunde bidra med mina.

Först och främst måste man lära sig styra tanken ordentligt, använda boostknappen vid rätt tillfällen, veta hur pass högt man ska sikta om man ska panga på långt avstånd och alltid ha vagnen vriden åt rätt håll.

Alltid när jag ska någonstans så använder jag boostknappen så gott det går. På det viset undeviker man lättare lock ons, inkommande raketer och dyl. Detta är självklart i sig men jag skulle inte påpeka det om folk faktist använder sig av den. Kör man på ett öppet område och det kommer en duktig pilot så kan man inte göra så mycket mer än att undvika dem så gott man kan, alltså lär er att köra tanken på rätt sätt.

Om du har en väg att åka till närmsta flagga så passa på att prickskjuta på hus eller träd en bit bort för att få in kännslan för hur skotten dalar. Ofta i en tankfight så är det första skottet som är avgörande då så gott som ingen backar och söker skydd. Så att öva på prickskjutning hjälper en något oerhört. En taktik jag brukar använda mig av om jag blir skjuten först är att hel enkelt backa därifrån, säg backa bakom ett hörn. Givetvis kommer snubben att köra efter och så fort minsta lilla bit av hans tank visar sig bakom hörnet så börjar du skjuta och då är ni helt plöttsligt lika när det gäller tagit skada och du har åter initiativet. Där av älskar jag rök som ger en tillfälle att vända på steken eller ge en andrum.

Håll dig gärna på avstånd. Det finns inget som heter fegt eller dumt med det då vi alla som spelat ett tag vet hur fort man går ned om man kör rätt in på en flagga och försöker cappa den med mängder av folk runt om. Jag står gärna på lite håll och ger understöd åt infanteriet. Så länge du håller tanken vid liv så har fienden fullt upp med att värja sig från både fotfolket och det konstanta skjutandet från ens tank.

Om du ska göra riktig skada så be en vän spela engineer så han kan reparera din tank under striden och även, vilket är ruskigt viktigt, hålla koll så att ingen smyger sig upp bakifrån med en RPG eller C4. Om du tar skada så vrid tanken åt det hållet och skydda din vän så han ostört kan reparera och är ni ett samspelt par så är man nästa oövervinnerlig.

Alltså, försiktighet, ha med den vän, stå gärna på avstånd, vet hur tanken beteer sig och lär er sikta.

Mycket bra information SlutBossen =o)


signatur

The Sun Will Rise Again, Iam Back!

1
Skriv svar