Dice listar förbättringar i Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Hannu:

Pc ska det vara, jag har inte uppgraderat min burk på 4 år, BF3 på high atm, imon blir det att lägga in i7 m.m godbitar.

5k kostade det, små pengar på 4 år.

Håller med, en PC är så mycket mer än en spelstation också. Jag har genom åren använt min dator till film, musik, spel, jobb, skola/kurser, social kontakt, surfing, bildhantering, spel, bottenlös informationskälla, bankärenden, överklockning mm... Så det är en väldigt sund investering och jag har får valuta för mina pengar varje dag!

Sen den lilla biten att det är förbannat kul att bygga datorer. Det finns så mycket att lära sig om hårdvaran, så många utmaningar. Har byggt allt ifrån dödstysta budgetdatorer till 45k + entusiastprojekt och jag älskar det! Att äga en egenbyggd dator som går som en klocka och sväljer allt man kastar i dess väg känns förbannat bra.

För mig finns bara fördelar med min PC'n gentemot konsol, såklart finns de som har en sämre PC än konsol fast det får stå för dem. Min står på hela tiden så det tar ingen tid att starta upp ett spel, den går helt knäpptyst och har ändå kraft att driva spelen som det är tänkt till skillnad ifrån motorsågsmassakern vi känner som konsol. Med en bekväm soffa, säng, fin skärm och en 360 kontroll så har jag all den där bekvämlighet som gör en konsol så bra.

Så det är tråkigt när denna generations konsoler drar sina allt mer rossliga andetag i form av sämre och sämre portar som dras med fördummade system, kass optimering/buggar/errors, slöa kontroller och dåliga grafikmöjligheter. Jag vill inte spela samma spel med samma kontroll på en gammal konsol, det är dåligt att PC titlar går över till konsol och det är hemskt när spelen börjar likna plastslem ifrån Hollywoods avlopp.

Jävlar vad långt det blev! Dags att logga ut nu ^^

Tack att du orkade och var snäll nog att förklara för konsolnissarna vad de missar. Jag har sj inte orkat.

Medlem

Dom har fortfarande inte löst problemet med att command rose inte går att unbinda från "Q". Visst det går att unbinda men det dyker likväl upp när jag strafe,ar vänster. Rent ut sagt skitdåligt. Om någon har en lösning på detta utan att installera program som remappar tangenter får ni gärna skriva det här.

Medlem
Skrivet av donhenri:

Jävligt mycket text i lång lista. Klipp klipp.

20. Tar skada hälften av gångerna som jag landar med fallskärmen, spelar ingen roll när jag utlöser den.

Väldigt många av punkterna som du har problem med tycker jag fungerar bra. Har aldrig varit med om att ett berg skiner så hårt att man inte ser gubbar på det etc.

En del av dina punkter är jag 99% övertygad om är medvetna designval som just du är missnöjd med, men jag kan ju säga att dessa designval är jag nöjd med och jag kan garantera dig att jag inte är ensam. Nu bortser jag naturligtvis från de uppenbara buggarna i din lista som jag är säker på att DICE redan jobbar med att patcha så snart som möjligt. I och med detta kan inte DICE tillgodose dina requests då det antagligen bedömts vara så att en majoritet vill ha det som det är.

Du får också tänka på att de som är nöjda med hur spelet är inte kommer skriva och synas lika mycket på communityn som de som är missnöjda. Missnöjda människor har en tendens att gapa mycket högre och mer för att få sin vilja igenom. DICE kan i dessa fall inte göra annat att se på och försöka kompromissa så att så många som möjligt blir nöjda, men som sagt, det kommer alltid finnas folk som inte är nöjda.

Tyvärr är det så och det är bara att gilla eller gå vidare till ett annat spel. Det de kan göra är att tillgodose plattformarnas behov separat, så så stor del av PC spelarna som möjligt blir nöjda med PC versionen och vice versa.

Nu till den delen av ditt citat som jag faktiskt behöll. När du hoppar fallskärm så kan du trycka bakåt för att dra i båda bromshandtagen så att fallskärmen gör en s.k. "flare", detta för att sakta ner tillräckligt för att inte bryta vristerna.

