The Wire - bara en säsong kvar :(

Flakmonkey
The Wire - bara en säsong kvar :(

Jag har inte hunnit se så mycket av The Wire som jag velat den sista tiden men idag såg jag de sista avsnitten av säsong 4 och det var en värdig avslutning även om det inte blev en storslagen sådan. Snarare försöker de bygga upp allt för den maffiga avslutningen som jag hoppas att den femte och sista säsongen blir. Ska bli riktigt intressant att se hur de knyper ihop säcken för det är en väldigt stor säck fylld med fantatiska karaktärer med historier att berätta.

Känns faktiskt lite deprimerande att bara ha tio avsnitt kvar av det som jag bara kan klassa som den bästa TV-serien jag sett, men allt roligt tar ju slut någon gång. Tyvärr...

#blogg

Medlem
The Wire - bara en säsong kvar :(

Åh äntligen en person som verkar uppskatta serien The Wire det är absolut den bästa serien jag sett! Men jag är väldigt ensam om att sett den...

Kan bara hålla med – det är den bästa tv-serien som gjorts, utan tvekan!

Skrivet av Sebastian Lind:

Kan bara hålla med – det är den bästa tv-serien som gjorts, utan tvekan!

Pfft...
"Alfred Hitchcock Presents" är tidernas bästa program. På flera punkter och i flera lager till och med. Get with the program.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag tycker att Sons of Anarchy är snäppet bättre personligen!

Men the Wire är definitivt en underbar serie hur man än vrider och vänder på saken.

Medlem

Ett tips kan ju vara att checka in serien boardwalk empire som utspelar sig på 1900 då alkoholen förbjöds i Amerika. Orkar inte berätta allt om serien, men det verkligen något som är värt och se på ^^


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Flakmonkey

Hade tänkt gå igenom alla HBO:s serier iaf Tänkte dock först beta igenom de som redan visats klart så att man slipper vänta på en ny säsong hela tiden... Six Feet Under är ju ett sånt alternativ tex...

Medlem
Skrivet av Astro Black:

Tror du överdriver lite, The Wire har ett snittbetyg på 9.6 på IMDb och att serien är bland det bästa som visats på amerikansk tv verkar vara den allmänna uppfattningen hos såväl tittarna som hos kritiker.

Det är inte så att jag menar att jag är ensam här i världen om den uppfattningen utan i min umgängeskrets är det väldigt svårt att övertala människor att ge The Wire en chans.

1
Skriv svar