Call of Duty: Modern Warfare 3

Medlem

helt klart det mest optimerade multiplayer liret för konsol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

helt klart det mest optimerade multiplayer liret för konsol

Jag provade BF3-betan på mitt PS3. Var inga problem med optimering där

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

helt klart det mest optimerade multiplayer liret för konsol

Spelade BF3-betan på mitt PS3. Det var mycket bättre optimerat än PC-betan. Inga problem alls, mindre lagg, mindre glitchar, mindre framedrop.

Medlem
Skrivet av daskedennis:

dedikerade servrar på pc?? eller är det samma skitsystem som i mw2??!

Det är samma system som i mw2.. har testat MP nu...tycker inte alls om det

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hellre betalar jag 400 kronor per år för en bra och stabil tjänst än att behöva använda Origin och Battlelog som kan vara det sämsta som har hänt spelindustrin under 2000-talet.

Sätter ni en fyra för att Elite kostar pengar så borde ni sätta en fyra på BF3 för att dom har Origin/battlelog.

För övrigt var det en bra recension och betyget rättvist!

Nu handlar det inte om att Elite var dåligt utan att det kostar pengar, och att dom pengarna inte ger något extra jämfört med Battlelog. Jag har inte haft några som helst problem med varken Battlelog eller Origin. Visst, det är störigt att man inte kan starta spelet direkt utan att gå genom Origin, men det är knappast något jag stör mig på efter att jag har startat spelet. Och , jag har svårt att tänka mig spelet utan Battlelog nu när jag använt det.

När COD får minus på singleplayer så fattar man att COD är ute ur leken helt och hållet och att Activision lyckats förstöra en spelserie som en gång var bra. MW3 blev inget mer än en väldigt dyr expansion.

Medlem
Skrivet av Babyc4ke:
Skrivet av WarpGuN:

helt klart det mest optimerade multiplayer liret för konsol

Spelade BF3-betan på mitt PS3. Det var mycket bättre optimerat än PC-betan. Inga problem alls, mindre lagg, mindre glitchar, mindre framedrop.

MW3 körs väl med 60fps, BF3 30fps plus att dom skalade ner grafiken rätt rejält för konsol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Att Elite+ kostar ca 400kr/år skulle dra ner betyget är väl ändå att ta i lite.
Denna betal version av Elite som ger lite mer funktioner skulle väl också ge alla dlc packet som kommer på köpet om jag inte fått det hela om bakfoten.
4/5 i betyg tycker jag dock fortfarande är bra då spelet fortfarande ser ut och känns likadant som de tidigare spelen, till och med sämre ibland enligt recencenten. Resten av det som var bra är ju då det som bär upp spelet och gör att det inte får full pott i betyg.
Men en bra recention var det iaf, tackar för den.

Medlem

Är rädd för att läsa kommentarerna. Något säger mig att det befinner sig många tjuriga Origin och Battlefield 3 boskap som gnäller. För övrigt - trevlig recension! Bara intresserad utav single-player kampanjen i och för sig... Hm..

Medlem

Origin scannar bara efter andra EA titlar, så sluta tjafsa om att det skannar hela datorn.
Det scannar dessutom bara hårddisken det ligger på. Det scannar inte igenom dina dokument, bilder etc.

Medlem

Fräschare än Battlefield 3... Vilken PR-skit.


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Babyc4ke:
Skrivet av WarpGuN:

helt klart det mest optimerade multiplayer liret för konsol

Spelade BF3-betan på mitt PS3. Det var mycket bättre optimerat än PC-betan. Inga problem alls, mindre lagg, mindre glitchar, mindre framedrop.

MW3 körs väl med 60fps, BF3 30fps plus att dom skalade ner grafiken rätt rejält för konsol

Det var nog så, ja. Men optimerat, kom igen. MW3 körs på en 10-år gammal motor. Det är väl stor skillnad?
Att säga att man kan "maxa" CoD är inte hälften så bra som att köra BF3 på medium.

Medlem
Skrivet av Paddington:

En (1) post hann passera sen började argumenterandet om BF3 vs MW3...

Recensionen nämner battlefield 3 och på framsidan står det:
"Call of Duty:
Modern Warfare 3
Äldre än disco, fräschare än Battlefield 3"

Klart som fan att folk ska få jämföra spelen då.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Blev undrande över att bara SP på Manhattan nämndes då vi såg gameplay i annan FZ artikel igår som visade olika kontinenter osv.

Så jag kollade mitt favoritställe Gamespot:
http://www.gamespot.com/call-of-duty-modern-warfare-3/reviews...

