Battlefield 3 rubbar inte Call of Duty-dominansen

Medlem
Skrivet av Droppz:

Vetenskapligt bevisat är att om du gör bra ifrån dig utsöndras endorfiner i hjärnan som får dig att bli glad och skratta samt må allmänt bra.

CoD: 1 man army och väldigt låg inlärningskurva ett spel dem flesta klarar att lira och göra bra ifrån sig = Fler personer upplever "instant gratification" vilket leder till många fler köp!

BF3: Lagbaserat spel, hög inlärningskurva för att kontrollera samtliga fordon och vara en bra lagspelare, fler spelare uplever detta som svårt då det även finns rekyl och bulletdrops och en mycket högre grad av kammoflerad omgivning som gör det svårare att upptäcka fiender. = Mycket mindre tillfällen att uppleva glädje! och därmed mindre köp!

There i said it.

Varför gör man inte som i de bättre racingspelen - att man måste avancera i stadier. Utbildningslicens att man gjort ditt och datt - så kan man välja team utifrån vilka kvalifikationer man har.

Då upplever man också gratifikation när man avancerat till nästa steg.

Har inte spelat online så jag vet hur det funkar. Men det låter ju heltrist om man hamnar med ojämna medlemmar i team - några som blir bagage att släpa på bara.

Alla spel där man upplever att man utvecklas är ju kul att fortsätta med.

Medlem

Om man applicerar tänket säljer mest = bäst till andra kulturyttringar som musik, litteratur eller film blir det tydligt hur löjligt det hela är. Det är för mig helt irrelevant vilket spel som råkar sälja mest så länge det finns möjlighet att spela de spel jag tycker om och det går knappast någon nöd hos Dice. Sätter vi popularitet som enda målsättning kommer spelen bara bli mer och mer slätstrukna.

Medlem
Skrivet av Droppz:

Vetenskapligt bevisat är att om du gör bra ifrån dig utsöndras endorfiner i hjärnan som får dig att bli glad och skratta samt må allmänt bra.

CoD: 1 man army och väldigt låg inlärningskurva ett spel dem flesta klarar att lira och göra bra ifrån sig = Fler personer upplever "instant gratification" vilket leder till många fler köp!

BF3: Lagbaserat spel, hög inlärningskurva för att kontrollera samtliga fordon och vara en bra lagspelare, fler spelare uplever detta som svårt då det även finns rekyl och bulletdrops och en mycket högre grad av kammoflerad omgivning som gör det svårare att upptäcka fiender. = Mycket mindre tillfällen att uppleva glädje! och därmed mindre köp!

There i said it.

Mjo .. Men BF3 skapar mindre Rage än ett MWF spel .. Spela MWF kan få en att skicka saker genom fönstret medan ett BF spel får en max svära te. . Då man ofta dör av en adralinchock . Av olika slag och vem älskar inte paniken när man springer på en tank och lyckas komma undan runt en 30 olika hörn men flygande kulor höger och
vänster,, BF serien är en serie som jag kan komma undan ett 4 - 5 olika saker som kunnat dödat mig för att inse att mina händer darrar av adrenalin .. Det ger mig iaf spelglädje .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Har inte spelat online så jag vet hur det funkar. Men det låter ju heltrist om man hamnar med ojämna medlemmar i team - några som blir bagage att släpa på bara.

Alla spel där man upplever att man utvecklas är ju kul att fortsätta med.

Det har du rätt i, och är rätt stort problem med BF för hamnar du i det förlorade laget och inte har med dig mer än typ 3-4 kompisar att lira med så är det väldigt svårt att vända på steken, och leder oftast till att du konstant kommer förlora alla kommande maps tills det blir en stor förändring i lagen.

Inaktiv

Xbox är till för COD & Halo. BF är mer ett PC spel, så lika ta en titt på vilket spel "BF/COD" utav dom som har spelats mest på PC? om det nu går xD

Medlem

nä nu orkar jag inte lyssna på allt gnäll om tråkiga moderna 3d shooters längre så nu startar jag mitt gamla cnc renegade och kör någon rolig online map med full action från början till slut utan gnälliga folk


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Nästan alla köpte väl bf3 till pc så att jämföra på konsol är inte så lyckat.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av donhenri:

Bra och hoppas det aldrig slår CoD för Dice kan suga och hoppas de går i graven efter BF3 fiaskot och lögnerna.

Om du får din vilja igenom finns det ju inga alternativ till CoD alls...

Sant.. I'm speaking in anger!!

Men seriöst vilken besvikelse spelet är.. har knappt orkar spela det pga hur dåligt det är. Man borde ändra lagarna så folk kan få sina pengar tillbaks när man inte är nöjd med en produkt.

Mitt enda problem är kartorna, men jag väntar tålmodigt på Back to Karkand.

Kan inte göra annat än att hålla med. Kartorna är ganska tråkiga förutom Seine Crossing och Caspian Border. Får hoppas kartorna i Back to Karkand blir lika roliga som de var i bf2!

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Förhållande mellan spelplattformen är inte så drastisk att det förändrar så mycket. De siffror vi sett visar ung. 20% digitalt. Några lever i föreställning av det är 10 ggr så mycket som butik.

Andel till PC är inte så stor. Det är inbitna gamers som gillar att uppdatera hårdvara precis som det släpps varannan månad. Lägger mer på hårdvara än på spel sas.

Du får väldigt mycket fin spelupplevelse på konsoll för pengarna. Vad folk väljer är givet. Roligare att lägga pengarna på spel än att ha sista GPUn som släppts och spela sina gamla spel.

Om nu stastestiken där stämmer, och faktum är att de sålt 5 miljoner så finns det ju ett mörkertal av 800k spel som inte har en planform. Kanske dessa är PC, eller så är de inte det, svårt att säga.

Personligen känner jag enbart folk som äger spelet till PC, inte en enda som äger det till konsol. ALLA köpte det digitalt med. Men oavsett vad så har de aldrig gått ut med digital nerladdnings sales så det är väldigt svårt att veta exakta siffror på spel som faktiskt säljs online, personligen som sagt va köper jag allt online och har gjort det de senaste 2-3 åren, gäller även alla vänner med.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Om nu stastestiken där stämmer, och faktum är att de sålt 5 miljoner så finns det ju ett mörkertal av 800k spel som inte har en planform. Kanske dessa är PC, eller så är de inte det, svårt att säga.

Personligen känner jag enbart folk som äger spelet till PC, inte en enda som äger det till konsol. ALLA köpte det digitalt med. Men oavsett vad så har de aldrig gått ut med digital nerladdnings sales så det är väldigt svårt att veta exakta siffror på spel som faktiskt säljs online, personligen som sagt va köper jag allt online och har gjort det de senaste 2-3 åren, gäller även alla vänner med.

Det är väl så det är kanske - man är ett gäng som gillar att spela tillsammans och då väljer man samma plattform.

Skriv svar