Wii-spel står för 45 % av Ubisofts försäljning

Robot
Wii-spel står för 45 % av Ubisofts försäljning

Casual-spel till Nintendos lätt åldrade konsol säljer fortfarande stort, och Ubisoft har stora förhoppningar på Wii U.

#nintendo, #ubisoft, #just-dance


Medlem
Wii-spel står för 45 % av Ubisofts försäljning

ja det är väl inte många familjer med barn som inte har ett Wii heller. Billigt som satans är det också. Har egentligen aldrig varit dyrt men är väl tredjedelen av vad det kostade vid release nu.

Medlem
Skrivet av Manna:

ja det är väl inte många familjer med barn som inte har ett Wii heller. Billigt som satans är det också. Har egentligen aldrig varit dyrt men är väl tredjedelen av vad det kostade vid release nu.

Wii är den dyraste konsolen. Men de har gjort det på ett sånt sätt att de flesta inte märker det. Jag minns inte detaljerna, men ska du ha en komplett Wii. Då måste du köpa en massa tillbehör, extra kontroller osv. I slutändan har du betalat mer för din Wii än en billig dator.

Medlem
Skrivet av cinderella:

Wii är den dyraste konsolen. Men de har gjort det på ett sånt sätt att de flesta inte märker det. Jag minns inte detaljerna, men ska du ha en komplett Wii. Då måste du köpa en massa tillbehör, extra kontroller osv. I slutändan har du betalat mer för din Wii än en billig dator.

Nja, vet inte om jag håller med om detta. Alla konsoller har extra tillbehör man kan ha till spel. De enda på tvingade tillbehören om man nu ska vara petig är motion+ och wii fit brädan i jämförelse till de andra konsolerna.
PS3 har ju sin move kontroll och Microsoft har sitt Kinect.
Alla konsolerna har ju rattar, gitarrer, trummor, microfoner, pistoler o.s.v.
Och ska man vara riktigt petig om det gäller de tekniska prylarna och inte bara några små plast förlängningar så har du ju tangentbord, mus samt joysticks och andras speciella flygsimulator kontroller som kostar bra mycket om man nu "måste" ha allt.

Medlem
Skrivet av Winzi:

De enda på tvingade tillbehören om man nu ska vara petig är motion+ och wii fit brädan i jämförelse till de andra konsolerna.

Just det, förutom brädan då, sedan ska det vara annat oxå, kommer inte ihåg. Kinect osv behövs inte för att spela själva spelen som de var tänkta att spela. Wii är svindyrt när man ser längre än näsan räcker och det är anledningen till att jag inte skaffat mig en Wii.

Kanske inte så konstigt då de totalt misslyckats med att skapa spel för folk med vettig smak.

Medlem

Cinderella: Kan du utveckla ditt påstående tack, det är väldigt intetsägande!
Du förutsätter att den konsument (inklusive dig själv) som inhandlar ett Wii kommer köpa alla tillbehör som Motion +, Wii fit bräda, 4 kontroller etc ? När det kommer till exempelivs Xbox så "behövs" inte Kinect inhandlas, för enligt dig kan spelen avsedda för kinect spelas utan just Kinect (varför man nu skulle vilja göra det?) ? Vid spelande online på xbox så kostar även den tjänsten.
Har du gjort någon form av LCC-uträkning och jämfört energikostnaderna mellan Wii, Xbox samt Ps3?

Kan tillägga att jag själv inte äger något Wii ifall du tror jag försvarar konsolen, men upplever ditt påstående som taget ur luften.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Manna:

ja det är väl inte många familjer med barn som inte har ett Wii heller. Billigt som satans är det också. Har egentligen aldrig varit dyrt men är väl tredjedelen av vad det kostade vid release nu.

Wii är den dyraste konsolen. Men de har gjort det på ett sånt sätt att de flesta inte märker det. Jag minns inte detaljerna, men ska du ha en komplett Wii. Då måste du köpa en massa tillbehör, extra kontroller osv. I slutändan har du betalat mer för din Wii än en billig dator.

Så för att spela ps360 så behöver man en tv för 30k, ljudsystem för 24k och en soffa för 34k?
Vet inte men jag skulle kalla dig för en idiot.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Winzi:

De enda på tvingade tillbehören om man nu ska vara petig är motion+ och wii fit brädan i jämförelse till de andra konsolerna.

