Infinity Ward: vi är vänner med Dice

Robot
Infinity Ward: vi är vänner med Dice

Lägg ner vapnen alla Codlings och BF3-fanboys. Kriget är över.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #battlefield-3, #infinity-ward


Medlem
Infinity Ward: vi är vänner med Dice

Bara för att företagen gillar varandra behöver man som spelare inte tycka om båda spelen eller ens något av dem för den delen.

Medlem

Jag hoppas att fanboysen för de båda spelen/serierna slutar bete sig som dagisbarn snart.
Antagligen är det att hoppas för mycket.

Medlem

Bara bra om det är sant. Själv tycker jag båda spelen är bra i sina sätt. Jag gillar Multiplayer mer i BF3 än MW överhuvudtaget. Singel player va väll okej i BF3 också rätt coolt faktiskt men alltid gillat Singel player i MW seriern mycket. Multiplayer va ganska kul i MW1 men sen tycker jag det spårade ut för min del. Klart mycket bättre med mer öppna banor och fordon och sånt i BF3. Men MW seriern är bra också

Medlem

Det är väl ingen som tror de är varken vänner eller ovänner.

Mer som konkurrerande idrottare.
En sida utåt:
- Vi har mycket stor respekt för motståndet
En vad man tänker:
- Ta dig i dalen jävla loser

Jag tycker också om båda spelen. BF3 pga det mer taktiska tänket och stora maps. MW3 pga av snabbheten och den mjuka känslan i spelet.

Jag hoppas att båda företagen slopar SP till eventuella uppföljare för jag tycker de var dåliga i båda spelen. Lägg ännu mera krut på MP-delen för jag tycker singelplayer känns onödigt.

Själv har jag aldrig spelat ett Battlefield-spel, men funderar på att testa trean. Har däremot spelat igenom båda SP-kampanjerna för MW1 & 2 och gillat. Hört lite olika åsikter om hur pass bra SP-kampanjen är i BF3, men så länge den är åtminstone hyfsad så känns det värt att testa, i alla fall. MP har aldrig varit min grej i FPS, det undviker jag alltid så länge det inte gäller gamla godingar som Quake och UT.

Medlem

inget imot CoD i sig, dock så gillar jag helt enkelt BF spel still mot för run n gun CoD som CoD är enligt min mening.

Medlem

Hoppas de förblir vänner och inget mer.. Vill inte se ett Call of the Bad Company: Modern Battlefield 7 i framtiden


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Alltså.. BF3 är så jävla mycket bättre än MW3, helt sjukt! Äger båda spelen och ....

Nej skämt o sido, ska inte starta ännu ett krig!!! Tycker att det är kul att de försöker "hylla" spelindustrin som helhet, istället för att klanka ner på motståndarna. På så sätt kommer mer och mer folk att uppmärksamma den, no doubt about it!
Dock tycker jag att Bethseda ( Som är ett riktigt stor företag ) är riktigt löjliga genom att stämma Mojang. Ärligt talat, varför vara sådana "haters" över småsaker?! Istället för att ta upp det positiva med motståndare så nämns alltid det negativa, vad vore BF3 om inte MW3 fanns? Vilket spel skulle man jämföra likheter/olikheter med? Tänk på det nästa gång ni uttalar er! (Syftar på vem som helst)

Medlem

Hmm, fick inte BF3 högre betyg än CoD?

....

...!

....Flame on!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Jag förstår inte riktigt fanboy krig mellan CoD och BF, dom är ju väldigt olika spel.

Medlem

Det är lugnt, jag avskyr både IW och DICE.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Bara för att företagen vill att jag skall ge mig, så ska jag "flejma" ännu mer! HARR HARR!!!!

Medlem

Tycker om BF-serien OCH CoD-serien. Jag har spelat båda i bra många år(Battlefield 2 och Cod(?) + United Offensive lade jag ner mest tid i). Förstår inte varför ungar känner att dom måste välja sida...?

Medlem

Vad en producent tycker är i slutändan meningslöst så länge högre makter, i det här fallet Activision och EA, har ett finger med i spelet.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Multiplayer--->battlefield wins
singelplayer---> CoD wins
Man kan ju hoppas att det dem säger stämmer men jag tror inget så länge båda sidor har sagt att det stämmer så om DICE säger att det stämmer så tror jag på det.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Det var något magiskt som hände när jag spelade BF1942 för första gången och inget annat FPS i multiplayer har sedan dess kunnat leverera samma kicks som BF-serien gör.

Såg fartyg, flygplan, tanks, jeepar, stationära kanoner, ubåtar och allt kunde man utföra dumheter i och blev helt frälst. Ska inte säga att jag inte hade kul i MW1, för det hade jag. Dock känns dem andra spelen lite... jag vet inte.. fattigare, kanske är ett bra ord.

Säger absolut inte att dem andra spelen är sämre, men alla möjligheter BF ger, kliar mig verkligen på rätt vis och tills något annat spel erbjuder mer dynamik än BF utan att det ska vara superknöligt så är det där jag kommer att stanna.

Hoppas nu alla CODare blir nöjda med 3an.

F.ö mer UT åt folket!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sebastian Lind:

Själv har jag aldrig spelat ett Battlefield-spel, men funderar på att testa trean. Har däremot spelat igenom båda SP-kampanjerna för MW1 & 2 och gillat. Hört lite olika åsikter om hur pass bra SP-kampanjen är i BF3, men så länge den är åtminstone hyfsad så känns det värt att testa, i alla fall. MP har aldrig varit min grej i FPS, det undviker jag alltid så länge det inte gäller gamla godingar som Quake och UT.

Enda spelet jag spelat är BC2 på PC sedan alphan och betan av BF3. Inte imponerad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag gillar BF3! <3
Jag gillar MW3! <3


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag tycker att Origin är bra. Kan vara bra med lite konkurrens mot steam... Men den som uppfann att man ska joina servrar via browsern är ju inte frisk i huvudet.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Newklear:

Hmm, fick inte BF3 högre betyg än CoD?

....

...!

....Flame on!

Origin och Battlelog är den sämsta uppfinningen i år.

Nehe då, nu ljuger du!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Känns som ett moget uttalande av Activision. Vann faktiskt lite av min respekt tillbaka. Jag gillar själv den BF3 mer eftersom jag gillar det taktiska. Sitta och snacka i teamspeak med squaden osv.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jo0n:

Känns som ett moget uttalande av Activision. Vann faktiskt lite av min respekt tillbaka. Jag gillar själv den BF3 mer eftersom jag gillar det taktiska. Sitta och snacka i teamspeak med squaden osv.

Det behöver man inte göra när man kör COD seriöst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Newklear:

Hmm, fick inte BF3 högre betyg än CoD?

....

...!

....Flame on!

Origin och Battlelog är den sämsta uppfinningen i år.

håller fullständigt med och vem var flanen som kom på att man ska joina via webbläsarn. langa hit ingame serverbrowser med nästa patch så som riktiga spel har


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Bara jag som tycker att båda spelserierna (som fortfarande är riktigt bra) borde återvända till andra världskriget? Åtminstone för något spel var. Modernt krig börjar bli lite tråkigt.

Medlem
Skrivet av Dah Butlah:

Bara jag som tycker att båda spelserierna (som fortfarande är riktigt bra) borde återvända till andra världskriget? Åtminstone för något spel var. Modernt krig börjar bli lite tråkigt.

jag vill ha bf2143

Medlem

Alltid gillat båda spelen för deras skillnader, häftig snabb närstrider och högt tempo eller större kartor och fordon både små kartor och stora har sina fördelar samt nackdelar, men i all hets så skulle jag helst ha alla stora spel som kommer nu men ekonomin sätter gränser på att köpa allihopa på en gång men variation mellan dom olika är härligt och tycker dom kan sluta göra sp delen eller separera detta från mp delen i alla spel i framtiden, så vill folk köpa en häftig story o bara köra sp så låt dom bara köpa den delen och låt andra bara köpa mp delen om man inte vill ha det ena eller andra

Medlem
Skrivet av Dah Butlah:

Bara jag som tycker att båda spelserierna (som fortfarande är riktigt bra) borde återvända till andra världskriget? Åtminstone för något spel var. Modernt krig börjar bli lite tråkigt.

Skulle vilja ha Battlefield 1918.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Själv har jag aldrig spelat ett Battlefield-spel, men funderar på att testa trean. Har däremot spelat igenom båda SP-kampanjerna för MW1 & 2 och gillat. Hört lite olika åsikter om hur pass bra SP-kampanjen är i BF3, men så länge den är åtminstone hyfsad så känns det värt att testa, i alla fall. MP har aldrig varit min grej i FPS, det undviker jag alltid så länge det inte gäller gamla godingar som Quake och UT.

Vet inte varför kampanjen blivit så "ratad" i bf 3 , jag tycker den var hur skoj som helst men lite kort.. Gillade skarpt "Going hunting" uppdraget,


signatur

Nothing is power without Control

123
Skriv svar