Nu börjar det likna något

Flakmonkey
Nu börjar det likna något

Som vanligt har jag spenderat en stor del av helgen ute vid stugan för renovering. Vet inte hur många timmar jag och min familj spenderat där nu men det är bra många. Det har dock varit ett nöje från första till sista stund, även om spackling aldrig kommer vara skoj, och framförallt har jag lärt mig otroligt mycket. I helgen avslutade vi tex dragningen av elkablar genom de fina dosor och rör som vi tisigare satt in i väggen och efter ert påbörjades gipsningen. Innan dess har man rivit väggar, satt upp bya, flyttat dörrar, etc etc etc.

Kablar draget i fina rör

Jag kommer nog aldrig bli en hängiven diy:are men efter det här så kommer jag iaf inte vara rädd för att göra saker och ting. Det är ju inte så otroligt svårt så länge man planerar och tänker igenom saker och ting. Sen har jag också märkt hur mycket lättare och roligare allt blir när man har rätt verktyg och som tur är är min pappa en typisk pappa som hänger på Clas Ohlson och Jula på tok för mycket.

Gipsningen har börjat

I varje fall verkligen skönt att nu har nått ett läge då det mesta av grundgörat är gjort och man kan börja se hur bra det kan komma att bli. Nu ska vi ju börja montera kök, tapetsera och såna där ytliga saker som gör helheten. Känns också väldigt skönt att veta att man hjälpt till med det bakomliggande som ju trots är det viktigaste. Om det inte är gediget gjort blir resten skit också... Så nu får jag bara hålla tummarna för att det är gediget gjort också ^^

#blogg

Medlem
Nu börjar det likna något

Bilderna fungerar ej.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Flakmonkey

Jag ser dem? Någon blogbug nu igen kanske? :/

Medlem

Jag ser dom också

Medlem

Ja nu så funkar de ju såklart!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar