Skyrim har gått guld

Robot
Skyrim har gått guld

Bethesda firade med gyllene mjöd, hur firar du?

#bethesda-softworks, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Skyrim har gått guld

Den som skriver Skyrim med fetmarkerad text under mig är konstiga.

Jag har inte klarat mycket av oblivion. Inget spel för mig..

Medlem
Skrivet av Siken:

Den som skriver Skyrim med fetmarkerad text under mig är konstiga.

Jag har inte klarat mycket av oblivion. Inget spel för mig..

Ja...ha.

Jag firar med att gå och lägga mig, så blir det release snabbare.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Hm... tyvärr är ju inte det mjöd man själv har på lagring färdigt än på länge, annars kunde man ju firat lite själv också.

Medlem

Men... 360-versionen av Skyrim har ju varit ute på nätet sen den förste november, vad är det för version då?

Nåja, får hoppas att man har fixat de värsta buggarna för PC.

Medlem
Skrivet av HodriX:

Men... 360-versionen av Skyrim har ju varit ute på nätet sen den förste november, vad är det för version då?

Nåja, får hoppas att man har fixat de värsta buggarna för PC.

Jag tror att spelet når guld när allt är fixat. Med det menar jag att spelet är färdigt, skivorna är tryckta.. och allt som hör till.

Medlem

Vad betyder "gått guld" i spelvärden?

(Seriös fråga)

Medlem

Att det är klart att skeppas ut.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vad betyder "gått guld" i spelvärden?

(Seriös fråga)

Att dem har sålt X antal copior av spelet. 1000 000 kanske? Och det innan spelet släppt än så man får anta att en massa personer förhands bokat och betalt för spelet.
Eller är det när ett spel blir platinum? Aja.

Medlem

Längtar!! <33

Skrivet av nathler:
Skrivet av totte1015:

Vad betyder "gått guld" i spelvärden?

(Seriös fråga)

Att dem har sålt X antal copior av spelet. 1000 000 kanske? Och det innan spelet släppt än så man får anta att en massa personer förhands bokat och betalt för spelet.

Fel, kolla vad Xixor svarade.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vad betyder "gått guld" i spelvärden?

(Seriös fråga)

Att de har fått tillräckligt mycket gold från sina mines att börja tillverka alla spelen.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Mjöd...som en riktig viking!

Det var ganska väntat, men jag inväntar hellre en GOTY-version när allt är fullpatchat och alla DLCs är inkluderade, så slipper man den värsta frustrationen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Gått guld" har jag för mig innebär att en guldpläterad "originalskiva" tillverkats. Från denna kopierades sedan flera. Notera imperfekt. Gissar att det inte används något "guldoriginal" numera. Rätta mig någon, om jag har fel.

Fast visst är det alldeles för långt kvar till fredag! Men då...Muuwhahahahaaaaa!


signatur

// P

Medlem

Så länge som Bethesda bedriver häxjakt mot Minecraft-skaparen för att han använder ordet 'Scrolls' på ett spel som ännu inte släppts, så lär det inte bli några köp av spel från dompå ett tag.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Så länge som Bethesda bedriver häxjakt mot Minecraft-skaparen för att han använder ordet 'Scrolls' på ett spel som ännu inte släppts, så lär det inte bli några köp av spel från dompå ett tag.

Tråkig attityd. :-\ Att kollektiv straffa ett helt företag för att några, förmodligen, inhyrda advokater råkar göra ett sned steg. Tänk på utvecklarna, designers, kodarna m.m. som GJORT spelet istället för att kolla på någon upptrynad advokats handlingar. Givet köp för mig på release.

Medlem
Skrivet av Reknot:
Skrivet av darkthunder:

Så länge som Bethesda bedriver häxjakt mot Minecraft-skaparen för att han använder ordet 'Scrolls' på ett spel som ännu inte släppts, så lär det inte bli några köp av spel från dompå ett tag.

Tråkig attityd. :-\ Att kollektiv straffa ett helt företag för att några, förmodligen, inhyrda advokater råkar göra ett sned steg. Tänk på utvecklarna, designers, kodarna m.m. som GJORT spelet istället för att kolla på någon upptrynad advokats handlingar. Givet köp för mig på release.

Pete Hines eller Todd Howard, eller några andra av utvecklarna anställda på Bethesda Softworks har inget att göra angående rättegången och all den skiten angående Scrolls-namnet. Då är det Zenimax advokater du är ute efter istället.

Snart är spelet här! Jag gillade inte Oblivion, alls, och FO3 tyckte jag inte heller värst mycket om. New Vegas blev bra, men det var Obsidian som utvecklade. Jag tror nog Skyrim kommer underhålla mig ändå. Moddar lär det finnas gott om också eventuellt. Förhandsbokat oavsett.

Inaktiv

Mjöd lät gott


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Passar på att städa garaget nu så att jag slipper det när spelet släpps.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

finns mjöd att köpa på systemet tro? ska nog köpa hem mig lite isf tills spelet släpps

Medlem

Du kan ju slänga ihop lite eget :).

http://www.runristare.se/vikingtips/mjod/mjod.html

Kan tippsa om mjödhamnen också.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Gimme, Gimme, Gimme,
I need some more,
Gimme, Gimme, Gimme,
Don't ask what for... SKYRIM!


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Har beställt mjöd från monopolet tidigare, och det har fungerat utmärkt med leverans.
Det bästa och billigaste dock är att köpa direkt i tyskland istället, slipper alla löjliga skatter då
.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Har beställt mjöd från monopolet tidigare, och det har fungerat utmärkt med leverans.
Det bästa och billigaste dock är att köpa direkt i tyskland istället, slipper alla löjliga skatter då
.

Okej, går det att beställa hem från nån hemsida?

Medlem

Gått guld = Version 1.00 har uppnåtts, den första "färdiga" släppversionen.

Inaktiv
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av Muhammed:

Har beställt mjöd från monopolet tidigare, och det har fungerat utmärkt med leverans.
Det bästa och billigaste dock är att köpa direkt i tyskland istället, slipper alla löjliga skatter då
.

Okej, går det att beställa hem från nån hemsida?

På systembolaget så går det numera att beställa ifrån internet, hos andra onlineshoppar så har jag ej vågat att beställa. Då tullen gillar att plocka in och beskatta sprit som ej fraktas in av slutkonsumenten själv.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Kanske någon gång när jag har tröttnat på BF3... Haha, troligen!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Mjöd? Skooma ftw!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jättebra för dem men ta hit spelet nu så blir det jättebra för mig.


signatur

Miner, don´t shoot!

123
Skriv svar