Infinity Ward: vi är vänner med Dice

Medlem
Skrivet av showerguy:

Spammar saker om Origin och Battlelog.

Den här nyheten handlar om att IW går ut och säger att de inte känner agg emot varken DICE eller BF-serien och menar att deras produkter påverkar IW:S på ett positivt sätt. Vad FAAAAAAAAAAAAAAAAN har det med vad du tycker om Origin och Battlelog att göra?

OnT: Jag tycker det är bra att IW går ut och är tydliga. Vart enda forum finns det diskussioner kring "BF vs. COD" som till 99% är fulla med skitsnack och personangrepp. Jag hoppas innerligt att DICE släpper något svar på detta, vilket kanske kan göra att de skrika fanboisen gräver ner sina spadar och slutar kasta sand ifrån sandlådorna på varandra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Dah Butlah:

Bara jag som tycker att båda spelserierna (som fortfarande är riktigt bra) borde återvända till andra världskriget? Åtminstone för något spel var. Modernt krig börjar bli lite tråkigt.

Amen to that.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Spammar saker om Origin och Battlelog.

Den här nyheten handlar om att IW går ut och säger att de inte känner agg emot varken DICE eller BF-serien och menar att deras produkter påverkar IW:S på ett positivt sätt. Vad FAAAAAAAAAAAAAAAAN har det med vad du tycker om Origin och Battlelog att göra?

OnT: Jag tycker det är bra att IW går ut och är tydliga. Vart enda forum finns det diskussioner kring "BF vs. COD" som till 99% är fulla med skitsnack och personangrepp. Jag hoppas innerligt att DICE släpper något svar på detta, vilket kanske kan göra att de skrika fanboisen gräver ner sina spadar och slutar kasta sand ifrån sandlådorna på varandra.

*trycker på "gilla"-knappen


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Själv har jag aldrig spelat ett Battlefield-spel, men funderar på att testa trean. Har däremot spelat igenom båda SP-kampanjerna för MW1 & 2 och gillat. Hört lite olika åsikter om hur pass bra SP-kampanjen är i BF3, men så länge den är åtminstone hyfsad så känns det värt att testa, i alla fall. MP har aldrig varit min grej i FPS, det undviker jag alltid så länge det inte gäller gamla godingar som Quake och UT.

Du hänger inte med utvecklingen bara Undrar om ett nytt quake skulle skaka om världen idag lika mycket som det skakade om världen då...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Sebastian Lind:

Själv har jag aldrig spelat ett Battlefield-spel, men funderar på att testa trean. Har däremot spelat igenom båda SP-kampanjerna för MW1 & 2 och gillat. Hört lite olika åsikter om hur pass bra SP-kampanjen är i BF3, men så länge den är åtminstone hyfsad så känns det värt att testa, i alla fall. MP har aldrig varit min grej i FPS, det undviker jag alltid så länge det inte gäller gamla godingar som Quake och UT.

Du hänger inte med utvecklingen bara Undrar om ett nytt quake skulle skaka om världen idag lika mycket som det skakade om världen då...

Det tror jag, om det görs på rätt sätt. Vore lite skoj att se alla duktiga moddare gå ihop, få en rejäl budget och göra ett helt nytt spel...just my thought.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Tycker mest att jämföra MW3 och BF3 är som att jämföra t ex sims och command and conquer... spelen erbjuder helt olika upplevelser så alla kommer givetvis tycka olika mycket om dom båda.. precis som att jag inte gillar sparris men jag tycker om oliver


signatur

[b]Don't tell me the sky is the limit when there's footprints on the moon[b]

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Spammar saker om Origin och Battlelog.

Den här nyheten handlar om att IW går ut och säger att de inte känner agg emot varken DICE eller BF-serien och menar att deras produkter påverkar IW:S på ett positivt sätt. Vad FAAAAAAAAAAAAAAAAN har det med vad du tycker om Origin och Battlelog att göra?

Som du kanske såg så citerade jag en kille och du ändrade om mitt citat. Så får man inte göra! Men får säger ju bäääää!

Yeah right, som om en rik knös skulle vara kompis med en fattiglapp


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Sebastian Lind:

Själv har jag aldrig spelat ett Battlefield-spel, men funderar på att testa trean. Har däremot spelat igenom båda SP-kampanjerna för MW1 & 2 och gillat. Hört lite olika åsikter om hur pass bra SP-kampanjen är i BF3, men så länge den är åtminstone hyfsad så känns det värt att testa, i alla fall. MP har aldrig varit min grej i FPS, det undviker jag alltid så länge det inte gäller gamla godingar som Quake och UT.

Då ska det inte va någon konsol port som suger %#"/&/( och det ska verkligen va igenomtänkt!

Du hänger inte med utvecklingen bara Undrar om ett nytt quake skulle skaka om världen idag lika mycket som det skakade om världen då...