För trots vad många tror faller man fortfarande väldigt fort med en utlöst fallskärm. Jag har fallskärmscert och kan meddela att det är precis så man gör i verkligheten, dock måste man timea flaren ganska precist i verkligheten för att inte få en stall för högt upp och dimpa i backen så hårt att du knäcker vristerna ändå.

Det är precis på samma sätt i spelet bara att du kan hålla inne bakåtknappen och bromsa konstant utan att få en stall, lite förenklat i spelet med andra ord.
Jag tycker det är ganska coolt att de gjort det så som i verkligheten och att du tar skada om du inte gör detta. Självklart kan man ha tur och slippa den ändå genom att landa i nerförsbacke etc.

Så din punkt 20 är fail, du måste bara lära dig att bromsa in lite innan du slår i backen. Tänk på att en soldat dessutom har tung utrustning. Hade de velat ha spelet superrealistiskt så skulle soldaten bryta båda benen och dra saker ur led om man inte bromsar innan nedslaget. Detta är grov förenklad spelmekanik som jag som fallskärmshoppare är stört nöjd med.

/WoT


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Det är bra fan.


signatur

Upset? puhlease youve never seen me very upset.

Medlem

skönt att rubberbandingtien är fixad, vad sägs om att ge oss lite pc anpassade menyer nu?

crashar väl ca 1 gång om dagen för mig o då har jag iof 92 timmar spelade ;). tyverr verkar de vara något fel på antingen pb lr battleloggen som gör att servrarna diisconnectar 90% utav spelarna ibland, har dock inte hänt idag tack o lov

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av a10388:

Härligt ... Men varför ha så fruktansvärt mycket uppdateringar redan andra veckan? Känns som att DICE repeterade samma misstag som Black ops skaparna.. (Minns och bryr mig inte om vilka som gjorde det skitspelt)
Syftar då på att man släpper ett spel som inte är redo att släppas. Fixa de större justeringarna INNAN titeln släpps, och finjustera därefter. För HELVETE, själv har jag buggat fast i SP kampanjen på ps3 + OTROLIGA FPS drops på både online och offlinedelen.. Fyfan säger jag.

för det är dice därav bf3 fanboys bör sluta skryta så mycket om skitspelet då det är problem konstant. blackops hade fan itne så mycket problem ens som du verkar påstå att det var. Men du har fel.

Black Ops hade sanslöst mycket problem när det släpptes. Det gick för det mesta inte att hitta en laggfri server under de första 2 månaderna. Sedan så var det ju så att vissa satt med 40000-kronors riggar och fick mellan 5 och 10 fps i low 800*600 medan andra satt med 4000-kronors riggar och körde allt i high. Bad Company 2 var katastrof vid launch men jämfört med Black Ops launch var ju till och med BC2 bra. Jämfört med båda dessa så är BF3 som sänt från gudarna. Äger alla dessa spel och BF3 är utan tvekan det mest felfria spellaunchet av den här skalan på PC på många år.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Kraschar gör det ju en hel del men det som stör mig är hur dåligt det flyter på på min dator när det borde fungera relativt bra. Alltså, det är väl ganska jämn framerate och så men det kommer typ spikes med jämna mellanrum och det hackar och har sig, oberoende vilka inställningar jag har. Mina specs:

Geforce GTX 560 TI Superoverclocked
4 GB RAM
AMD Phenom X2 Black Edition (tror jag det är).

Vad kör du för grafikinställningar? Med den processorn är det fan inte konstigt att det flyter dåligt. Min Q6600 OC@3.2ghz ligger på ca. 97-99% load hela tiden när jag spelar. Kör du då en tvåkärnig processor som prestarar i stil med min per mhz så ligger du ganska risigt till. Lär inte kunna köra mer än low, och hur mycket minne är det på grafikkortet. Såvitt jag vet så är BF3 ett av få spel som spräcker 1gb barriären för att inte tala om 1.5gb barriären vilket det knäcker vid Ultra/High+4xMSAA inställningar.

ljudproblem?

ngn mer än jag som upplever att när man är 3 som pratar i mic så hackar det bara?

(kör på ps3)


signatur

It´s not where we´re from, it´s where we´re going....

Medlem

Finns otroligt mycket problem med spelet, dessutom är jag grymt besviken på det som spel i säg. Ett otroligt "casualiserad" och nerdummat bf är vad det är med löjligt mycket saker inte håller måttet längre. BF2, BF1942 "reamins teh true bf", samma för cod1, cod2 bra spel.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Borde ha varit PC-exklusivt.

Skulle väl ge intäkter i nivå med annonsering på FZ ett år som de gör nu.

Täcker nog inte uppgradering av Frostbite 1 till 2 ens.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av firsov:

gnälliga?! SKULLE TRO DET!

nack. Vad får dig att tro att PC-spelare är mer "seriösa" än konsolspelare?

Konsollirare är slöa soffpotatisar. Så är det bara.

Jo, det stämmer nog.

PC-folket lär ju få stå på huvudet i burken och uppgradera grejer hela tiden - fin gymnastik.

Inaktiv
Skrivet av Grön:

Håller med, en PC är så mycket mer än en spelstation också. Jag har genom åren använt min dator till film, musik, spel, jobb, skola/kurser, social kontakt, surfing, bildhantering, spel, bottenlös informationskälla, bankärenden, överklockning mm... Så det är en väldigt sund investering och jag har får valuta för mina pengar varje dag!

Ah, så du använder din dator till precis samma sak som alla andra då? Fantastiskt.

På en del rabiata pc-fanboys så låter verkligen som att dom på fullaste allvar tror att en konsolspelare inte har en dator vid sidan av och kan därför ingenting om datorer eller vad man kan göra med dom.

Jag är inte helt säker nu men jag tror att merparten av oss som spelar mestadels på konsol även har en dator vid sidan av och kan och gör minst lika mycket om inte mer på datorerna än vad pc-fanboys med speldatorer och spel som fokus gör.

Medlem

Kan dom inte fixa nån jävla grej som kan "laga" korrupta sparfiler??? Det HÄRJAR av dessa ute på Internet!!! Jag råkade ut för det igår när spelet frös i SISTA JÄVLA FAJTEN på HARD i SP!!! Hela kampanjen är ÅT HELVETE.
Är så satans förbannad att den bara har EN sparfil på hela konsollen som styr sp OCH profilen.
Jävla skit-Dice

Medlem

Haha, ännu mer PC vs. Konsollkrig.. Så gulligt.

Tycker att alla PC-Spelare som har åsikter angående konsoll utan att äga eller använda en bara ska sluta skriva. Själv är jag en PC-Spelare, jag har en del konsoller dock inga av dagens nya maskiner. Men jag har vänner som har, så jag har provat spela diverse spel på diverse nyare konsoller - Och för att ge mig in i leken ang. PC vs. Konsoll: bara för att JAG tycker det är skitsvårt att spela FPS på konsoll innebär det ju knappast att de som är vana vid handkontroll (eller Konsollmus/tangentbord som jag har för mig finns) tycker detta. Att de som spelar på konsoll skulle ha "mindre vilja, som någon kräkte ur sig tidigare förstår jag inte riktigt, varför skulle det vara så att Konsoll-spelarna skulle ha mindre vilja, mindre kämparglöd. etc.? Tycker att du som skrev detta ska göra en vetenskaplig studie av detta och ta fram faktan och sen bevisa för folket här att du har rätt med det du skriver genom att faktiskt länka din vetenskapliga studie så alla kan läsa och ha svart på vitt, annars - snälla. skriv inget.

Att battlefield 3 har avsaknad på funktioner, buggar och en hel del andra problem - Fine, det finns. Men hursomhelst så försöker ju DICE ordna det, jag själv kommer att ge DICE rätt mycket tid,

Exempel av vad jag hört, vet inte hur sant det är eftersom jag inte har någon säker källa. (som jag inte såg listat): Kö-system ska komma när battlelog har blivit stabilt och de har fixat de större buggarna. Detta tycker jag är bra, varför lägga tid på att implementera nya funktioner INNAN huvudfunktionerna faktiskt är buggfria, visst. det är jobbigt att man inte kan köa, men vafan. Vi har ju spelat tusen efter tusen FPS-spel där servrar inte haft kö-system.

Quake någon? Half-Life och Counter-Strike? Listan kan göras lång, sen grafik i all ära, men spelkänslan är fruktansvärt mycket viktigare för mig, och jag personligen tycker att spelkänslan är underbar i BF3(Hardcore). Får dom bara bukt med buggarna och liknande, kommer jag nog inte spela något annat på mycket länge.

