GAMEX vad tyckte ni?

Medlem
GAMEX vad tyckte ni?

Sitter här och har lite tråkigt nu på kvällen efter jag kom hem från Gamex idag (lördag) så tänkte skriva en liten tråd om vad alla tyckte om/inte tyckte om och vilka spel som sög/ägde och vad som saknades osv. Mässan fortsätter imorrn oxå men man kan väl skriva allt eftersom.

det här är vad jag tyckte:
jag var där med 2 kompisar och vi kom dit runt halv 2. Vi gick direkt till FZ montern för att spela Diablo3 / Assasins Creed Revelations, fick vänta ca 15 minuter i kö och jag körde sen Diablo medan kompisarna körde AC.
När han som stod skötte det hela (Carl Sundelius eller va han hette tror jag det var ) kom och sa att nu var det dags att gå fick jag en stark drag mot att bara ta med mig deras dator och rutscha hem till Uppsala och spela MER. spelet. ägde.
tyvärr så var det en man som tydligen hade lagt beslag på Diablo3 i FZ montern. han var nog där oavbrutet hela tiden. Visst Diablo i all ära men han, en 30+ man trängde sig före hela kön flera gånger. hahah vi började i kön när han satt o spelade och när det var vår tur hade han hunnit spela ytterligare 2 gånger...sen gav han en mördande blickar så fort man var på väg att öppna mun för att säga till han.

Körde oxå MW3 survival, det var verkligen skitkul! jag är generellt en cod hatare/bf älskare men survival va nåt så awesome kul. köa i 50 minuter va fan värt det.
sen spelade jag Mass Effect 3 som var en stor besvikelse enligt mig. samma grafik, samma spel (enda skillnaden som ja upplevde va att du nu kan rulla..WOHOO) nya fiender att göra samma sak som i 2an. fast det säger väl inget om spelet som helhet.
AC:revelations muliplayer var skitroligt också. Bra genomtänkt, man ville verkligen gå försiktigt och "blenda" överallt.

det jag skulle velat se för spel var Inversion och Syndicate som båda verkar vara väldigt intressanta enligt mig fast som inte var där/såg de, inte.

men vad tyckte ni?

Spel / ÅF / ÅF / ÅF / Spel / ÅF / ÅF / Spel / ÅF / ÅF / Nordea / Spel / FZ(!)
Alldeles för mycket butiker och sen att Nordea var där och störde en bara man gick förbi gjorde det ganska tråkigt.
Javisst, Nintendo och EA hade gigantiska montrar med många spel, men inget utav dom var särskilt "upphetsande".

Gamex -10 var roligare, hoppas att dom inte låter Webhallen köpa upp ett sånt stort område igen bara.
Fast att träffa FZ vart man glad över ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar