Uncharted 3-utvecklarna: PS3 har mer att ge

Robot
Uncharted 3-utvecklarna: PS3 har mer att ge

Trots att Uncharted 3 har hyllats för sin grafik menar Naughty Dog att det fortfarande finns mer kraft att hämta i Sony-konsolen.

#uncharted-3-drakes-deception, #naughty-dog, #sony


Medlem
Uncharted 3-utvecklarna: PS3 har mer att ge

Uncharted 4?

Låter lovande!

Medlem

En till titel till har det varit snack om i ett par dagar detta spel är så grymt så tårarna sprutar av glädje!!!!

Medlem

Du kan även få ut ett par extra hästkrafter från en Toyota Prius -98. Frågan är om det i slutändan är värt arbetet?

Medlem

BeeJac: Det beror väl på försäljningssiffrorna, men jag förstår din poäng.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Du kan även få ut ett par extra hästkrafter från en Toyota Prius -98. Frågan är om det i slutändan är värt arbetet?

Visst, om du kunde få den att prestera som en ny bil, med de flesta nya funktionerna, utan att det kostar dig som kund ett öre (och väldigt lite för utvecklare/utgivare). Eller på PC fronten, skulle det inte sitta fint om program och spel blev optimerade så att en gammal P4 kunde prestera just under en i5?
På en konsol kan du alltid pressa lite mer, hela poängen med fast hårdvara, men tillslut måste du ändå byta för att sälja. Tror inte det är värt med ett Uncharted 4 till Ps3, 3st räcker...

Medlem

Ett Crash Bandicoot med Unchartedgrafik hade inte suttit fel. Tre Unchartedspel räcker på PS3.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av BeeJac:

Du kan även få ut ett par extra hästkrafter från en Toyota Prius -98. Frågan är om det i slutändan är värt arbetet?

Visst, om du kunde få den att prestera som en ny bil, med de flesta nya funktionerna, utan att det kostar dig som kund ett öre (och väldigt lite för utvecklare/utgivare). Eller på PC fronten, skulle det inte sitta fint om program och spel blev optimerade så att en gammal P4 kunde prestera just under en i5?
På en konsol kan du alltid pressa lite mer, hela poängen med fast hårdvara, men tillslut måste du ändå byta för att sälja. Tror inte det är värt med ett Uncharted 4 till Ps3, 3st räcker...

Det är därför DX11 finns för att kunna arbeta närmre komponenterna och utnyttja mer av dess hästkrafter. Sen om du ska trolla bör du också veta att P4 var en misslyckad plattform eftersom P3 presterade långt bättre, under denna tid som AMD sken som mest.

Medlem

Uncharted 4?

Skall inte någon börja snacka mjölkning snart?
Samma gameplay, samma motor m.m....

Inaktiv
Skrivet av Zibbit:

Uncharted 4?
Skall inte någon börja snacka mjölkning snart?
Samma gameplay, samma motor m.m....

Om så hade varit fallet så hade man kunnat säga det. Dock så är det tillräckliga ändringar på samtliga plan. I mitt tycke så har de ändrat för mycket inför trean.
Men en fyra är alltid en för mycket i en triologi

Medlem
Skrivet av Zibbit:

Uncharted 4?

Skall inte någon börja snacka mjölkning snart?
Samma gameplay, samma motor m.m....

Så fort det blir mer än 3 spel så är det mjölkning?

Vad hände med tiden då FF9 kom ut och alla var glada istället eller att det fanns 5 Super Mario spel att välja mellan eller ett antal Castlevania? ingen prata om mjölkning då men nu verkar det vara ett vanligt uttryck som används till precis allt

Åh, en ny hammare? mjölkas nu bara, samma som förra versionen, å en ny volvo? kan de bara sluta mjölka XC serien?

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Zibbit:

Uncharted 4?

Skall inte någon börja snacka mjölkning snart?
Samma gameplay, samma motor m.m....

Så fort det blir mer än 3 spel så är det mjölkning?