Det jag egentligen vill komma fram till är, skit samma på vilken plattform ett spel släpps/körs på.
Sålänge det är ball - Alla kan inte tycka likadant. Men om Världens bästa spel hade släppts till Parkeringsautomater hade jag fan spelat det på en parkeringsautomat.

(Ursäkta min wall-of-text, ville bara få ut det ur systemet).


signatur
Medlem

Själv har man inte haft någara problem alls med BF3
Förutom altiveringsprocessen i början.
Spelet, servarna, origin battlelog. Inga problem


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Själv har man inte haft någara problem alls med BF3
Förutom altiveringsprocessen i början.
Spelet, servarna, origin battlelog. Inga problem

Själv har jag haft lite problem med spelkrash då och då, ingenting att gråta blod över.
Det som har stört mig mest är Teheran Highway mappens hackande (vilket tydligen ska vara löst nu)


signatur
Medlem

tror att 99% av alla som gnäller över bf3 har säkert haft 1sek fryslagg eller en disconnect från någon server! JA då säger vi att spelet är skit och går berserk på forumen.

har spelat sedan de kom ut, varje dag några timmar efter man har kommit hem från jobbet och jag har inga problem alls.

Medlem

tycker lite att det har blivit den nya standarden. Funkar saker och ting inte helt och hållet felfritt från första minuten man spelar så är det skit.


signatur
Skrivet av mordsint:

Ah, så du använder din dator till precis samma sak som alla andra då? Fantastiskt.

I denna debatt är det många som glömmer att datorn har flera användningsområden. Mitt inlägg riktade sig till dessa personer som menar på att datorn är en dålig investering på grund av priset, vilket inte är så genomtänkt då det är så mycket mer än spelandet man betalar för. I det stora hela så utgör mitt spelande en väldigt liten del i den tid jag spenderar vid min dator. Lät det klarare nu?

Skrivet av mordsint:

På en del rabiata pc-fanboys så låter verkligen som att dom på fullaste allvar tror att en konsolspelare inte har en dator vid sidan av och kan därför ingenting om datorer eller vad man kan göra med dom.

Jag är inte helt säker nu men jag tror att merparten av oss som spelar mestadels på konsol även har en dator vid sidan av och kan och gör minst lika mycket om inte mer på datorerna än vad pc-fanboys med speldatorer och spel som fokus gör.

Jag försöker inte dra alla konsolägare över en kam som korkade eller få någon att känna sig dum, men faktumet är att vi alla kan se hur spelen börjar skifta fokus till mainstream/casual och hur de ylar efter ny hårdvara.

Argumentet att man måste uppgradera hela tiden är inte genomtänkt det heller då det är ett alternativ & inget måste. Möjligheten att uppgradera, lägga till & byta ut komponenter vid behov har endast fördelar, gentemot konsolen som får dras med samma hårdvara genom hela sin tjänst. Som sagt, hårdvara åldras inte som vin och det gäller all hårdvara oavsett system.

Ska vi kika på hårdvaran i en Xbox 360?

CPU'n leverar 3.2GHz med 3st dual-thread kärnor.
GPU'n kommer med klockfrekvens på 500MHz & 512mb GDDR3 V-RAM (motsvarar ett Geforce 7800 GTX!)
Internminnet ligger på 512mb & delas med GPU'n. (OMG!)

En PC med motsvarande komponenter skulle vara ett rent skämt att sälja som nytt i affär idag. Det är ett faktum.

Kompabilitet för PC-marknaden blir ett märkbart problem först när konsolerna kräver arbetskraft genom sina krav på optimering. Dice har själva gått ut med att konsolerna var den stora utmaningen & de visste inte hur de skulle lyckas. Vi känner alla till resten så det kan inte vara okänt för någon vad jag försöker säga. Det är fantastiskt att de lägsta inställningarna rullar på hårdvaran här ovan.

Medlem

Vilket jäkla LIV det är här. Spelet är ju grymt. Men vad kan man vänta när hypen varit extrem. Ska bli riktigt intressant hur det kommer låta veckan efter att recensionerna på MW3 publicerats.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skriv svar