Battlefield 3 - se gameplay från Back to Karkand

Medlem

Hoppas verkligen de har en femte upplåsbar karta som communityn får tävla om a´la 1943 och Bc2 Vietnam Håller verkligen tummarna för att det är Road to Jalalabad i så fall!

Och till alla whiners: Tyst med er och var glada att reklamen betalar FZ så vi medlemar slipper göra det!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Till alla som är här för att klaga över för mycket utrymme för BF3 på FZ: Gnäll någon annanstans, det här är en trailer och det vore otroligt korkat att inte lägga ut en nyhet om den eftersom otroligt många faktiskt bryr sig om Back to Karkand. Jag kan hålla med om att det varit lite mycket onödigt om spelet men den här gången är det ingen som gjort fel utom ni som klagar på det.

Medlem

Ja ja, mycket trevligt... Om man nu fick sitt jävla förhandsbokningserbjudande. Detta är ju skrattretande på hur mycket EA har misslyckats med detta. Har kontaktat dem två gånger, inte fått ett svar ännu.

Dessutom tror jag att de har tagit betalt för BF3 2 gånger. men har fan inget kvitto att motbevisa detta.

står iaf att den 29'e oktober så tog EA-origin betalt för ett spel, och jag vet att jag förhands-köpte det sååå..

VAFAN ÄR DET SOM PÅGÅR?

Medlem

Haters gonna hate. Det kommer bli grymt!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av xls_akm:

Hehe du verkar ha snöat in dig på nordkorea nu. Klart ingen tvingar mig läsa kommentarerna på samma sätt som ingen tvingar folk å kolla på reklamen. Som sagt om du ska gnälla gör det konstruktivt annars skapar du bara dålig stämning. Och om du måste gnälla så slå up en FET "gnäll-varning" så slipper vi läsa skiten. Kan ju inte vara så svårt.

Ville bara förmedla vikten av att yttrandefrihet, det är lätt att ta det för givet. Ibland stinker det när folk inte tycker som en själv, men då får man faktiskt bita ihop eller låta bli att läsa kommentarer/foruminlägg.

Och ja, det vore bra om inläggen kunde vara mer konstruktiva, och om folk kunde vara lite snyggare.. och..

Medlem

Hmm detso mer jag ser av BF3,desto mer kluven kanner jag ming till det. Jag vill gilla det jag ser men samtidigt kanns det ratt mycket som en updaterad version av bf 2 lite nar man tex ateranvader bannor fran bf2 och har nastan samma stridande parter i spelet, med undantaget for Kina som har blivit ersatt av Ryssland i Bf3 . Dock finns det ju en del nya saker som lockar mig till att inte bara se daliga saker med spelet.

Medlem

Var ju på genomgången på Gamex idag, så here goes:

De 10 nya vapnena låses enbart upp för BtK-banorna.
"Enhanced Destruction" innebär enbart att det nu finns förstörelse på de nygamla banorna.
Vissa/Alla(inte helt säker) vapen och dogtags(minst 5 av de sistnämnda medföljer BtK) låses upp av "Assignments", uppdrag som exempelvis förstöra att visst antal tanks på en bana, eller göra ett visst antal headshots som recon på en bana.

Medlem
Skrivet av Cypher:

Hmm detso mer jag ser av BF3,desto mer kluven kanner jag ming till det. Jag vill gilla det jag ser men samtidigt kanns det ratt mycket som en updaterad version av bf 2 lite nar man tex ateranvader bannor fran bf2 och har nastan samma stridande parter i spelet, med undantaget for Kina som har blivit ersatt av Ryssland i Bf3 . Dock finns det ju en del nya saker som lockar mig till att inte bara se daliga saker med spelet.

Själv är jag ganska så uppspelt över att få spela de gamla favoritbanorna i ny, shiny förpackning.
Och som zh1nt0 sa på Gamex; Wake Island är lite av ett trademark för DICE.