Vad hände med tiden då FF9 kom ut och alla var glada istället eller att det fanns 5 Super Mario spel att välja mellan eller ett antal Castlevania? ingen prata om mjölkning då men nu verkar det vara ett vanligt uttryck som används till precis allt

Åh, en ny hammare? mjölkas nu bara, samma som förra versionen, å en ny volvo? kan de bara sluta mjölka XC serien?

Det är fult att tjäna pengar på spel idag. Om ett spel säljer som smör så är det ett tecken på att det är dags att lägga ner.

Uncharted 4 är mer än välkommet, men jag hade hellre velat att dom väntar och släpper de som en launch titel till PS4 i stället.

Medlem

Sagt det tidigare, säger det igen.

Det var ett bra tag sedan dessa konsoler utdaterades, snälla låt det komma en ny generation så vi kan utveckla vidare.

Medlem

Uncharted 4 till PS4 skulle jag hellre se men så länge kossan kan mjölkas fortsätter man..

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Zibbit:

Uncharted 4?

Skall inte någon börja snacka mjölkning snart?
Samma gameplay, samma motor m.m....

Så fort det blir mer än 3 spel så är det mjölkning?

Vad hände med tiden då FF9 kom ut och alla var glada istället eller att det fanns 5 Super Mario spel att välja mellan eller ett antal Castlevania? ingen prata om mjölkning då men nu verkar det vara ett vanligt uttryck som används till precis allt

Åh, en ny hammare? mjölkas nu bara, samma som förra versionen, å en ny volvo? kan de bara sluta mjölka XC serien?

Det är fult att tjäna pengar på spel idag. Om ett spel säljer som smör så är det ett tecken på att det är dags att lägga ner.

Uncharted 4 är mer än välkommet, men jag hade hellre velat att dom väntar och släpper de som en launch titel till PS4 i stället.

Antar att du har rätt i det du säger, att det är fult att tjäna pengar på spel, sedan håller jag iof med dig på Uncharted 4a som en launch title till PS4, kanske börja på en ny story etc, tror det hade vart mer uppskattat då det hade vart något stort att skaffa PS4 direkt i början när det kom ut!

Medlem

Hmmm jaaaaa, pressa musten ur maskinen tills den skriker!! och lite till!!!!!!

Medlem

har den inte alls... och kryss lådan suger med.

Medlem

Blir det ett Uncharted 4 eller om dom startar med nån ny IP återstår att se! Men nästa spel kommer säkert vara en launch titel för PS4(Då det ändå tar X antal år att göra AAA spel) men det kanske ändå blir att dom släpper det till PS3 och PS4

Är ju ändå långt från imponerande grafik.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Är ju ändå långt från imponerande grafik.

Beror på hur man ser på det! Men jag misstänker att du bara är ett troll så inte mycket mening att gå in djupare på saken.

Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Är ju ändå långt från imponerande grafik.

Beror på hur man ser på det! Men jag misstänker att du bara är ett troll så inte mycket mening att gå in djupare på saken.

Hahaha, fy fan vad patetisk du är, "hur man ser på det" har absolute ingenting med grafisk kvalitet att göra, men ja jag säger ju att det inte har bra grafik så jag kan ju automatiskt ignoreras för någon med en sådan obekväm åsikt som inte hyllar spelet är ju ett solklart troll.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Sagt det tidigare, säger det igen.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR8ZXNe4KIjf9NR2m2m4u...

Det var ett bra tag sedan dessa konsoler utdaterades, snälla låt det komma en ny generation så vi kan utveckla vidare.

Utdaterade är dom, men Cell-processorn som sitter i PS3 är en extremt kompetent sak, lite synd att det lades så mycket fokus på den istället för en ordentlig grafikenhet.

Inaktiv
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Är ju ändå långt från imponerande grafik.

Beror på hur man ser på det! Men jag misstänker att du bara är ett troll så inte mycket mening att gå in djupare på saken.

Hahaha, fy fan vad patetisk du är, "hur man ser på det" har absolute ingenting med grafisk kvalitet att göra, men ja jag säger ju att det inte har bra grafik så jag kan ju automatiskt ignoreras för någon med en sådan obekväm åsikt som inte hyllar spelet är ju ett solklart troll.

Jag säger som någon på dice gjorde: "grafik är något som ska förhöja den grafiska bilden.. "något sånt.
Här får du en länk så du kan söka vad ordet grafik betyder:
http://www.svenskaakademien.se/svenska_spraket/svenska_akadem...
Fast du har all rätt att yttra dig i myntade termer men då ska du veta att grafik i den munnen också innebär så mycket detaljer som möjligt.. vilket exkluderar ALLA spel som är gjorda efter stalker 2007, bla. Crysis och BF3 (som jag har sett eller kommer ihåg på rak arm.)

Skrivet av Typh00n:

Utdaterade är dom, men Cell-processorn som sitter i PS3 är en extremt kompetent sak, lite synd att det lades så mycket fokus på den istället för en ordentlig grafikenhet.

Finns inget som säger att det är fel att gå på processorlinjen... förutom DX då men det använder ju inte PS3 så det är lika irrelevant som en gris i ladan eller en gaffel i lådan. Dessutom så är ju cellen en egen marknad så det lär nog inte bli någon skillnad framöver med tanke på den framgång IBM har haft.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Är ju ändå långt från imponerande grafik.

Beror på hur man ser på det! Men jag misstänker att du bara är ett troll så inte mycket mening att gå in djupare på saken.

Hahaha, fy fan vad patetisk du är, "hur man ser på det" har absolute ingenting med grafisk kvalitet att göra, men ja jag säger ju att det inte har bra grafik så jag kan ju automatiskt ignoreras för någon med en sådan obekväm åsikt som inte hyllar spelet är ju ett solklart troll.

Patetisk? Bara för jag jag inte håller med ditt uttalande? Bara för att spelet inte har den senaste grafiken som man behöver en 10 000 kr+ PC för att maxa innebär det ju inte att den inte kan vara imponerande! Därför sa jag att det beror på "hur man ser på det"!

Medlem
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Är ju ändå långt från imponerande grafik.

Beror på hur man ser på det! Men jag misstänker att du bara är ett troll så inte mycket mening att gå in djupare på saken.

Hahaha, fy fan vad patetisk du är, "hur man ser på det" har absolute ingenting med grafisk kvalitet att göra, men ja jag säger ju att det inte har bra grafik så jag kan ju automatiskt ignoreras för någon med en sådan obekväm åsikt som inte hyllar spelet är ju ett solklart troll.

Patetisk? Bara för jag jag inte håller med ditt uttalande? Bara för att spelet inte har den senaste grafiken som man behöver en 10 000 kr+ PC för att maxa innebär det ju inte att den inte kan vara imponerande! Därför sa jag att det beror på "hur man ser på det"!

Eftersom du inte kunde försvara grafiken i Unc3. Så började du anklaga "Bronko den arga hästen" för att trolla, och det tycker jag är patetiskt. Bara så du vet börjar jag bli less på dagens trötta grafik i spel och mycket av det är konsolspelarnas fel.

Medlem

Blir alltid fascinerad av optimering, att jämföra spelen som "maxade hårdvaran" för några år sedan med de som släpps idag är alltid intressant. I det här fallet så tror jag dock att det börjar handla mer om att fuska där ingen skall märka och putsa upp grafiken med filter som i slutändan inte är till spelets fördel (t.ex. BF3 som ser ut som BC2 med alla filter av) och då känns det verkligen som att konsolmarknaden behöver ny hårdvara.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Är ju ändå långt från imponerande grafik.

Beror på hur man ser på det! Men jag misstänker att du bara är ett troll så inte mycket mening att gå in djupare på saken.

Hahaha, fy fan vad patetisk du är, "hur man ser på det" har absolute ingenting med grafisk kvalitet att göra, men ja jag säger ju att det inte har bra grafik så jag kan ju automatiskt ignoreras för någon med en sådan obekväm åsikt som inte hyllar spelet är ju ett solklart troll.

Patetisk? Bara för jag jag inte håller med ditt uttalande? Bara för att spelet inte har den senaste grafiken som man behöver en 10 000 kr+ PC för att maxa innebär det ju inte att den inte kan vara imponerande! Därför sa jag att det beror på "hur man ser på det"!

