Skrivskyddade filer i w7

Skrivskyddade filer i w7

Håller på att få tupp juck när w7 har bestämt sig för att skrivskydda alla filer.
Har några filmer på en partition som absolut inte kan flyttas till en bärbar hårdisk.
Har inte behörighet. "Disken är skrivskyddad ,ta bort skyddet eller använd en annan disk" står det
Är Administatör , har behörighet, tar bort skyddet på filen men den ploppar bara tillbaka igen.

Kan inte se att bärbara hhd är skrivskyddad (vart ser man det? verkar inte finnas under egenskaper?) är dock inte "ägare" till hhd och kan inte bli det för det står nån konstig siffer kombo där

Läste nånstans att man skulle ändra filens - egenskaper - säkerhet - avancerat - ägare. Och där ska man byta ägare men det finns bara mitt namn med full behörighet!?

Vad fan är det som krånglar egentligen?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Håller på att få tupp juck när w7 har bestämt sig för att skrivskydda alla filer.
Har några filmer på en partition som absolut inte kan flyttas till en bärbar hårdisk.
Har inte behörighet. "Disken är skrivskyddad ,ta bort skyddet eller använd en annan disk" står det
Är Administatör , har behörighet, tar bort skyddet på filen men den ploppar bara tillbaka igen.

Kan inte se att bärbara hhd är skrivskyddad (vart ser man det? verkar inte finnas under egenskaper?) är dock inte "ägare" till hhd och kan inte bli det för det står nån konstig siffer kombo där

Läste nånstans att man skulle ändra filens - egenskaper - säkerhet - avancerat - ägare. Och där ska man byta ägare men det finns bara mitt namn med full behörighet!?

Vad fan är det som krånglar egentligen?

Har haft liknande problem... och det löste sig inte... Det blev en total formatering för att lösa skiten.
(Nått konstigt med ägaren/administratören till filerna, datorn flippa)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

det är inte så att hårddisken är fat32 och filerna du försöker kopiera över är större än 4gb ?

Medlem

Här kan du ladda ner en reg-fil som gör att då får en Take Ownership på drop-down menyn i Windows:
http://www.sevenforums.com/tutorials/1911-take-ownership-shor...

Glöm inte även att ändra behörigheterna om det behövs!

Tack ska testas

Nä då jag har flera filmer på bärbara som gick bra att flytta för månaden sen
Så inge fat32

Bör kanske nämna att hårdisken är gamal och när jag väll fiddlar med behörighet så segar hela dtorn ner sig, annars inget fel. Not vajse är det


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Annars kan jag rekommendera Unlocker, riktigt bra freeware.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Pooslice:

Här kan du ladda ner en reg-fil som gör att då får en Take Ownership på drop-down menyn i Windows:
http://www.sevenforums.com/tutorials/1911-take-ownership-shor...

Glöm inte även att ändra behörigheterna om det behövs!

Funkade inte :/

Ska testa freeware programmet...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Tack r3lev4nt det funkade klockrent du har sparat mig massa svordomar o huvudvärk


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Åh herregud, ursäkta att jag återupplivar denna tråden men är nu i samma sits, inget av lösningarna funkade och jag börjar få små ryckningar i handen.. help plzzz

(ilandsproblem whatever)

sitter du också på en gammal hårdisk? Har fått för mig att det är därför det muppar. men som sagt funkade "unlocker" för mig...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar