Det viktiga bilbältet..

Medlem
Det viktiga bilbältet..

Använder du bilbälte eller känner du dig lite för tjock för det?

Medlem

Jag använder ALLTID Bälte , Till er som inte gör det så har jag en fin liten Länk åt er (Nej, det är ingen grafisk ush ush länk ) http://www.wimp.com/seatbelt/


signatur

// FeeAC

Medlem

Jag använder alltid bälte. Något annat vore vansinne.

Medlem

Livsfarligt att köra utan + att kör man en volvo v70 2010 års modell piper den som fan om man kör utan-.-

Medlem

känns naket att åka utan bälte.. det är som att ha byxor på sig när man går ut.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Brukar glömma det...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag har alltid bilbälte om jag inte åker vi en bil som inte har något;)

Medlem

Funkar inte på hojjen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

När jag själv kör så använder jag alltid bilbälte, men om jag sitter som passagerare i baksätet så kan det hända, ytterst sällan, att den åker av.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag har alltid bilbälte även fast jag är smällfet. I trafiken är man aldrig säker; jag tar det alltid lugnt, håller hastigheten, använder blinkers och allt annat jox man ska göra men det hindrar inte mina medtrafikanter att göra annorlunda. Hur säkert man än kör kan man bli rammad av ett rattfyllo, bara för att ta ett av många exempel. Eller så kan det ju hända något med ens eget fordon eller vägen man inte kan påverka själv också.

Skulle inte åka bil utan bälte även om det inte vore lag på det.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

vill du spela rysk roulette med ditt liv? såklart är bilbältet på.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag har alltid bilbälte även fast jag är smällfet. I trafiken är man aldrig säker; jag tar det alltid lugnt, håller hastigheten, använder blinkers och allt annat jox man ska göra men det hindrar inte mina medtrafikanter att göra annorlunda. Hur säkert man än kör kan man bli rammad av ett rattfyllo, bara för att ta ett av många exempel. Eller så kan det ju hända något med ens eget fordon eller vägen man inte kan påverka själv också.

Skulle inte åka bil utan bälte även om det inte vore lag på det.

Blinkningar och sådant är väldigt viktigt det med. För dina medtrafikanter. Om man inte har bälte skadar det ju bara en själv. Inte när det gäller blinkers..

Skrivet av WaltX:

När jag själv kör så använder jag alltid bilbälte, men om jag sitter som passagerare i baksätet så kan det hända, ytterst sällan, att den åker av.

Varför?

FZ's gamers verkar vara skötsamma när det gäller bältet. Det är bra.

Medlem
Skrivet av Siken:

Blinkningar och sådant är väldigt viktigt det med. För dina medtrafikanter. Om man inte har bälte skadar det ju bara en själv. Inte när det gäller blinkers..

Ja, alltså.. det jag menar är inte att om man inte använder blinkers så kraschar man automatiskt med första bästa pryl man hittar. Det jag menar är att oavsett hur väl man än sköter sig själv så har man ingen som helst garanti att klara sig för det. Blinkers i sig är ju kanske inte det som orsakar flest allvarliga olyckor men inkorrekt användande (antingen att man blinkar fel eller inte alls) orsakar nog en del tråkigheter i trafiken.

Om man ska vara petnoga (som du var angående de stackars blinkerserna ) är det ju felaktigt att påstå att om man inte använder bilbälte så är det bara en själv det drabbar. Om en som sitter i baksättet saknar bilbälte vid en krock kan den personen göra väldigt stor skada på den krake som sitter framför i framsätet. Även personer som flyger ur fordonet kan ju träffa någon otursam krake.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag var seriös i det jag skrev.
Det är viktigt att använda blinkers. Kan även vara viktigare då det gäller dina medtrafikanter.

Medlem

Ah, jag ber om ursäkt. Jag sitter o knapprar på tangentbordet när jag borde sova för länge sedan märker jag. Dags att byta aktivitet !


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar