Den stigande medelåldern av gamers

Medlem
Den stigande medelåldern av gamers

Tjenare!

Tänkte lite på hur allt fler spelar. Många av mina polare har tröttnat på att spela till viss del, inklusive mig själv. När jag var 15 år kunde jag sitta hela dagar och spela! Nu är jag 20 och spelar väl någon timme kanske två, om dagen. Jag vill spela mer för jag älskar spel men av någon anledning har jag börjat tröttna.

Detta verkar ju inte stämma in på alla eftersom medelåldern av gamers stiger. Kommer framtiden bestå utav hela familjer som sitter och spelar hela dagarna efter man kommit hem från skolan/jobbet? Vad skulle det i sådana fall kunna leda till? För inte alls länge sedan kunde man aldrig föreställa sig vad spel nu har blivit, men vi kan ju försöka!

Medlem

Haha! Kan redan se en viss tabloids framtida rubrik: "Dödsplattan", - Det började med en enkel Ipad, sen var vi fast!

Skämt åsido, teknikintresset varierar, vissa nöjer sig med en platt-TV, andra bygger en simulator. Tror att familjer väljer att skicka ut ungarna i skogen då och då för att de ska förstå kontexten.


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Inaktiv

Kanske vill man kunna svara på frågan: Vad har du åstakommit i livet?

Oavsett vad man gör så är aldrig kul att göra samma sak hela tiden.
Jag spelade varje dag från att jag var 6-23 år. Jag spelar fortfarande,
men spelet kommer alltid i andra hand till vilken aktivitet som helst.

Jag har redan spelat oerhört många timmar i mitt liv,
nu är det dags att pröva på allt annat.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Kanske vill man kunna svara på frågan: Vad har du åstakommit i livet?

Oavsett vad man gör så är aldrig kul att göra samma sak hela tiden.
Jag spelade varje dag från att jag var 6-23 år. Jag spelar fortfarande,
men spelet kommer alltid i andra hand till vilken aktivitet som helst.

Jag har redan spelat oerhört många timmar i mitt liv,
nu är det dags att pröva på allt annat.

Vad har du åstakommit i livet?
Öh klarad Diablo 2 på svåraste själv, lvlat 85 på wow och döda deathwing (heter den så? inte så insatt.) besegrat Bowser ca 5-6 gånger. besegrade Tedizarna under Squirrel High Commands's kriget, besegrade kripplespac och blev kung. Räddat USA ett antal gånger, såväl som resten av världen. slaktat tusentals covenanter och förstört deras baser. (etc)

Tror det är mer en vad en "medel svensson" har åstadkommit


signatur

Rwa?

Medlem

Omväxling förnöjer, förutom när spel som Dark Souls, BF3 och Skyrim släpps samma höst/vinter.. Är spelet väldigt bra kan jag fortfarande spela 24h i sträck, men när man har sambo så vill man inte spela hela tiden, därför blir det ännu roligare att spela när man väl kan.

Medlem

Är väl klart bättre att spela lite efter skolan/jobbet än att låta dumburken ta över där man är inaktiv.
43 bast still going gaming,,,,

Medlem

Ja för något år sedan var medelåldern 35 år på dataspelande personer i världen. Så 20 är inte speciellt hög ålder vad gäller dataspel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar