Fullmatad 1.2-patch till pc-exklusiva Hard Reset

Robot
Fullmatad 1.2-patch till pc-exklusiva Hard Reset

Utvecklarna lägger till nya Survival-läget, nya kartor och 3D-stöd till sitt ösiga FPS.

#flying-wild-hog, #hard-reset


Medlem
Fullmatad 1.2-patch till pc-exklusiva Hard Reset

Underbart action-röj och bra support från utvecklarna, dom få småsaker folk klagade om på steamforumet fixade dom snabbt i en första liten patch strax efter releasen.

Det kunde varit längre, speciellt om man rusar igenom det utan att leta hemlisar, men nu blev det ju lite mer att testa


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Trevligt att se utvecklare göra sånt här, men de hade kunnat skippa den värdelösa låtsas 3Dn.

Medlem

är detta ett vettigt spel? verkar lite intressant men tyvärr fanns det ju ingen fz recension

Medlem

synd bara att det är så mycket tråkigare att skjuta robotar än att skjuta människor/cyborgs eller vadfan som helst typ.

Medlem

Som jag sa ovan: Gillar du "old-school" fps stilen, med lite mer fart, "cirkelstrafande" och att leta secrets så är detta mitt i prick. Där är även upgrade stations så du väljer själv vad för vapen och defensiv utrustning att köpa, ett väldigt light rpg element skulle man kunna säga - men det gör det roligare att leta hemligheter så man hittar mer valuta att köpa upgrades för.

Det är bara släppt som digital download tror jag och dom har inte satsat en massa pengar på reklam heller vad jag vet, det räknas väl som en indie-utvecklare.

Det är inget spel man köper för storyn precis, men stämningen finns där.

Det är väldigt tjusig grafik dessutom, och en enormt lättdriven spelmotor. Förvisso inte DX11 men det hindrar det inte från att se bra ut. Jag spelade det med allt maxat och det flöt på bra och väldigt flyt i musinput och liknande. Alla grafik-inställningar som man förväntar sig i ett modernt spel finns där ( AA,AF, tripple buffering, Vsync, FOV etc ). Dock får man vara nöjd med autosaves - quicksave är något dom valt att inte lägga in, något som tar ett steg ifrån den i övrigt oldschool-aktiga stilen, men det var inget som irriterade mig, det autosparas ofta.

Jag spelade det på medium svårighet och det är onekligen svårare än många spel. Man lär inte spela igenom spelet utan några dödsfall :). Men det var en kul utmaning och jag upplevde det aldrig som frustrerande. Man kan aldrig få råd till alla vapen, man skräddarsyr sin arsenal under spelets gång och det är viktigt att använda rätt vapen i vissa situationer, ofta tex att sakta ner vissa fiender på ett eller annat sätt medans man "tar hand" om andra.

Jag hade väldigt kul med det, jag fick det också att vara ganska många timmar, men man kan rusa igenom det ganska snabbt om man inte letar hemligheter som sagt. Det är dock inget fullpris-spel och personligen tyckte jag det var värt det utan tvekan. Det andas kvalité rakt igenom och är bättre än många AAA fullpris titlar. Ett av få spel jag faktiskt förbokade på steam och det ångrar jag inte. Mycket bra support och närvaro från teamet på forumet, som endast indie-developers har, dessutom.

Jag skulle ge det full pott eller nära nog iaf. Om du gillar den gamla skolans FPS och en fräsig Sci Fi-atmosfär skulle jag säga att det är ett säkert köp.

Edit: Jag glömde nämna att det saknar multiplayer, så det är alltså enbart ett singleplayer spel, många sänker nog betyget på spelet pga det.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av najtrows:

är detta ett vettigt spel? verkar lite intressant men tyvärr fanns det ju ingen fz recension

Gillar du Quake så gillar du nog det här. Det var dock en jäkligt tråkig vapendesign på spelet och storyn är värdelös. Men det är ett jäkla röj under spelets gång med svåra bossar


signatur

Game long and prosper

Jag har köpt det, inte hunnit spela än av någon anledning. Trevligt med mer mos på korven...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av najtrows:

är detta ett vettigt spel? verkar lite intressant men tyvärr fanns det ju ingen fz recension

Gillar du Quake så gillar du nog det här. Det var dock en jäkligt tråkig vapendesign på spelet och storyn är värdelös. Men det är ett jäkla röj under spelets gång med svåra bossar

ok, ja Quake ligger ju otroligt nära till hjärtat.. ska nog kolla in detta spel då! Quake hade väl heller inte jättemånga vapen så jag ska nog kunna nöja mig med dom i det här spelet

Medlem
Skrivet av najtrows:
Skrivet av Javas:
Skrivet av najtrows:

är detta ett vettigt spel? verkar lite intressant men tyvärr fanns det ju ingen fz recension

Gillar du Quake så gillar du nog det här. Det var dock en jäkligt tråkig vapendesign på spelet och storyn är värdelös. Men det är ett jäkla röj under spelets gång med svåra bossar

ok, ja Quake ligger ju otroligt nära till hjärtat.. ska nog kolla in detta spel då! Quake hade väl heller inte jättemånga vapen så jag ska nog kunna nöja mig med dom i det här spelet

Grejen är att man bara har två fula vapen som man köper modifikationer till, som fungerar som olika vapen. Rätt trist imo, men det funkar

Helt klart värt ett försök om Quake är nära hjärtat ditt


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar