Mitt liv står på spel - Bloggen!

Medlem
Mitt liv står på spel - Bloggen!

Hej!

Som dom flesta redan visste hade jag tidigare en League of Legends blogg. Dock lade jag ner den och skapa en ny för att nå ut till en bredare datorspels publik.

Denna blogg som jag kallar "Vad skall man spela? - Mitt liv står på spel" handlar alltså inte längre om League of Legends, utan många olika spel jag gillar att spela!

Dom spel jag kommer fokusera mig på är:
League of Legends
Bloodline Champions
Dragon Age I
Dragon Age II
Left 4 Dead II
Darkspore
The Settlers

Jag gillar också att testa på nya slags datorspel, vilket jag kommer skriva lite om och betygsätta.

Jag sitter oftast inte ner, utan jag gillar att åka runt på olika slags "speluppdrag".
- Det kan vara Riot Games besök, alltså att jag åker till Riot Games kontor i Dublin och intervjuar dom anställda och skriver lite.
- Det kan vara DreamHack besök, skall te.x dit nu i November och sända LiveStream så ni som inte kan komma dit får chans att se allt de roliga.
- Det kan vara GamesCom besök, då jag åker ner till tyskland och går på en enormt stor spelmässa.
- Det kan vara små LAN-event jag besöker som anordnas av mindre LAN-föreningar mm.

LiveStream:

Bilder och LiveStream är något jag gillar att köra med, inte bara att skriva (tycker själv inte om att läsa massa text). Då jag är ute på olika uppdrag, så kommer jag lägga upp massa bilder.

Jag har även en egen LiveStream kanal. Dock inte den bästa, laptop FTW, men ändå. På min LiveStream kan ni se mig spela alla dessa datorspel, få Live intervjuer, samt se dom olika eventen jag besöker.

Community:

På min blogg kan ni även diskutera datorspel i olika slags "forum" trådar. Det kan te.x vara om Dragon Age II, League of Legends osv.

För er som spelar samma spel som mig, varför inte spela tillsammans? Det är inte så kul att spela Left 4 Dead II solo...

Spelar du något stort spel jag inte spelar te.x BF3, WoW, Diablo II mm, så får du jätte gärna vara med och skriva om spelen! Ju fler folk som engagerar sig ju bättre och roligare kan det bli.

Jag hoppas ni besöker min blogg och att ni kommer gilla det ni läser! Har ni några synpunkter, åsikter eller några frågor så är det bara att skriva.

*OBS* Bloggen är nystartad så det finns inte så hemskt mycket att läsa om / se just nu!

Vad skall man spela? - Mitt liv står på spel

Medlem
Skrivet av TheDeathAngel:

Hej!

Som dom flesta redan visste hade jag tidigare en League of Legends blogg. Dock lade jag ner den och skapa en ny för att nå ut till en bredare datorspels publik.

Denna blogg som jag kallar "Vad skall man spela? - Mitt liv står på spel" handlar alltså inte längre om League of Legends, utan många olika spel jag gillar att spela!

Dom spel jag kommer fokusera mig på är:
League of Legends
Bloodline Champions
Dragon Age I
Dragon Age II
Left 4 Dead II
Darkspore
The Settlers

Jag gillar också att testa på nya slags datorspel, vilket jag kommer skriva lite om och betygsätta.

Jag sitter oftast inte ner, utan jag gillar att åka runt på olika slags "speluppdrag".
- Det kan vara Riot Games besök, alltså att jag åker till Riot Games kontor i Dublin och intervjuar dom anställda och skriver lite.
- Det kan vara DreamHack besök, skall te.x dit nu i November och sända LiveStream så ni som inte kan komma dit får chans att se allt de roliga.
- Det kan vara GamesCom besök, då jag åker ner till tyskland och går på en enormt stor spelmässa.
- Det kan vara små LAN-event jag besöker som anordnas av mindre LAN-föreningar mm.

LiveStream:

Bilder och LiveStream är något jag gillar att köra med, inte bara att skriva (tycker själv inte om att läsa massa text). Då jag är ute på olika uppdrag, så kommer jag lägga upp massa bilder.

Jag har även en egen LiveStream kanal. Dock inte den bästa, laptop FTW, men ändå. På min LiveStream kan ni se mig spela alla dessa datorspel, få Live intervjuer, samt se dom olika eventen jag besöker.

Community:

På min blogg kan ni även diskutera datorspel i olika slags "forum" trådar. Det kan te.x vara om Dragon Age II, League of Legends osv.

För er som spelar samma spel som mig, varför inte spela tillsammans? Det är inte så kul att spela Left 4 Dead II solo...

Spelar du något stort spel jag inte spelar te.x BF3, WoW, Diablo II mm, så får du jätte gärna vara med och skriva om spelen! Ju fler folk som engagerar sig ju bättre och roligare kan det bli.

Jag hoppas ni besöker min blogg och att ni kommer gilla det ni läser! Har ni några synpunkter, åsikter eller några frågor så är det bara att skriva.

*OBS* Bloggen är nystartad så det finns inte så hemskt mycket att läsa om / se just nu!

Vad skall man spela? - Mitt liv står på spel

Låter som en jättekul idé faktiskt, hoppas det går bra för dig
Jag spelar själv inte de allra största spelen som Diablo, WoW och dylikt, men du är inte intresserad av att få hjälp att skriva om lite spel då och då? För jag gillar att skriva, jag gillar att spela

Medlem

Jo absolut!

Skicka ett e-mail till mig så ger jag dig inloggningsuppgifter mm så du kan börja skriva och förbättra bloggen på en gång om du vill

Jag ställer inga direkta krav på dig som vill vara med och hjälpa till och skriva eller förbättra bloggen, bara att du / ni sköter det snyggt och håller er inom bloggens handlings-ramar (spel, spel-event, LAN-event, spelmässor mm.)

Skicka e-mail till:
lolbloggcrew@hotmail.se

Medlem

Om du använder mer fet text kanske du framför ditt budskap bättre?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Skall tänka på det!

*Edit*
För dig som gillar League of Legends, missa inte min LiveStream ikväll då jag kommer sända från LoLs PBE (Public Beta Environment) server och kommentera matcher via spectator mode! (Ca 20:00)

http://www.own3d.tv/live/64205/TheDeathAngel

Medlem

Hej igen!

Vill bara berätta att jag lagt upp en del bilder på Dragon Age 2 (In Game bilder) och League of Legends matcher. Jag har även kommit igång med en "Match Dagbok" där jag skriver mycket kort om matcher jag precis spelat och så tar jag en print screen på match resultatet.

Har även lagt upp en del bilder från årets GamesCom i Tyskland.

Medlem
Skrivet av TheDeathAngel:

Hej!

Som dom flesta redan visste hade jag tidigare en League of Legends blogg.

Första gången jag hör om det. Jag måste vara ett undantag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av TheDeathAngel:

Hej!

Som dom flesta redan visste hade jag tidigare en League of Legends blogg.

Första gången jag hör om det. Jag måste vara ett undantag.

Har du inte hört talas om TheDeathAngel's LoL-blogg?! Den var ju fullkomligt episk!

Medlem

Den va populär ja (över 25.000~30.000 besökare under 9 månader), och tack så mycket för att du kallar den episk, uppskattar det mycket.

Dock hoppas jag att mitt nya blogg-arbete skall bli bättre, då de som sagt inte BARA handlar om League of Legends, utan andra populära spel, och opopulära spel som te.x Darkspore.

1
Skriv svar