Skrivet av GnutAh:

Dessutom tror jag att de har tagit betalt för BF3 2 gånger. men har fan inget kvitto att motbevisa detta.

står iaf att den 29'e oktober så tog EA-origin betalt för ett spel, och jag vet att jag förhands-köpte det sååå..

Säker på att det inte är samma betalning som inte gått igenom förrän först nu? Har du en post på 499kr från den dagen du bokade spelet?

Inaktiv

Ska bli kul med dom här banorna, synd att DICE inte hade med dom från början. BF3 banorna är ju bland det sämsta jag sett, t.o.m banorna i BC2 var mycket mycket bättre.

Påtal om annat, förstår mig inte på den där låten som dom använder i BF3 marknadsföringen... Den måste ju vara bland det sämsta jag hört i mitt liv...

Medlem
Skrivet av jimmah:
Skrivet av LariosoDog:

Jag är redan helt anti BF3 med den smaklösa nivån på marknadsföringen här.

Videor som har minut-långa reklaminslag - väldigt påträngande.
Allt som oftast popup-banners med BF3 - både vid ankomst och vid sidväxling
75% av bannerplatser bara BF3.

- är ni helt sjuka eller?
Uppenbara fanbois i alla fall.

Och att du inte är en CoD Fanboy e ju skitsnack, det hör man ju fan direkt. Hur fan vill du annars att sidan ska gå runt?

- Är väl införstådd med premisserna för FZ och reklam ger allas lön och oss massa tips och bra info om spel. Ingen kritik där.

- Min nu till leda upprepade kritik om reklamen (eftersom folk läser illa) handlar om att man kan få helt motsatt effekt av reklam om den är för massiv.

Artiklar kan man välja att läsa - reklamen kan man inte välja bort - DÄRAV kritik på det området.

På mig har den redan haft denna motsatta effekt.
- Tror EA/FZ att jag skall köpa BF3 mer än noll ggr för att det upprepas på varenda vinkel på hela FZ?

FZ har ansvar för de har sålt in den - men jag undrar om köparen inser hur de lägger ut det?

När trailers för andra spel plötsligt hade BF3 launchtrailer(delar i alla fall) som reklam blev det droppen för min del. För andra är det kanske högre tröskel. Kanske är här mer sällan än jag - inte vet jag.

- Om antalet artiklar om BF3 eller något annat har jag inget att säga annat än att det är nästan riksangelägenhet såsom Stenmarks åk en gång var. Så det tycker jag är FZs val vad och hur ofta de publicerar om vissa spel.

Ingen kritik där - enbart omdömeslöshet vad gäller reklamen.

- Både mot annonsören som inte alls har god nytta för pengarna
- vi besökare blir irriterade över popups och nedkletade trailers. Vore det på ena stället i taget vore saken en annan. Allt på en gång=motsatt effekt mot önskade för annonsören.

Säljare är säljare säger jag bara - det säljer sin morsa om det så vore. Men EA verkar ha mer pengar är förstånd eller är inte alls införstådda med hur kluddigt det har blivit på FZ.

- Om BF3 tycker jag sådär för de satsar noll på SP. MP är ointressant och ens ej möjligt med mitt bredband.
- Om CoD har jag fortfarande lite hopp att SP i MW3 kommer att vara bättre så det är värt ett köp

Detta kommer att upprepas tills de med sämst läsförståelse greppat att jag är helt OK med FZs premisser för att bedriva denna verksamheten.

Ungefär så...

Medlem

Yay kanske man faktsikt får spelbara bannor för 64spelare, dem som finns nu är ju ett skämt..


signatur

Rwa?

Medlem

BAttlefield 3, längesen man fick en pirrande magkännsla när man spelade något spel! detta gjorde verkligen så att jag blev kladdig där nere THANK YOU SANTA


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Någon som vet hur det här DLC't fungerar, är det som Armored Fury och Euro Forces eller bygger det på BF3 bara?
Alltså får man vapnen till hela spelet eller har de gjort det så jävla dumt att man bara låser upp vapnen på DLCbanorna?
För om du bara får det till de banorna så är det helt ointressant..

