Nytt headset till BF3.

Medlem
Nytt headset till BF3.

Dags för ett nytt headset då mitt nuvarande är en plastig skithög för 100kr. 500-700kr kan jag tänka mig att lägga på ett par nya.

De ska ha bra kvalité och så vill jag ju såklart få ut det bästa av ljuden i battlefield 3.

Tack på förhand!


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Steelseries Siberia V2 verkar väldigt populära. Jag borde också skaffa nya, men ser helst att mina nuvarande går sönder helt innan.

Medlem

Jag har haft några Sennheiser, och de var ju såklart i sin egen klass och betydligt dyrare än dessa:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893

Men jag är definitivt nöjd med dem och för nästan halva priset så är det rätt bra värde på dem. Ända problem jag stött på är i Dead Island men det är pga dålig anpassning från utvecklarens håll då det är problem med alla headset som kör via usb tydligen. Det jobbiga är att jag ibland måste starta om Dead Island några gånger innan ljudet är bra.

Även om det är virtuell surround så tycker jag de är jävligt bra i filmer med 5.1 och 7.1 om man t.ex. har de ljudspåren på en mkv/dvd etc etc.
Så för 699kr tycker jag det är värt.

Tillägg
Kollade på de där Steelseries Siberia V2 och de såg inte heller dumma ut. Gillar mikrofonen på dem mer än G35 med att den är mindre och att den verkar kunna går in i luren.
G35 har ju som synes den på vänstra luren och det är lite irriterande ibland när jag sätter på mig lurarna då jag brukar ofta greppa tag just på mikrofonen.

En annan sak jag gillar är att öronmuffarna (eeh tekniska termen vet jag inte XD ) sitter åt riktigt bra och isolerar ljudet så bra att jag inte ens hör när någon knackar på dörren till datarummet eller när någon ringer på ytterdörren, så det är bra på gott och ont De verkar inte läcka ljud eller vad det är man brukar kalla det.

Medlem

Logitech G35, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893
Jag har inte hunnit testa dem i ett spel ännu men min polare använde dem i BF3-betan och sa att ljudet var superbt. Just nu 699 kr!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Steelseries Siberia V2 verkar väldigt populära. Jag borde också skaffa nya, men ser helst att mina nuvarande går sönder helt innan.

Jag har första versionen. Tycker den är skaplig, men man har micken lös och volymfjärren blir lite glapp efter ett tag. Dessutom knakar de hela tiden. Det är nog det viktigaste att kolla så att anordningen som sitter över huvudet med några slags gumiband inte knarrar. Riktigt irriterande när man tuggar på något eller liknande. Tuggummi och spel hör tydligen inte ihop.
Men dom är fruktansvärt sköna att ha på huvudet å det antar jag V2 oxå är.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

G35 såg riktigt saftig ut alltså... Kom på att jag fyller år om 1 månad också, kanske man slipper att betala själv.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Röstar helt klart för G35, speciellt nu när de är på rea! Helt nderbart ljud i bf3, och surrounden fungerar perfekt.

Medlem

Säger även jag G35, har själv den trådlösa versionen G930 och är super-nöjd (så jäkla skönt att kunna gå runt i lyan och ändå prata/lyssna på musik...)


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Det blev ett par G35, fy fan vilket ljud. Battlefield 3 med ljudinställningen War Tapes i spelet jag sket nästan ner mig.


signatur

One shot One kill [OSOK]

1
Skriv svar