FZ Play – se Modern Warfare 3-premiären

Robot
FZ Play – se Modern Warfare 3-premiären

Vårt filmteam besökte nya Call of Dutys nattpremiär, pratade med utvecklarna – och sprang på en köande konkurrent från Dice.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #infinity-ward, #dice, #battlefield-3


Medlem
FZ Play – se Modern Warfare 3-premiären

Ja, ni ser. Som ett brev på posten. Det är bara de testosteronfyllda pubertala neandertalarna som vänder upp och ner på världen för att få diskutera BF3 vs. MW3 istället för att förstå att de bidrar båda på sitt sätt till en bättre spelmarknad.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Moderator | Testpilot

jag tycker spelet är helt okej. Rankat spel är "matchmaking" medans gammalt hederligt serverbrowsande är för orankat (dedikerade) servrar.

Jag är då nöjd.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Hueuheu man ser ju skillnaden på releaserna
Och då vet jag varför BF3 vart så CoD inspirerat..!!!

Nej men jag älskar bf3 och de har gjort de bra. Tänker dock inte köpa MW3 men de blir skönt nu när CoD spelarna rör sig tillbaka till sitt spel. Welcome back teamwork!

Medlem

Och av en ren slump slet sig en sten bit loss från meteoriten och kraschade ner på Webhallen på alla MW3 spelare xD

Ne men är ett fan av både BF serien och MW serien men föredrar BF3 då det känns lite nyare än MW3 och har saknat BF2 känslan ^_^

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ja, ni ser. Som ett brev på posten. Det är bara de testosteronfyllda pubertala neandertalarna som vänder upp och ner på världen för att få diskutera BF3 vs. MW3 istället för att förstå att de bidrar båda på sitt sätt till en bättre spelmarknad.

OK?


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ja, ni ser. Som ett brev på posten. Det är bara de testosteronfyllda pubertala neandertalarna som vänder upp och ner på världen för att få diskutera BF3 vs. MW3 istället för att förstå att de bidrar båda på sitt sätt till en bättre spelmarknad.

Äntligen någon som skriver något vettigt! +1


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Har både BF3 o MW3. Älskar BF3 och tycker helt klart det är bäst på alla sätt men tycker verkligen inte mw3 är ett kasst spel för det. Men känner ingen skillnad från black ops, är typ som en expansion. Men kommer spela båda beroende på humör

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ja, ni ser. Som ett brev på posten. Det är bara de testosteronfyllda pubertala neandertalarna som vänder upp och ner på världen för att få diskutera BF3 vs. MW3 istället för att förstå att de bidrar båda på sitt sätt till en bättre spelmarknad.

Tycker snarare att dessa simpla, generiska, buggfyllda spel bidrar till en sämre spelmarknad. Förr fixade man buggarna innan man släppte sitt spel, man försökte komma på nya grejer istället för att göra samma sak gång på gång.

Moderator | Testpilot
Skrivet av red_laces:
Skrivet av bjosarn:

Ja, ni ser. Som ett brev på posten. Det är bara de testosteronfyllda pubertala neandertalarna som vänder upp och ner på världen för att få diskutera BF3 vs. MW3 istället för att förstå att de bidrar båda på sitt sätt till en bättre spelmarknad.

Tycker snarare att dessa simpla, generiska, buggfyllda spel bidrar till en sämre spelmarknad. Förr fixade man buggarna innan man släppte sitt spel, man försökte komma på nya grejer istället för att göra samma sak gång på gång.

Dem gör ju något nytt i varje spel. Dem väljer bara att spelat ska se likadant ut och vad gör det? Tänk dig Mario, Zelda. I main serien är deras spel alla bra och vad är mestadels nytt i dem? Inte överdrivet mycket om du hoppar från spel ett till två t ex.

Förstår inte erat gnäll. COD är COD. Alla vet hur COD spelas och då ska det väll spelas så? Battlefield är fortfarande Battlefield och det har blivit bättre genom att du kan förstöra byggnader. Men det är fortfarande battlefield. (BFBC3 i min mening men)


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av red_laces:

Tycker snarare att dessa simpla, generiska, buggfyllda spel bidrar till en sämre spelmarknad. Förr fixade man buggarna innan man släppte sitt spel, man försökte komma på nya grejer istället för att göra samma sak gång på gång.

Spelutbud måhända, men IW och DICE betar på marknaden som kossorna på första sommarbetet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av bjosarn:

Ja, ni ser. Som ett brev på posten. Det är bara de testosteronfyllda pubertala neandertalarna som vänder upp och ner på världen för att få diskutera BF3 vs. MW3 istället för att förstå att de bidrar båda på sitt sätt till en bättre spelmarknad.

Tycker snarare att dessa simpla, generiska, buggfyllda spel bidrar till en sämre spelmarknad. Förr fixade man buggarna innan man släppte sitt spel, man försökte komma på nya grejer istället för att göra samma sak gång på gång.

Dem gör ju något nytt i varje spel. Dem väljer bara att spelat ska se likadant ut och vad gör det? Tänk dig Mario, Zelda. I main serien är deras spel alla bra och vad är mestadels nytt i dem? Inte överdrivet mycket om du hoppar från spel ett till två t ex.

Förstår inte erat gnäll. COD är COD. Alla vet hur COD spelas och då ska det väll spelas så? Battlefield är fortfarande Battlefield och det har blivit bättre genom att du kan förstöra byggnader. Men det är fortfarande battlefield. (BFBC3 i min mening men)

Tjaa det var ju stor skillnad mellan Zelda 1 och 2.. Det andra var ju en sidscrollande historia. Men det är sant att dessa har hållt sig rätt lika, men senare utvecklades ju även dem när det blev möjligt att göra spel i 3D osv och de stod inte stilla och trampade lika länge som tex CoD har gjort nu.

Problemet enligt mig är att de stora titlarna gör samma sak igen med varje spel istället för att introducera något nytt och häftigt, det finns så galet mycket man skulle kunna göra med spelen som inte gjorts än förutom endel undantag när det gäller mindre studior som gjort nya saker.

Jag spelar själv BF3 och har rätt kul i multiplayer när jag spelar med kompisar men det känns ändå som att jag spelat samma grej om och om igen sen modern warfare, allt är modern krigsföring i stort sett och hela den subgenren börjar dö för mig nu. Jag får hoppas på att vi får se lite nytt från war of roses, kanske ett nytt Mount & blade eller fler farenheit/heavy rain liknande spel. Det är sådana spel jag tycker är intressanta för de är inte överexploaterade än.

Medlem

Ja va ska man säga, dom är verkligen speciella individer det där cod släktet =P

Moderator | Testpilot
Skrivet av red_laces:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av bjosarn:

Ja, ni ser. Som ett brev på posten. Det är bara de testosteronfyllda pubertala neandertalarna som vänder upp och ner på världen för att få diskutera BF3 vs. MW3 istället för att förstå att de bidrar båda på sitt sätt till en bättre spelmarknad.

Tycker snarare att dessa simpla, generiska, buggfyllda spel bidrar till en sämre spelmarknad. Förr fixade man buggarna innan man släppte sitt spel, man försökte komma på nya grejer istället för att göra samma sak gång på gång.

Dem gör ju något nytt i varje spel. Dem väljer bara att spelat ska se likadant ut och vad gör det? Tänk dig Mario, Zelda. I main serien är deras spel alla bra och vad är mestadels nytt i dem? Inte överdrivet mycket om du hoppar från spel ett till två t ex.

Förstår inte erat gnäll. COD är COD. Alla vet hur COD spelas och då ska det väll spelas så? Battlefield är fortfarande Battlefield och det har blivit bättre genom att du kan förstöra byggnader. Men det är fortfarande battlefield. (BFBC3 i min mening men)

Tjaa det var ju stor skillnad mellan Zelda 1 och 2.. Det andra var ju en sidscrollande historia. Men det är sant att dessa har hållt sig rätt lika, men senare utvecklades ju även dem när det blev möjligt att göra spel i 3D osv och de stod inte stilla och trampade lika länge som tex CoD har gjort nu.

Problemet enligt mig är att de stora titlarna gör samma sak igen med varje spel istället för att introducera något nytt och häftigt, det finns så galet mycket man skulle kunna göra med spelen som inte gjorts än förutom endel undantag när det gäller mindre studior som gjort nya saker.

Jag spelar själv BF3 och har rätt kul i multiplayer när jag spelar med kompisar men det känns ändå som att jag spelat samma grej om och om igen sen modern warfare, allt är modern krigsföring i stort sett och hela den subgenren börjar dö för mig nu. Jag får hoppas på att vi får se lite nytt från war of roses, kanske ett nytt Mount & blade eller fler farenheit/heavy rain liknande spel. Det är sådana spel jag tycker är intressanta för de är inte överexploaterade än.

Nu menade jag bara 1-2 som ett exempel, inte någon serie för sig. Om det då finns något COD serien skulle göra/lägga till så berätta det då, om det finns så "mycket att göra". Tänk då bara på att det "fortfarande ska vara COD".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

singleplayerdelen i cod brudar va bra oavsett vad recensionerna säger
undra om det gäller den här gången också

Medlem
Skrivet av red_laces:

Tycker snarare att dessa simpla, generiska, buggfyllda spel bidrar till en sämre spelmarknad.

Tycker personligen, efter spelat både BF3 och MW3 att det förstnämnda hade hundra gånger mer buggar. Men o andra sidan så är det väl förståligt då en gammal motor har de flesta buggarna krossade då en ny fortfarande kanske inte är helt genombakad i ugnen.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av M.Biiz:

Hueuheu man ser ju skillnaden på releaserna
Och då vet jag varför BF3 vart så CoD inspirerat..!!!

Nej men jag älskar bf3 och de har gjort de bra. Tänker dock inte köpa MW3 men de blir skönt nu när CoD spelarna rör sig tillbaka till sitt spel. Welcome back teamwork!

a o kvar får man bara campare som inte rör sig en meter under en omgång.........ha så himla himla kul medans du spelar. en fråga bara ? vad gör du under tiden du spelar Bf3 ?? tittar på film ? läser en bok? det blir så när alla Cod spelare lämnar Bf3 allt skjutande dödande o action försvinner me dom

Såna som du bekräftar ju bara myten om att CoD-spelare har ADHD och att det ständigt måste explodera i nyllet på en.. BF3 är smockat med action men räcker det tydligen inte för vissa.

Medlem

Lägg ner personangreppen genast.. Annars har ni en fet banhammer att vänta.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ja, ni ser. Som ett brev på posten. Det är bara de testosteronfyllda pubertala neandertalarna som vänder upp och ner på världen för att få diskutera BF3 vs. MW3 istället för att förstå att de bidrar båda på sitt sätt till en bättre spelmarknad.

Jag håller helt med dig jag bjosarn!!

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av M.Biiz:

Hueuheu man ser ju skillnaden på releaserna
Och då vet jag varför BF3 vart så CoD inspirerat..!!!

Nej men jag älskar bf3 och de har gjort de bra. Tänker dock inte köpa MW3 men de blir skönt nu när CoD spelarna rör sig tillbaka till sitt spel. Welcome back teamwork!

a o kvar får man bara campare som inte rör sig en meter under en omgång.........ha så himla himla kul medans du spelar. en fråga bara ? vad gör du under tiden du spelar Bf3 ?? tittar på film ? läser en bok? det blir så när alla Cod spelare lämnar Bf3 allt skjutande dödande o action försvinner me dom

Såna som du bekräftar ju bara myten om att CoD-spelare har ADHD och att det ständigt måste explodera i nyllet på en.. BF3 är smockat med action men räcker det tydligen inte för vissa.

jo bf3 är smockad med action för dom som ställer sig framför en tank o blir överkörda :S öhhh o det kallar du action?? det är inte action o ligga o campa på ett o samma ställer hela omgången o hoppas nån springer förbi...öhh det är ingen action inte för min del i alla fall men som sagt alla tål inte riktig action o ser hellre på en drama o sen skryter oj oj oj vad häftiga explosioner. jag tror faktist du borde testa detta för o få riktig action! när du väljer klass ta vilken som förutom sniper o se för så som du vnligtvis brukar ligga ner..res dig upp, gå om kring.lite o då lär du inse att du är ine i helt fel spel o byter till Mw3.D.D

Jag har ALDRIG NÅGONSIN spelat som sniper i något multiplayerspel i hela mitt liv, jag hatar dem och campare över allt annat i spelvärlden. Nu har vi det ur vägen. Lyckas du bli överkörd av en stridsvagn är du ju riktigt blind och oförsiktig. Jag spelar alltid offensivt jobbar alltid tillsammans med min grupp, tar över flaggor i ett jävla tempo, det händer alltid något spännande.

Jag har spelat alla CoD-spel förutom MW2 och MW3, jag är galet trött på den spelstilen nu, att det är väldigt få spelmässiga förändringar mellan varje nytt spel gör mig inte direkt mer sugen på att spela, så nej jag tänker inte börja med det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

jag tycker spelet är helt okej. Rankat spel är "matchmaking" medans gammalt hederligt serverbrowsande är för orankat (dedikerade) servrar.

Jag är då nöjd.

Det där gjorde min dag. Gud vad jag skrattar. Tack!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Försvann min kommentar?

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av red_laces:

Tycker snarare att dessa simpla, generiska, buggfyllda spel bidrar till en sämre spelmarknad.

Tycker personligen, efter spelat både BF3 och MW3 att det förstnämnda hade hundra gånger mer buggar. Men o andra sidan så är det väl förståligt då en gammal motor har de flesta buggarna krossade då en ny fortfarande kanske inte är helt genombakad i ugnen.

Jag är CoD-spelare sedan CoD2 (http://www.bagdadcafe.se/)
Nu har jag lirat i 2 dagar. MW3 kan dra åt helvete oavsett hur "snäll" dom är som tillåter egna dedikerade servrar, som dessutom alltid är unranked.

Spelet är:
Låst till max 45 fps
Låst till 65 fov

Går ej ändra via config även om man lägger till kommandon man vet tillhörs id/iw motorn och skrivskyddar.

Idiot-FOV och FPS. Spelbart om man är en typ som har tandställning, chips på fingrarna och lånar sin brors dator och lirar vid köksbordet.. Man håller på att knäcka bordsskivan när man springer runt halvinzoomad med ett sluggflyt i spelet som är sämre än på länge. Att dom även behållt Xbox hitboxarna på är också helt sinnessjukt. Vem i hela helvete är det som sitter i ett projektmöte och ens kommer på dessa idiotiska påfund när dom har en mångårig community som blivit besviken 2 gånger på raken redan? "Klarar vi oss denna gång också? Tihi"

Jag har flera gånger tänkt "haha, den där träffade inte" när någon dött.

Far åt helvete säger jag. Det ryker nog upp CoD4 servrar på bagdadcafe.se snart.

Edit:Inser efter mycket gnäll att jag faktiskt har 91 fps i spelet. Bordskämd är man också. Jag gillar inte att ha mindre fps än skärmhz. Känns så film istället för spel och inte roligt med tearings. Jag ville heller inte köra med vsync/tripple buffering utan kompenserar mina tearings genom att ha samma skärmhz som fps. Fungerar hyffsat offset så nära som 120/125 iallafall.

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av red_laces:

Tycker snarare att dessa simpla, generiska, buggfyllda spel bidrar till en sämre spelmarknad.

Tycker personligen, efter spelat både BF3 och MW3 att det förstnämnda hade hundra gånger mer buggar. Men o andra sidan så är det väl förståligt då en gammal motor har de flesta buggarna krossade då en ny fortfarande kanske inte är helt genombakad i ugnen.

Jag är CoD-spelare sedan CoD2 (http://www.bagdadcafe.se/)
Nu har jag lirat i 2 dagar. MW3 kan dra åt helvete oavsett hur "snäll" dom är som tillåter egna dedikerade servrar, som dessutom alltid är unranked.

Spelet är:
Låst till max 45 fps
Låst till 65 fov

Spelbart om man är en typ som har tandställning, chips på fingrarna och lånar sin brors dator och lirar vid köksbordet.. Man håller på att knäcka bordsskivan när man springer runt halvinzoomad med ett sluggflyt i spelet som är sämre än på länge. Att dom även behållt Xbox hitboxarna på är också helt sinnessjukt.

Jag har flera gånger tänkt "haha, den där träffade inte" när någon dött.