Vem fan bryr sig om vapnen? Det äru bannorna man suktar efter, dem i BF3 är så jävla trista och dessutom skit små. 64spelars grand bazzar har ju typ lika stor spel yta som 16spelars karkand.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tommy_h:

Någon som vet hur det här DLC't fungerar, är det som Armored Fury och Euro Forces eller bygger det på BF3 bara?
Alltså får man vapnen till hela spelet eller har de gjort det så jävla dumt att man bara låser upp vapnen på DLCbanorna?
För om du bara får det till de banorna så är det helt ointressant..

Vem fan bryr sig om vapnen? Det äru bannorna man suktar efter, dem i BF3 är så jävla trista och dessutom skit små. 64spelars grand bazzar har ju typ lika stor spel yta som 16spelars karkand.

Jag tror inte att ytan förändras efter antal spelare längre och därför måste anpassas efter alla möjligheter

Medlem

Wohoo!! Nu kom jag i brallan! Fan va najs detta kommer bli!! =D <3<3<3

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tommy_h:

Någon som vet hur det här DLC't fungerar, är det som Armored Fury och Euro Forces eller bygger det på BF3 bara?
Alltså får man vapnen till hela spelet eller har de gjort det så jävla dumt att man bara låser upp vapnen på DLCbanorna?
För om du bara får det till de banorna så är det helt ointressant..

Vem fan bryr sig om vapnen? Det äru bannorna man suktar efter, dem i BF3 är så jävla trista och dessutom skit små. 64spelars grand bazzar har ju typ lika stor spel yta som 16spelars karkand.

Jag tror inte att ytan förändras efter antal spelare längre och därför måste anpassas efter alla möjligheter

Nej jag fattar inte riktigt vad du menar där?

har du tid att förklara?


signatur

Rwa?

Medlem

Kommer troligen inte prova dem banorna. Efter 10 dagar har jag redan tröttnat på spelt. Jag har förlorat intresset helt och hållet eftersom jag inte får någon bra motivation av att fortsätta spela. Spelet är av väldigt dåligt kvalitet jämfört med föregående Battlefield spel. Jag skäms sjukt mycket när jag säger att CoD Black Ops var mer intressant än BF3. Det spelet lyckades iaf med o implementera föregående spel mekaniken från spel tidigare än MW2


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tommy_h:

Någon som vet hur det här DLC't fungerar, är det som Armored Fury och Euro Forces eller bygger det på BF3 bara?
Alltså får man vapnen till hela spelet eller har de gjort det så jävla dumt att man bara låser upp vapnen på DLCbanorna?
För om du bara får det till de banorna så är det helt ointressant..

Vem fan bryr sig om vapnen? Det äru bannorna man suktar efter, dem i BF3 är så jävla trista och dessutom skit små. 64spelars grand bazzar har ju typ lika stor spel yta som 16spelars karkand.

Jag tror inte att ytan förändras efter antal spelare längre och därför måste anpassas efter alla möjligheter

Nej jag fattar inte riktigt vad du menar där?

har du tid att förklara?

När de byggde en bana i BF2 gjorde de den i flera versioner, en för varje vanligt antal spelare och anpassade på så sätt storleken för alla möjligheter. I BF3 gör de vad jag förstått banorna i en enda version och skalar inte upp eller ner den beroende på antal spelare och därför måste banorna anpassas för att fungera med både 16 och 64 spelare, därav mindre banor

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

- Min nu till leda upprepade kritik om reklamen (eftersom folk läser illa) handlar om att man kan få helt motsatt effekt av reklam om den är för massiv.

Det ska man väl inte bry sig om. FZ borde inte bry sig om det.

Det borde endast vara EA som borde bry sig om det, eftersom det är dom som köper reklamplatsen.