Eftersom du inte kunde försvara grafiken i Unc3. Så började du anklaga "Bronko den arga hästen" för att trolla, och det tycker jag är patetiskt. Bara så du vet börjar jag bli less på dagens trötta grafik i spel och mycket av det är konsolspelarnas fel.

Att anklaga konsolspelarna är ungefär lika vettigt som att anklaga PC spelarna för att deras piratkopiering gjort så att spelföretag och utvecklare valt att rikta in sig på konsol. Bara så du vet så är jag jävligt less på det mesta som visas i reklam tv kanaler. Kan du gissa hur jag löst det problemet? Jag tittar inte på reklam tv kanaler!

Sen gav inte Bronko enligt mig en bra kommentar så jag gav ett svar jag ansåg värdigt.

Och för att svara Bronko ytterligare så är grafisk kvalite alltid "hur man ser på det" eller "Beauty is in the eye of the beholder"

Jag blir mer imponerad av hur mycket grafik osv. man ändå kan åstakomma med gammal hårdvara genom att optimera än att man bara ständigt släpper ny hårdvara och göra dåligt optimerad mjukvara bara för det inte behövs.

Medlem
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Är ju ändå långt från imponerande grafik.

Beror på hur man ser på det! Men jag misstänker att du bara är ett troll så inte mycket mening att gå in djupare på saken.

Hahaha, fy fan vad patetisk du är, "hur man ser på det" har absolute ingenting med grafisk kvalitet att göra, men ja jag säger ju att det inte har bra grafik så jag kan ju automatiskt ignoreras för någon med en sådan obekväm åsikt som inte hyllar spelet är ju ett solklart troll.

Patetisk? Bara för jag jag inte håller med ditt uttalande? Bara för att spelet inte har den senaste grafiken som man behöver en 10 000 kr+ PC för att maxa innebär det ju inte att den inte kan vara imponerande! Därför sa jag att det beror på "hur man ser på det"!

Eftersom du inte kunde försvara grafiken i Unc3. Så började du anklaga "Bronko den arga hästen" för att trolla, och det tycker jag är patetiskt. Bara så du vet börjar jag bli less på dagens trötta grafik i spel och mycket av det är konsolspelarnas fel.

Att anklaga konsolspelarna är ungefär lika vettigt som att anklaga PC spelarna för att deras piratkopiering gjort så att spelföretag och utvecklare valt att rikta in sig på konsol. Bara så du vet så är jag jävligt less på det mesta som visas i reklam tv kanaler. Kan du gissa hur jag löst det problemet? Jag tittar inte på reklam tv kanaler!

Sen gav inte Bronko enligt mig en bra kommentar så jag gav ett svar jag ansåg värdigt.

Och för att svara Bronko ytterligare så är grafisk kvalite alltid "hur man ser på det" eller "Beauty is in the eye of the beholder"

Jag blir mer imponerad av hur mycket grafik osv. man ändå kan åstakomma med gammal hårdvara genom att optimera än att man bara ständigt släpper ny hårdvara och göra dåligt optimerad mjukvara bara för det inte behövs.

MYCKET bra skrivet! Där fick nog en och annan något att tänka på. Beauty is in the eye of the beholder.. Sedan det du sa att du blir imponerad hur man kan optimera grafik för gammal hårdvara håller jag med om till 100% Jag skulle bli MYCKET mer imponerad om dom tex lyckades optimera i någon framtida patch battlefield 3 pc grafik till konsoler så man inte såg någon skillnad alls mellan dom olika formaten.. Det kallar jag programmering! Att få fram ett snyggt spel till en super dator är inga problem alls, det klarar till och med jag av att göra

Medlem

Jag är riktigt oroad över de inlägg på Sonys forum om problem med
- konsollen hänger när disken laddas
- problem med att UC1 och UC2 plötsligt börjar mecka efter installation av UC3 osv.

Riktigt skräp om de har en enda plattform att klara av - att inte alla hårdvaru-revisioner testas ordentligt.

Medlem

Jag har hunnit lira en timme av UC1 och UC2 samlar damm tills vidare. UC3 är alltså snyggare?
Det är ju sjukt, då jag tycker första är redigt vackert som det är!

12
Skriv svar