Betydligt mer nyanserad och spännande SP än vad som framgår här:

"From New York City to London to Paris, no bastion of Western civilization is safe, and the destruction that has been visited on these iconic locations is visually stunning. The impressive scenery makes the action more impactful, and the campaign shuffles you around to different fronts within each city to make sure you can experience the battle from many different angles. Remote air support control, on-foot firefights, and tense vehicle sequences keep the campaign moving at a great clip in these urban environments, capturing the expert pacing that has made past Call of Duty campaigns so exhilarating.

As with its predecessors, the Modern Warfare 3 campaign has a few tricks up its sleeve aimed to shake you up or make you cry out with excitement. The latter are more successful than the former. A jet flight gone wrong and a chase through Parisian streets are highlights, using environmental upheaval to make you feel like you are struggling for control in an out-of-control situation. "

Lite annat än bara korridorer på Manhattan.

Medlem

Fan va FZ funkar illa nu då. Vi försöker igen.

Såg ju gameplay från SP igår där det framgick att det var kampanj på flera kontinenter osv. Så jag kollade runt efter andra recensioner.

"From New York City to London to Paris, no bastion of Western civilization is safe, and the destruction that has been visited on these iconic locations is visually stunning. The impressive scenery makes the action more impactful, and the campaign shuffles you around to different fronts within each city to make sure you can experience the battle from many different angles. Remote air support control, on-foot firefights, and tense vehicle sequences keep the campaign moving at a great clip in these urban environments, capturing the expert pacing that has made past Call of Duty campaigns so exhilarating.

As with its predecessors, the Modern Warfare 3 campaign has a few tricks up its sleeve aimed to shake you up or make you cry out with excitement. The latter are more successful than the former. A jet flight gone wrong and a chase through Parisian streets are highlights, using environmental upheaval to make you feel like you are struggling for control in an out-of-control situation. "

Full länk till recension på gamespot:
http://www.gamespot.com/call-of-duty-modern-warfare-3/reviews...

Medlem

Fan vad folk klagar på grafiken. Har en känsla av att varenda spel som inte ser ut som Battlefield 3 kommer "suga".

Medlem

ELITE? 400KR? WTF?

Medlem

Tre sidor o sen en 4 av 5 för detta skitspelet? Tur att man är förståndigare än att låta sig påverkas av kritiker som inte har en aning om vad de skriver om.

Medlem

MP är QL, och SP kan också vara QL.

Men det slår inte BF3. Aldrig.

Medlem

Då var det skrivet i historian. BF3 är bättre än MW3. God has spoken!

Bra recension, synd att singleplayern inte verkar SÅ bra då.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jag tänker för fan inte köra nån Elite. Så länge jag får uppleva solo och multiplayer

Inaktiv

vill ha för kampanj :3 online överlämnas till Battlefield för mig

Medlem

Ser inga direkta fel med Premium Elite membership på 400kr..
Sägs ju få en ny bana varje eller varannan månad då som du slipper betala för som DLC annars, och ltie extra funktioner och tävlingar för klaner osv..
Vill du inte ha det fungerar ju Elite ändå... Så som vissa skriver kan man ju tro att Elite inte fungerar alls utan att behöva betala för det ^^

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hellre betalar jag 400 kronor per år för en bra och stabil tjänst än att behöva använda Origin och Battlelog som kan vara det sämsta som har hänt spelindustrin under 2000-talet.

Sätter ni en fyra för att Elite kostar pengar så borde ni sätta en fyra på BF3 för att dom har Origin/battlelog.

För övrigt var det en bra recension och betyget rättvist!

Givetvis är det en fyra för att SP'n var så pass trött och gammal att den helt enkelt drog ner betyget. De borde skippat den helt och bara haft MP, det är där CoD's styrka ligger nuförtiden.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Går det att köra co-op med polarn hemma, eller bara via internet?

Medlem

När jag beställde MW3 så fick jag första MW på köpet sååå...

"Buy Modern Warfare Three (3), get Modern Warfare One (1) for (4) free (3)!"

Medlem

Gött, då var det fastslaget...

Battlefield 3 var vinnaren i denna giganternas kamp!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det är bara folk med sketen dator som klagar på att Origins drar för mycket resurs eller folk som inte har något riktigt argument, som gnäller.
Battlelog i sin tur kan jag väl hålla med om att den inte är så rolig alla gånger då man hellre skulle vilja ha allt det där in game men annars funkar det alldeles förträffligt.

I vilket fall som helst blir det nog att skaffa sig MW3 för single-playerns skull.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Gött, då var det fastslaget...

Battlefield 3 var vinnaren i denna giganternas kamp!

Som att var någon högoddsare här på FZ.

Kort och gott kan man ju konstatera att CoD fick ett minus för sitt SP, vilket BF3 lustigt nog inte fick.

Medlem
Skrivet av idnt:

ELITE? 400KR? WTF?

Nej, Elite är gratis. Men det finns en premiumversion som kostar pengar. Se det som Aftonbladet med deras Plus-tjänst.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skriv svar