FZ ska bara sitta och vara glada att folk köper all reklamplats på en sida. Det är en enorm inkomstkälla att få all reklamplats såld till ett enda företag.


signatur
Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tommy_h:

Någon som vet hur det här DLC't fungerar, är det som Armored Fury och Euro Forces eller bygger det på BF3 bara?
Alltså får man vapnen till hela spelet eller har de gjort det så jävla dumt att man bara låser upp vapnen på DLCbanorna?
För om du bara får det till de banorna så är det helt ointressant..

Vem fan bryr sig om vapnen? Det äru bannorna man suktar efter, dem i BF3 är så jävla trista och dessutom skit små. 64spelars grand bazzar har ju typ lika stor spel yta som 16spelars karkand.

Jag tror inte att ytan förändras efter antal spelare längre och därför måste anpassas efter alla möjligheter

Nej jag fattar inte riktigt vad du menar där?

har du tid att förklara?

När de byggde en bana i BF2 gjorde de den i flera versioner, en för varje vanligt antal spelare och anpassade på så sätt storleken för alla möjligheter. I BF3 gör de vad jag förstått banorna i en enda version och skalar inte upp eller ner den beroende på antal spelare och därför måste banorna anpassas för att fungera med både 16 och 64 spelare, därav mindre banor

Sen får du inte glömma att dem påstår sig ha en jätte bra baneditor nu som låter dem göra ändringar mycket snabbare än tidigare. Frågan är varför dem inte gjorde massa ändringar på banorna så dem passade in för 32 spelar och 64 spelar lägen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Puerten:
Skrivet av s3ng:

>Klickar på videon.
>Reklam.
>Stänger ner videon.

>Klickar på videon
>Reklam.
>Använder hjärnan, trycker på F5, och ser videon direkt.

Nåt annat för er som är så helt emot reklam är väl ad blocker.

Jag gillar och lirar Battlefield 3 en hel del just nu men jag tror nog många kan hålla med om att det lutar en hel del åt propaganda-hållet vad gäller FZ:s fokus på BF3.

edit: Med propagandan menar jag inte reklamen, utan "reklamen" som visar sig i varenda artikel (och de är många) om BF3.

eller så använder man adblock om man inte är dum i skallen. och FZ kanske skriver många artiklar osv om BF3 för att de gillar spelet och för att de tycker det är kul att ett svenskt företag har lyckats så bra med ett spel?

Medlem
Skrivet av Ramrod:

Det ska man väl inte bry sig om. FZ borde inte bry sig om det.

Det borde endast vara EA som borde bry sig om det, eftersom det är dom som köper reklamplatsen.

FZ ska bara sitta och vara glada att folk köper all reklamplats på en sida. Det är en enorm inkomstkälla att få all reklamplats såld till ett enda företag.

Du har väl rätt i det - förmodligen.
Jag blir dock irriterad när jag ser komplett dumdristighet - och ville få det ur mig.

Annonserar du i tidning med flera införanden - så inte vill du ha alla på samma sida.
Rent vansinne...

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

- Är väl införstådd med premisserna för FZ och reklam ger allas lön och oss massa tips och bra info om spel. Ingen kritik där.

- Min nu till leda upprepade kritik om reklamen (eftersom folk läser illa) handlar om att man kan få helt motsatt effekt av reklam om den är för massiv.

Artiklar kan man välja att läsa - reklamen kan man inte välja bort - DÄRAV kritik på det området.

På mig har den redan haft denna motsatta effekt.
- Tror EA/FZ att jag skall köpa BF3 mer än noll ggr för att det upprepas på varenda vinkel på hela FZ?

FZ har ansvar för de har sålt in den - men jag undrar om köparen inser hur de lägger ut det?

När trailers för andra spel plötsligt hade BF3 launchtrailer(delar i alla fall) som reklam blev det droppen för min del. För andra är det kanske högre tröskel. Kanske är här mer sällan än jag - inte vet jag.

- Om antalet artiklar om BF3 eller något annat har jag inget att säga annat än att det är nästan riksangelägenhet såsom Stenmarks åk en gång var. Så det tycker jag är FZs val vad och hur ofta de publicerar om vissa spel.

Ingen kritik där - enbart omdömeslöshet vad gäller reklamen.

