World of Warcraft-spelandet minskar kraftigt

Robot
World of Warcraft-spelandet minskar kraftigt

Antalet spelare har minskat med tio procent det senaste halvåret – men Activision Blizzards vinst ökar ändå.

#world-of-warcraft, #activision-blizzard, #blizzard, #world-of-warcraft-cataclysm, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria, #star-wars-the-old-republic, #guild-wars-2, #titan


Medlem
World of Warcraft-spelandet minskar kraftigt

började spela dag 1 nu är de lite zzzz att logga in när man kan spela Bf3 och Mw3 istället

Medlem

Intressant, speciellt eftersom jag precis sa upp min prenumeration förra månaden, jag är med andra ord inte ensam xD

Medlem

Spelade Vanilla - tbc och 4 månader wotlk.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Även om WoW skulle gå i mega konkurs nästa år så är deras nästan 7 års period legendarisk!

Medlem

Tråkigt för WoW. Men nu kanske vi kan få se fler levande mmorpg igen. WoW tog ju, som de flesta vet, nästan livet ur sandbox-mmorpg. Inget ont som inte för något gott med sig.

Medlem

Spelade Vanilla-TBC, slutade dock innan WotLK. Kom tillbaka och testade det i en månad och lade ner, inte spelat sedan dess.


signatur

I drank what?

Medlem

10.3 miljoner betalande spelare är fortfarande helt löjligt mycket, spelet skulle förmodligen vara lönsamt med bra mycket mindre spelare än så. (Givetvis hade man kanske fått rensa upp bland serverparker och anställda innan dess dock.)

Cataclysm blev utan tvekan ganska långt ifrån en succé (vilket är förståeligt om man har testat det själv), och Blizzard har inte, än så länge, jobbat för att faktiskt stärka spelet i stället för att försvaga det än mer. (Simplifiering tycks ligga dem varmt om hjärtat.)

Återstår att se om de kan rädda skeppet, eller om det (om än väldigt långsamt) håller på att sjunka.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ge folket va dom vill ha Blizzard! Warcraft 4!

Medlem

Skulle gärna se vettigare siffror när rubriken säger att WoW spelare minskar, men endå ökar vinsten för Activision Blizzard.

Ge gärna siffror relaterade till WoW om rubriken säger att det handlar om WoW och inte overall siffror om företaget.

Medlem

Everything that has a beginning has an end.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

kommer inte blir bättre med kungfupanda


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kommer troligen aldrig finnas något MMO som kan ens komma nära den siffran WoW nått.
SWTOR saknar den där "omg" känslan och kommer ju rikta sig mer åt WoW spelare än något annat.
(ExWoW folk -> SWTOR -> WoW/Slutar -> GW2)

GW2 satsar inte som SWTOR gör och gör sin sak, dom försöker inte efterlikna WoW och pushar MMO konceptet framåt med real time events etc.
Ingen månadskostnad så skulle inte förvåna mig om GW2 går om SWTOR.

Finns totalt 0 info om Titan så thats it.

Medlem
Skrivet av Halee89:

Ge folket va dom vill ha Blizzard! Warcraft 4!

Ja! Lägg ner den onlinepensionären (istället för att slänga in en kungfu-panda).


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

WoW är typ unikt ja... inget av de andra MMORPG som finns ute är ens i närheten ju.

Antar att det bara är Blizzard själva som kan lyckas överträffa WoW.

Medlem

Hoppas på GW2, dom verkar fatta det här med att få folk att spela tillsammans, vilket borde vara hela poängen med ett mmorpg, inte att tusentals spelar solo i samma värld.

Medlem
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Halee89:

Ge folket va dom vill ha Blizzard! Warcraft 4!

Ja! Lägg ner den onlinepensionären (istället för att slänga in en kungfu-panda).

Jag skäms över att folk inte vet vilka Panderan är.

GSX
Medlem

Nästa utbyggnad till WoW är inte alls intressant nånstans, tror dom kommer loosa folk pga det... Vem vill leka Kung Fu Panda?? Aja, det är tur att man redan lämnat WoW för nått år sen, annars skulle jag känna mig rätt ledsen....


signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NvME 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Avstängd

7 år är sjukt lång tid för ett spel. World of Warcraft vann spelkriget överlägset.

Jag tror att nya spelare kommer att strömma till så spelet lever nog i 7 år till - minst. "Vanillapojkarna" som gnällt ända sedan Burning Crusade fattar inte att de tröttnat på spelet efter att ha spelat det för länge och för mycket. Det är där felet sitter. Själva spelet har blivit bättre och bättre för varje patch och expansion.

Så WoW idag är ett kanonspel för alla nykomlingar och överlägset allt annat i känsla och kvalitet. Och pandorna blir bara ytterligare ett roligt tillskott till spelet. Jag tippar att WoW har minst 5 miljoner spelare år 2020 - vilket bara det är en braksuccé.

Medlem
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Halee89:

Ge folket va dom vill ha Blizzard! Warcraft 4!

Ja! Lägg ner den onlinepensionären (istället för att slänga in en kungfu-panda).

Jag skäms över att folk inte vet vilka Panderan är.

Har aldrig spelat WoW, men heter rasen inte Pandaren?


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem

swtor dör efter 2 veckor precis som andra mmorpg. tyvärr

Medlem
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Halee89:

Ge folket va dom vill ha Blizzard! Warcraft 4!

Ja! Lägg ner den onlinepensionären (istället för att slänga in en kungfu-panda).

Jag skäms över att folk inte vet vilka Panderan är.

Är det inte jag som ska skämmas över det? Du vet ju vilka pandorna är.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

* Most of the subscriptions were lost in China.
* There is normally an increase in subscriptions around December.
* The decreased profit came from all of the games in development and no launches occurring.
* There will be at least two major releases next year.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

En miljon tyckte väl att expansionen The adventure of Hello Kitty blev för mycket... eller var det något om pandor?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Malicone:

swtor dör efter 2 veckor precis som andra mmorpg. tyvärr

Word.

Medlem
Skrivet av Arnoldo:

började spela dag 1 nu är de lite zzzz att logga in när man kan spela Bf3 och Mw3 istället

Helt skiljda spel, jag lirar gärna alla 3.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

En miljon tyckte väl att expansionen The adventure of Hello Kitty blev för mycket... eller var det något om pandor?

Är beredd att hålla med bjosarn här =o
Förvisso har genomsnittsåldern sjunkit rätt rejält, men när de announceade Mist of Pandaria så sjönk intresset rätt rejält. Känns oseriöst och larvigt. Inte alls bra.

Medlem

Att största tappet har skett i Asien betyder ju att antalet spelare i själva verket är relativt stabilt här borta i väst. Egentligen imponerande siffror med tanke på att det snart är 1 år sedan det hände någon större nyhet i WoW.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Är beredd att hålla med bjosarn här =o

High five, bro!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det enda hotet mot WoW är GW2. SWTOR kommer att dö ganska snabbt som någon annan skrev.

Själv så tänker jag både lira GW2 och WoW. Självklart så kommer GW2 inte få lika många spelare som i WoW. Men det är ju egentligen bara bra.

Då kanske man slipper allt whine i chatten hela tiden från alla WoW fanboys som skriver hur dåligt spelet är och hur mycket bättre WoW är.

123
Skriv svar