Storyboard-art från Thief 4

Robot
Storyboard-art från Thief 4

Visar en kär gammal vän som lurar i skuggorna...

#eidos-montreal


Medlem
Storyboard-art från Thief 4

Schweet.
Här i videoform:
http://www.youtube.com/watch?v=I7gL0hvPf9c

Ser att övernaturliga element finns kvar så förhoppningsvis så har spelet rejält med bra skräck i thief-anda.
Inget Thief spel har varit dåligt hittills så jag har höga förhoppningar om denna om det inte är samma folk som jobbar med dem.

Medlem

Det var inte mycket att se.

Medlem

Gillar inte stajlen hittills då det ser för modernistiskt ut men det är svårt att dra slutsatser än.


signatur

Memento Mori

Medlem

Thief (eller Teff som man sa på min tid) har ju alltid varit en fantasifull medeltid med mekaniska gadgets, robotar, zombies, och "magiska" pilar. Tycker det såg ut som man kunde förvänta sig, ingen riktigt "WOW" och heller ingen "BLÄ!".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Går det att spela Thief 1 och 2 på dagens datorer? Vill minnas att dom måste vara rätt gamla nu


signatur

Game long and prosper

Medlem

För många år sedan så hade jag problem att spela Theif 2. Då var det pga. flerkärnig processor. Vet inte om det går att fixa.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Thief 2 kan enkelt spelas om man laddar ner tafferpatcher. den uppdaterar även i senaste i versionen texturer, ger widescreen samt multicore stöd.
Thief 1/Gold är lite svårare att fixa igång med det går, hjälp finns genom ttlg.com

Har ni inte kvar era gamla datorer från den tiden?. Alla mina fungerar fortfarande, Nu ska jag spela LOOM på diskett. (Doom är för avancerat för den).


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Gamla datorer? Ser ingen mening med det med tanke på att min nuvarande kan spela Thief 2 mycket bättre. T.ex. så får spelet 32-bit stöd, bilden blir bättre vilket en äldre dator faktiskt inte klarar av.

Åh, så trevlig med lite nyheter från T4...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Jag köpte en samlingsbox med alla Thief-spelen förra året, kanske dags att dra igenom de gamla äventyren igen. Var hittar man "taffer-patchen"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag undrar hur de tänkte när de valde att döpa det till Thi4f, Thief 4 låter mycket bättre och Thiaf är ren idioti.

Skrivet av Faceburn:

Jag undrar hur de tänkte när de valde att döpa det till Thi4f, Thief 4 låter mycket bättre och Thiaf är ren idioti.

Det är inte den officiella titeln, står på forumet, de använder det som en gimmick så länge. Jag tror dock de har mycket kvar att jobba med, Kanske blir det et spel vi får se nästa höst?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så länge de kör vidare på samma gamla stuk så är jag nöjd. Skuggor ska vara det man springer runt å gömmer sig i (mer eller mindre). Ska inte vara massa rulla in sig själv i grillfolie för att kunna smyga förbi nå jävla värmekameror å sånt skit ála Splinter Cell. Ska vara primitivt och alldeles.. alldeles... uunderbart!

Medlem

Jag behöver en hink för allt mitt dregel

Medlem

Älskar Thief spelen, kom ihåg då tvåan skulle släppas så var jag nere på spelbutiken nere i stan varje dag i en vecka innan release bara för att försäkra mig att jag inte missade nått, så less de var på mig.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Thief äger!


signatur

system: online

1
Skriv svar