- Både mot annonsören som inte alls har god nytta för pengarna
- vi besökare blir irriterade över popups och nedkletade trailers. Vore det på ena stället i taget vore saken en annan. Allt på en gång=motsatt effekt mot önskade för annonsören.

Säljare är säljare säger jag bara - det säljer sin morsa om det så vore. Men EA verkar ha mer pengar är förstånd eller är inte alls införstådda med hur kluddigt det har blivit på FZ.

- Om BF3 tycker jag sådär för de satsar noll på SP. MP är ointressant och ens ej möjligt med mitt bredband.
- Om CoD har jag fortfarande lite hopp att SP i MW3 kommer att vara bättre så det är värt ett köp

Detta kommer att upprepas tills de med sämst läsförståelse greppat att jag är helt OK med FZs premisser för att bedriva denna verksamheten.

Ungefär så...

Det här med att DICE inte satsat på SP känns ju lite döfött att skälla över. Det är ju ett MP spel till 100%. Visst slängde de med en kort SP-kampanj i Bad Company, men det var ju snarare som en liten bonus, inte en fullskalig singleplayer-upplevelse. Detsamma gäller för BF3, se det inte som en singleplayerkampanj utan mer som ett mini-game i spelet som man ska kunna roa sig med när t.ex. PSN, Origin eller Xbox Live är nere för maintance.

Hoppas du iaf blir nöjd med nya CoD för där är det tvärtom, i.a.f. från början. De hade MP med som en bonus från början som du kunde spela när du var klar med kampanjen. Visst på senare tid har en del av fokusen skiftat mot MP men det är fortfarande singleplayer upplevelsen som är den stora CoD-upplevelsen.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag är gärna positiv och hejjar på DICE för att det är ett svenskt företag och inte ett amerikanskt. Så för mig får de gärna göra så mycket reklam som möjligt.

Sen njuter jag av video reklamen för den är ju riktigt fet! (A)

Medlem

Hade varit intressant om BF3 ens hade fungerat....

Medlem
Skrivet av dr_noah_3:

Hade varit intressant om BF3 ens hade fungerat....

Även mer intressant ifall det inte varit så dåligt gjort jämfört med andra battlefield spel.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tommy_h:

Någon som vet hur det här DLC't fungerar, är det som Armored Fury och Euro Forces eller bygger det på BF3 bara?
Alltså får man vapnen till hela spelet eller har de gjort det så jävla dumt att man bara låser upp vapnen på DLCbanorna?
För om du bara får det till de banorna så är det helt ointressant..

Vem fan bryr sig om vapnen? Det äru bannorna man suktar efter, dem i BF3 är så jävla trista och dessutom skit små. 64spelars grand bazzar har ju typ lika stor spel yta som 16spelars karkand.

Kan hålla med om att Grand Bazzar är något liten för 64 spelare men det är ju åtminstone full fart hela tiden och gått om vägar för att flanka! Var alldeles för mycket springande i BF2 och det gör det hela skittråkigt när man sprungit hur jävla långt som helst för att sedan dö av en jävla krypskytt..

Vapnen, FAMAS!!!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tommy_h:

Någon som vet hur det här DLC't fungerar, är det som Armored Fury och Euro Forces eller bygger det på BF3 bara?
Alltså får man vapnen till hela spelet eller har de gjort det så jävla dumt att man bara låser upp vapnen på DLCbanorna?
För om du bara får det till de banorna så är det helt ointressant..

Vem fan bryr sig om vapnen? Det äru bannorna man suktar efter, dem i BF3 är så jävla trista och dessutom skit små. 64spelars grand bazzar har ju typ lika stor spel yta som 16spelars karkand.

Jag tror inte att ytan förändras efter antal spelare längre och därför måste anpassas efter alla möjligheter

Jopp, den förändras efter antalet spelare!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

jag fäller tårar just nu. battlefield är tillbaka.

Back to Karkand, ja tack.
Nya vapen, ja tack.
Gratis, ja tack.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Skriv svar