Världens bästa spel – om utvecklarna får välja

Medlem

Det är uppenbart att listan är fejk. Knights of the Old Republic är ju inte ens med

Medlem
Skrivet av Gurant:

Inget Half-Life, men Dead Space? Hmpff

Inte så konstigt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vart är morrowind?

Medlem

Fallout?
Elder scrolls?
Half-Life?


signatur

Kanelbulle

Inaktiv

Jag tror vi har en dyster framtid inom spelindustrin... Om detta är utvecklarnas favoritspel!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Typhor:

Det är uppenbart att listan är fejk. Knights of the Old Republic är ju inte ens med

Hmm good point.


signatur

Have a good time!

Medlem
Moderator | Testpilot

Rimligt. Gillar inte Battlefield men skulle vilja sätta den dit ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

vettig lista


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Hahah, otroligt tragisk lista.

Här ser man i alla fall svart på vitt varför industrin ser ut som den gör.

Medlem

Sämsta "bästa" listan någonsin, nuff' said.

Medlem

men fyfasen vad alla ska lipa då? Det är spelutvecklarna inte ''top 20 bästa spel IMO'' -.-

Medlem

Ja det här kändes inte så jävla seriöst. Arkham Asylum över Starcraft!? Assassin's Creed? Allvarligt! Det var ju en jävla film med självspelande fighting och identiska uppdrag, vafan har det spelet på en top-20-lista att göra? Jag älskade dead space men jag skulle fan inte placera det bland top 20 för det.

Det känns som att de glömmer påpeka något, som att listan bara inkluderar spel från ett visst årtal och framåt, eller att det är sett ur någon viss vinkel (mest betydelsefullt, roligast att spela, bandesign, vinst i förhållande till kostnad, nytänkande etc etc)

Eller vad menar de med "bäst"?

Medlem

De har en del jag skulle ha med på min bästa-lista, men också spel jag skulle lägga på min sämsta-lista. Men sedan får man tänka på att de måste vara tidsneutrala. De spel man spelade som ung håller inte måtten alltid, till exempel half life.

Medlem

och det är dessa spel man vill efterlikna?
njäää hoppas inte det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ganska bra lista. Vissa titlar håller jag inte med om, men det är min subjektiva mening.

På tal om subjektivt... Är det seriöst så många idioter här som inte förstår vad subjektivt betyder?

Medlem

Några rätt i alla fall..


signatur
Medlem
Skrivet av Typhor:

Det är uppenbart att listan är fejk. Knights of the Old Republic är ju inte ens
med

Medlem

Nåja, många spel har väl glömts bort också när de röstade vid stunden?

Medlem

Dead Space och Assassin's Creed är detta årtusendes mest överskattade spel, de hör inte hemma på någon lista.

Medlem

Saknar väl mest Grim Fandango, men annars kan jag nog hålla med om mycket på den där

Medlem

Half-Life!! :/
GTA-serien?

Medlem

vart är tetris ??

Medlem

Saknar Battlefield, men nu är det ju som sagt deras lista och den är rimlig i mina ögon.


signatur

OORRYYEE!!

En "Världens bästa spel"-lista som inte har Dungeon Keeper och Total Annihilation... HA!

Medlem

Att Baldur's Gate är i topp förvånar mig inte. Inte heller att spel som Quake, Half-Life, Battlefield osv inte är med. Nästan alla spelen i listan är kända för sin SP (bortsett från EQ och WoW, eventuellt SC och Diablo också, även om dom hade bra SP också). Rimlig lista, tycker jag, även om jag inte håller med om alla placeringar fullt ut.

Blurgh, jag som hade hoppats på en lista som jag åtminstone hade kunnat hålla med om någorlunda.

Medlem

Den där listan är väldigt lik min Toplista. Med ett par undantag för spel som jag avskyr.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Arkham Asylum, Devil May Cry & Tomb Raider men inget Half-Life, Age of Empires eller Fallout? Pff, dålig lista.

Medlem

En del grejer är bra, andra suger. Saknar en hel del spel här, men framförallt - Var Är Grim Fandango?!

Skriv svar