Lego Universe stängs ner 31 januari

Robot
Lego Universe stängs ner 31 januari

För få spelare är anledningen till att två spelstudios stängs ner och onlineklossandet läggs på hyllan.

#lego-universe-1, #lego-group


Medlem
Lego Universe stängs ner 31 januari

Oväntat..


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem

Väntat! Ingen vettig förälder skulle låta sitt barn sitta och nöta ett mmo.

Medlem

konstigt med en månadskostnad-modell för ett spel riktat till barn.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Undra om FZ har julkalender i år.

Medlem

Hade helt glömt att det ens fanns så...

Medlem

Trots att man inte är ett "barn" så såg man fram emot det spelet eftersom det handlade om LEGO.

Älskar de andra LEGO-spelen som kommit på senare tid. Det här blev en besvikelse tyvärr.

Äntligen! Nej, förlåt, visste inte ens om att det existerade. Hur många "iego"-spel har det egentlig släppts?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fan då... jag som var jävligt sugen att faktiskt sätta mig och lira det... aja lika bra kanske. Men jag tyckte det verkade galet mysigt och var väldigt sugen på det ändå. Men som någon sagt, OM det nu vart riktat mot barn, så kanske månadskostnad är fel väg att gå. Men vad jag vet vart det ändå mest vuxna som spelade.

Medlem

Visste inte ens att det fanns.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Spelet var för mycket som ett spel. Allt var för instängt och innan man fick börja bygga något vettigt, så var man tvungen att nöta igenom massa äventyrsbanor. Barn kanske tycker att det kan vara roligt, men jag som bara ville bygga med LEGO tröttnade ganska snabbt. Tacka vet jag Minecraft!


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Kom ihåg hur taggad jag var när jag hörde om spelet, trodde äntligen det skulle komma nu ett LEGO spel som man har väldigt storfrihet att bygga och dona. Men ack nej vad fel jag hade.

Spelet hade sin charm, men det var linärt, omständigt och långtråkigt. Spelade det totalt 2 dagar innan jag la ner verksamheten.
Att spelet läggs ner är inget oväntat.

Medlem

Ojdå, ja tänk hur stort spel LEGO hade kunnat bli om de bara hade tänkt...
vad gör man med LEGO?... *host* minecraft *host*


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv

Glömde bort det... Men MMO spel är inget för mig ändå.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Haha, jag hade helt och hållet glömt bort det här spelet! Måste varit riktigt få spelare om man inte ens ser ett smack om spelet på internet efter recensionerna.

Jag har sett mer om Dark age of Camelot och det hade typ 300 spelare senast jag kollade, för ett-två år sen


signatur

Game long and prosper

Medlem

så synd.
att bygga lego online med kompisar är ju så roligt.
lirade blockland enormt mycket får nått år sedan och jag var helt fast i det.
enda anledningen till att jag personligen inte började med lego universe var att jag ej vill bli lika fast i ett spel igen då det tar så enormt mycket tid.
men för de som nu har tid och älskar att bygga med lego, väldigt synd.

Medlem

Tråkigt för de 115 som förlorar sitt jobb

Lego Rock Raiders var fortfarande bäst, dom kanske borde lägga ner tiden på att göra en uppföljare?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av kivi:

Tråkigt för de 115 som förlorar sitt jobb

Hade dom gjort ett bättre jobb från början så...
Jag köpte själv spelet men tröttnade på det efter några timmar, det var inte alls som jag föreställde mej. Dom kunde ha gjort det mycket bättre.

Medlem

Så är verligheten med MMO's. Ingen som är förvånad?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag är inte så förvånad. Det var en fantastisk idé, men de borde nog ha gjort klart spelet innan de släppte det :).

1
Skriv svar