Medlem
Skärm

Ja, ett nytt problem efter ett annat löst problem...

Nu när jag startar datorn efter att ha haft av den några timmar så "glappar" skärmen.

Dom första 1-4 gångerna är skärmen bara svart, och ibland blinkar till med ett ljust sken, och indikatorn för att skärmen är på blinkar mellan svagt blå och ibland gult och ibland helt svart.
Jag måste tvinga restart genom och hålla in knappen.

Efter slumpmässigt antal försök så händer nått:

När ACER startrutan kommer upp innan Windows har startat så kan det bli någon sorts störning, alla färger visas slumpmässigt på skärmen som att man hade slagit in hela skiten, svårt och förklara, någon sorts störning och skärmen blinkar.
Efter ACER startup-skärmen så är det helt svart och lampan lyser blått. Det är svart ända tills Välkomst-skärmen kommer upp för Windows 7, och så är allt normalt.

Det som är problemet är att det tar så lång tid och hålla på så här varje dag, och förr eller senare kommer något och lägga av.
Det borde inte vara skärmen, eftersom den fortfarande funkar, dock så borde det inte vara datorn heller, eftersom detta problem var innan jag bytte till GTX 580.

Den enda misstanken jag har är att BIOS fuckar upp någonting, Se http://www.fz.se/forum/mjukvara/windows-startreparation-16367... (andra inlägget) för sammanhängande information.

Någon som har en aning vad som är problemet?

Testpilot

Du får ju testa med annan skärm respektive skärmen med en annan dator för att utesluta skärm/grafikkort.

Medlem

Admin kan ta bort denna tråden.

Skärmen har lagt av helt nu och jag kör på en temporär skärm.

1
Skriv svar