Det tror jag, om det görs på rätt sätt. Vore lite skoj att se alla duktiga moddare gå ihop, få en rejäl budget och göra ett helt nytt spel...just my thought.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Jo0n:

Känns som ett moget uttalande av Activision. Vann faktiskt lite av min respekt tillbaka. Jag gillar själv den BF3 mer eftersom jag gillar det taktiska. Sitta och snacka i teamspeak med squaden osv.

När ska folk lära sig skillnaden mellan Activision och Infinity Ward/Sledgehammer? Det var UTVECKLARNA (IW/SHG) som uttalade sig här, inte Activision.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Undrar varför de säger att man ska lyssna på sina fans när de hela tiden gör tvärtemot.


signatur

a"C"RED -

Medlem

CoD började med att kopiera BF, numera kopierar BF och Dice CoD så mycket de kan. Löjligt men sant, de är båda lika goda kålsupare (pirater, lols)

Medlem

Båda spelen är ju sämst. Men BF3 är det bättre spelet rent tekniskt.

Medlem

Jaadu. Varför skulle de vara ovänner?

De är ju inom samma bransch. så de har ju mycket gemensamt.

Sen när det kommer till vilket spel som är bäst är ju helt och hållet en subjektiv upplevelse.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Battlefield 3 och MW3 har båda för- och nackdelar. Antar att spelen kompletterar varandra


signatur

Only the dead have seen the end of war - Plato

Medlem

Dom får väl slå sig ihop då och göra en ny serie som är bra och säljer 11milj ex 1:a sekunden så blir alla glada.

Medlem

Jag önskar att jag inte hade förköpt mw3 på steam. Det är helt KEFF.
ljudet och grafiken är sämre än blackops ochdet finns ingen känsla alls...

BF3 är hästlängder bättre och då är inte ens jag ett shooter fan,

Medlem

Bättre för spelindustin? haha nej... COD serien förstör ju spelindustrin,

Medlem

Nu tycker jag att vi lugnar ner oss och stämmer upp i "We Shall Overcome" innan vi samlas runt lägerelden i en härlig Kumbaja..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Med lite fantasi så står det i bilden "Call of the Defiled"

Medlem

Håller mig nog till mitt kära Halo och Timesplitters


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Äh vem bryr sig om FPS idag...

Medlem

Call of Bad Company 3 och Modern Warfare 1/2/3.

Ena sidan som inte lyckades göra en efterföljare av BF2.
Andra som lyckades göra EXAKT samma som efterföljaren.

Medlem

som jag har sagt innan, finns ingen anledning att "flejma" för det är två vilt skilda spel. BF3 är mer verklighetstroget och lägre tempo. MW3 satsar man mer på tempo och arkadigt spelande. Ju snabbare alla lär sig det desto bättre...

dmn
Medlem
Skrivet av elmackonr1:

som jag har sagt innan, finns ingen anledning att "flejma" för det är två vilt skilda spel. BF3 är mer verklighetstroget och lägre tempo. MW3 satsar man mer på tempo och arkadigt spelande. Ju snabbare alla lär sig det desto bättre...

Verklighetstroget? Är du go eller?

Medlem

Jag förstår inte varför folk jämför dem överhuvudtaget; BF och CoD är två olika subgenrer inom FPS. Det är som att jämföra äpplen med päron. Det går väl att gilla båda?

Medlem
Skrivet av Saxit:

Jag förstår inte varför folk jämför dem överhuvudtaget; BF och CoD är två olika subgenrer inom FPS. Det är som att jämföra äpplen med päron. Det går väl att gilla båda?

Nej för MW3 är ju helt keff

Medlem
Skrivet av bondmaster:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Newklear:

Hmm, fick inte BF3 högre betyg än CoD?

....

...!

....Flame on!

Origin och Battlelog är den sämsta uppfinningen i år.

håller fullständigt med och vem var flanen som kom på att man ska joina via webbläsarn. langa hit ingame serverbrowser med nästa patch så som riktiga spel har

Det är ju hur smidigt som helst... Man hittar en server, samtidigt som man kan göra annat utan att behöva alt-tabba ut ur spelet, sen när man hittat en så kan man göra annat medans spelet startas och laddas av sig självt.... Snabbare, lättare och mer användarvänligt än vilken in-game browser som helst.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av elmackonr1:

som jag har sagt innan, finns ingen anledning att "flejma" för det är två vilt skilda spel. BF3 är mer verklighetstroget och lägre tempo. MW3 satsar man mer på tempo och arkadigt spelande. Ju snabbare alla lär sig det desto bättre...

Verklighetstroget? Är du go eller?

Frågan är om du e go eller? Jag skrev "mer verklighetstroget" dvs mer än mw3. O de kan du fan inte säga emot...

123
Skriv svar