Just det, förutom brädan då, sedan ska det vara annat oxå, kommer inte ihåg. Kinect osv behövs inte för att spela själva spelen som de var tänkta att spela. Wii är svindyrt när man ser längre än näsan räcker och det är anledningen till att jag inte skaffat mig en Wii.

I så fall behövs inte wii fit heller då eftersom alla spel som man kan använda wii fit på inte kräver den.

Jag har ett Wii, men jag har även Xbox360 och spela på båda samt PC så jag är inte speciellt försvarade till någon av dem heller. Men sett ifrån vad some behövs och vad som finns så är wii billigare då konsolen i sig är billigare till att börja med.
Det är inte förens man köper alla idiotiska tilbehör som inte ens är nödvändiga som priserna svänger. Men inget av dem är krävade så att säga.
Finner mer att det är min Xbox som suger mina pengar när det gäller DLC och LIVE Gold isf.

Med tanke på att de i praktiken tar betalt för en gamecube med motion kontroller och är den enda konsollen som inte säljs med förlust så ÄR det den dyraste i förhållande till värdet.

Medlem
Skrivet av Robert E:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Manna:

ja det är väl inte många familjer med barn som inte har ett Wii heller. Billigt som satans är det också. Har egentligen aldrig varit dyrt men är väl tredjedelen av vad det kostade vid release nu.

Wii är den dyraste konsolen. Men de har gjort det på ett sånt sätt att de flesta inte märker det. Jag minns inte detaljerna, men ska du ha en komplett Wii. Då måste du köpa en massa tillbehör, extra kontroller osv. I slutändan har du betalat mer för din Wii än en billig dator.

Så för att spela ps360 så behöver man en tv för 30k, ljudsystem för 24k och en soffa för 34k?
Vet inte men jag skulle kalla dig för en idiot.

Lägg av! Wii är eller åtminstone var den dyraste spelkonsolen. Okej för mig om du vägrar inse det.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Med tanke på att de i praktiken tar betalt för en gamecube med motion kontroller och är den enda konsollen som inte säljs med förlust så ÄR det den dyraste i förhållande till värdet.

Det oxå! Snälla säg inte att jag måste börja gräva efter fakta när jag inte har någon lust elr ork? Jag trodde oxå Wiin var den billigaste konsolen ända tills jag snackade med en kompis som fick mig att se längre än vad näsan räcker i just den frågan. Mitt inlägg är till alla som påstår att Wiin är den billigaste spelkonsolen.

Medlem

R.I.P Heroes VI

Medlem
Skrivet av lurvs:

Cinderella: Kan du utveckla ditt påstående tack, det är väldigt intetsägande!
Du förutsätter att den konsument (inklusive dig själv) som inhandlar ett Wii kommer köpa alla tillbehör som Motion +, Wii fit bräda, 4 kontroller etc ? När det kommer till exempelivs Xbox så "behövs" inte Kinect inhandlas, för enligt dig kan spelen avsedda för kinect spelas utan just Kinect (varför man nu skulle vilja göra det?) ? Vid spelande online på xbox så kostar även den tjänsten.
Har du gjort någon form av LCC-uträkning och jämfört energikostnaderna mellan Wii, Xbox samt Ps3?

Kan tillägga att jag själv inte äger något Wii ifall du tror jag försvarar konsolen, men upplever ditt påstående som taget ur luften.

Se ett annat inlägg av mig.

Jag ska inte gräva fram fakta för jag bryr mig inte om ni tror på mig elr inte. Självklart är Wiin den billigaste konsolen om man endast köper den plus medföljande tillbehör. Jag minns inte detaljerna som jag skrivit tidigare, utan det jag minns var slutledningen då jag diskuterade med en vän gällande är Wiin så billig spelmaskin som många tror att den är och det var den inte. Den slog både PS3 samt x360 prismässigt vid tidpunkten.

Nintendo vet att ta betalt. Ni ska inte tro annat.

Medlem

Cinderella:
Ditt uttalande om att Wii är den dyraste konsolen baseras på ett samtal med en vän till dig som påstår att det är så? När du slänger ur dig detta påstående så förväntas det av oss som läsare att du kan stärka detta med några argument eller källor. Det blir väldigt svårt att ta dig och ditt inlägg seriöst!

Medlem

Förvånar mig inte, med tanke på hur stenhårt jewbisoft failar på pc scenen.

1
Skriv svar