Att omvärdera situationer

Medlem
Att omvärdera situationer

Har på senare tid varit med om tre stycken händelser. Från ha levt ett tämligen isolerat liv, har kontrasten varit stor när jag började att plugga. Vilka dessa händelserna är, är inte relevant, men alla har en gemensam nämnar - jag har haft för elaka ordval. Skämt från min sida, som folk tyckt var angripande. Och det skrämmer mig, hur jag måste få insikt om mitt beteende.

Jag brukar aldrig, nästan aldrig, mena något illa. Min humor är fruktansvärt elak (samt min sambos), men har aldrig som avseende att såra någon. Men nu när jag fick reda på den här tredje händelsen, så blev jag konfunderad. Hur ska man gå tillväga, när man redan från början trodde att allt var på ett skämtsamt plan?

Min elaka bittra humor, är en del av mig, och jag vet inte ens om jag vill ändra på det (speciellt inte när man i stunden uppfattar det som om alla är med i leken). Jäkligt svårt det här. Sociala koder är nog bland det svåraste jag vet.

#blogg

Medlem
Att omvärdera situationer

Mm, det går ju att applicera på man/kvinnaförhållandet också som många pratar om. Att män är från mars och kvinnor från venus. Sociala koder, kommunikation är svårt ibland.


signatur

Quick! To Etnografiska Museet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nej, det är sannerligen svårt det där. Män är från mars och kvinnor från venus. Men summan av kardemumman är att människor ändå är utomjordingar.

Men det kändes väll ändå skönt att bryta sig ut ur lådan och bli påtvingad lite överflödigt socialt universitets tjafs.

...kanske inte. Så...Djäklans...Skoltrött! :0


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar