Gamex på SVT

Pansarknekt
Gamex på SVT

När det råder nyhetstorka på SVT:

SCENARIO: Det är måndag och det är det sedvanliga morgonmötet på SVT nyhetsteams avdelning. Kaffekogaren står på full patte och man diskuterar planen för den kommande arbetsveckan.

Sture, en riktig journalisthaj får uppdraget att göra något om den svenska spelmässan Gamex i Kista. Sture grymtar och suckar en del obegripliga morgonläten i svar samtidigt som han känner att veckan är förstörd. Spel, detta diaboliska helvete som gör att alla barn idag sitter inne, får fyrkantiga ögon och blir arbetslösa. Men han vet att han antagligen får denna jävla skituppgift för att han blev lite för bordus och otrevlig på förra personalfesten så han protesterar inte mer utan planerar istället se till att få till ett helvetes bra reportage.

Sture sticker till Kista med sitt kameracrew, ett par feta djävla medieidioter som inte gått mediaprogrammet(för då jobbar man på charkuteri med att packa korv) och filmar lite. Snart får han in vinklingen. En sann smygnazist och blåst som han är när det gäller spel så är det enda han tänker på hur man kan göra det hela sensation.

Att fira att svensk spelexport gått om filmfabriken i Trollhättan med över en miljard i fin tillväxt slår inte tänker Sture.
Men snart får han en idé! Han intervjuar säkerligen 6-7 12-14 åringar om vad dom tycker om blod och våldsamma spel för detta vet han är sprängstoff! I reportagemanuset skriver han att det är så himla våldsamt med spel och att nästintill alla spel är det idag. Under det 2 minuter långa reportaget så nämner man ordet “våld” säkerligen 50 gånger. Det ska givetvis också påpekas att våldspelen dominerar. Spelet i fokus blev Battlefield 3, den största mediexporten sverige åstadkommit sen ABBA! Trots han verkligen jobbat jättehårt och intervjuat säket 5-6 12-14 åringar så fick han inte riktigt fram det han ville. De tycker det bästa med spelet är dess snygga grafik och bandesign! Helvete tänker han, men snart hittar han ett riktigt bra intervjuobjekt! En lieden glytt som medkänner att han ibland tycker att spel är läskigt. Bullseye! Sedan fortsätter vi med faktumet att det bara finns våldspel med blod för våra barn i Sverige att spela. Vilken hemsk värld. Särskilt om den är så sne som Stures reportage och alla besökare på Gamex spelmässa i Kista var glyttar… Helvetes skit indeed.

#blogg


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Gamex på SVT

Haha du missade ju det bästa i hela reportaget!

"Battlefield 3 har sålt 40 miljoner" och sedan "den amerikanska motsvarigheten Call of Duty: Modern Warfare 3 har sålt 100 miljoner"

Haha, SVT är experter på att göra research!


signatur

Imperator

Medlem

Jag såg underverket och det ligger MYCKET i vad du skriver ovan.

från mig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

SVT = skit, det vet alla.
Tacka vet jag Discovery eller liknande

Testpilot

Blir så trött på skiten med vinklade reportage och reportrar som kan 0 om oss gamers.
Fasen jag är 40 bast och inte fan blev jag nån massmördare o då har jag spelat sen jag var 13 år och inte fan kommer nästa generation bli så heller.

1
Skriv svar