Far åt helvete säger jag. Det ryker nog upp CoD4 servrar på bagdadcafe.se snart.

Medlem
Skrivet av sCaz:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av red_laces:

Tycker snarare att dessa simpla, generiska, buggfyllda spel bidrar till en sämre spelmarknad.

Tycker personligen, efter spelat både BF3 och MW3 att det förstnämnda hade hundra gånger mer buggar. Men o andra sidan så är det väl förståligt då en gammal motor har de flesta buggarna krossade då en ny fortfarande kanske inte är helt genombakad i ugnen.

Jag är CoD-spelare sedan CoD2 (http://www.bagdadcafe.se/)
Nu har jag lirat i 2 dagar. MW3 kan dra åt helvete oavsett hur "snäll" dom är som tillåter egna dedikerade servrar, som dessutom alltid är unranked.

Spelet är:
Låst till max 45 fps
Låst till 65 fov

Går ej ändra via config även om man lägger till kommandon man vet tillhörs id/iw motorn och skrivskyddar.

Idiot-FOV och FPS. Spelbart om man är en typ som har tandställning, chips på fingrarna och lånar sin brors dator och lirar vid köksbordet.. Man håller på att knäcka bordsskivan när man springer runt halvinzoomad med ett sluggflyt i spelet som är sämre än på länge. Att dom även behållt Xbox hitboxarna på är också helt sinnessjukt. Vem i hela helvete är det som sitter i ett projektmöte och ens kommer på dessa idiotiska påfund när dom har en mångårig community som blivit besviken 2 gånger på raken redan? "Klarar vi oss denna gång också? Tihi"

Jag har flera gånger tänkt "haha, den där träffade inte" när någon dött.

Far åt helvete säger jag. Det ryker nog upp CoD4 servrar på bagdadcafe.se snart.

Åh, bagdadcafe! Vilka minnen!

Tyvärr är det nedlagt nu, men det var tider då man satt och lira där på kvällarna.

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av sCaz:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av red_laces:

Tycker snarare att dessa simpla, generiska, buggfyllda spel bidrar till en sämre spelmarknad.

Tycker personligen, efter spelat både BF3 och MW3 att det förstnämnda hade hundra gånger mer buggar. Men o andra sidan så är det väl förståligt då en gammal motor har de flesta buggarna krossade då en ny fortfarande kanske inte är helt genombakad i ugnen.

Jag är CoD-spelare sedan CoD2 (http://www.bagdadcafe.se/)
Nu har jag lirat i 2 dagar. MW3 kan dra åt helvete oavsett hur "snäll" dom är som tillåter egna dedikerade servrar, som dessutom alltid är unranked.

Spelet är:
Låst till max 45 fps
Låst till 65 fov

Går ej ändra via config även om man lägger till kommandon man vet tillhörs id/iw motorn och skrivskyddar.

Idiot-FOV och FPS. Spelbart om man är en typ som har tandställning, chips på fingrarna och lånar sin brors dator och lirar vid köksbordet.. Man håller på att knäcka bordsskivan när man springer runt halvinzoomad med ett sluggflyt i spelet som är sämre än på länge. Att dom även behållt Xbox hitboxarna på är också helt sinnessjukt. Vem i hela helvete är det som sitter i ett projektmöte och ens kommer på dessa idiotiska påfund när dom har en mångårig community som blivit besviken 2 gånger på raken redan? "Klarar vi oss denna gång också? Tihi"

Jag har flera gånger tänkt "haha, den där träffade inte" när någon dött.

Far åt helvete säger jag. Det ryker nog upp CoD4 servrar på bagdadcafe.se snart.

Åh, bagdadcafe! Vilka minnen!

Tyvärr är det nedlagt nu, men det var tider då man satt och lira där på kvällarna.

Syrran fick den ena Bagdadcafe servern (server 3 och 5 om jag inte minns fel?) att använda till speldator Jag har dock en dator som står kall här och redo att dra igång om intresse skulle finnas..

Medlem

Fredrik äger! Hoppas han är heltidsanställd nu och inte bara praktikant


signatur

Game long and prosper

Medlem

mw3: fail


signatur

Spela spel är kul ibland.

1
Skriv svar