Ni som provat MP i MW3, synpunkter?

Medlem
Ni som provat MP i MW3, synpunkter?

Hej alla COD-nördar!!!

Jag undrar lite över hur MW3 fungerar i MP? Ni som köpt kanske kan skriva lite synpunkter här? Gäller i första hand PC men kan vara intressant gällande konsoller också.

Varför jag undrar är att jag har så dålig erfarenhet av Black OPS när jag köpte det precis vid release. Extremt buggigt och dåligt optimerat för PC. Är det några liknande symptom i MW3 eller har de lärt sig från förra releasen?

//En som går i tankar på att inhandla detta spel


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Mitt första intryck, ursäkta franskan, är att det var förjävligt. Det ser ut som skit, det känns som skit. Saken blir inte bättre av att du blir påtvingad skiten rätt framför nosen med en field of view på 60 ... jag menar kom igen, det funkar på en fet TV, men på en monitor så känner du dig våldtagen med sådan FOV.

Det känns som en sämre kopia av MW2. Man uppskattar Treyarchs jobb på Black Ops.

Sedan angående buggar och optimerat. Jag har inte märkt av några buggar den tiden jag spelat och det verkar vara helt ok optimerat också.

Medlem

Jag har, förutom avsaknaden av buggar, en helt annan upplevelse än IceDusT. Jag håller med om att det är ovanligt buggfritt och lagget/dåliga optimeringen av PC-versionen av Black Ops som Treyarch kastade ur sig vid release är väldigt långt ifrån MW3.
Om man gillar MW2 så tror jag man kommer älska MW3. De punkter där MW2 skulle ha kunnat varit bättre tycker jag de har rättat till i MW3 väldigt bra. Vapnen känns mycket kraffullare (och ÄR kraftfullare), vapenljudet är tyngre och rekylen är mer betydlig. I vanilj (softcore) är explosiva vapen och tillbehör kraftigt reducerade i effekt, du dödar i stort sett aldrig med GL om du inte träffar mitt på. Det är svårare att vara helt osynlig för radar och rusha, men inte omöjligt.
Rent grafiskt är ju mycket likt, men det är ändå märkbar förbättring på många detaljer. Kartorna tar en stund att lära sig, som vanligt och jag tycker att färre kartor är rena sniperparadis (inga Wasteland och Derail som i MW2).

I det stora hela är jag väldigt nöjd med köpet. Jag har inga problem med FOV, jag kör alltid på 60 och äger ändå.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Upplever det som IceDusT beskrev det, pinsamt dåligt. Väldigt små/trånga kartor också.

Hade lite högre förväntningar faktiskt, hoppades att det skulle vara mer som COD4.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Mitt första intryck, ursäkta franskan, är att det var förjävligt. Det ser ut som skit, det känns som skit. Saken blir inte bättre av att du blir påtvingad skiten rätt framför nosen med en field of view på 60 ... jag menar kom igen, det funkar på en fet TV, men på en monitor så känner du dig våldtagen med sådan FOV.

Det känns som en sämre kopia av MW2. Man uppskattar Treyarchs jobb på Black Ops.

Sedan angående buggar och optimerat. Jag har inte märkt av några buggar den tiden jag spelat och det verkar vara helt ok optimerat också.

Vad gäller grafiken ska du ställa in den på Native istället för low/high osv enligt vad jag läste på andra forum, såg nämligen folk som sa exakt som du så jag var tvungen att läsa lite
http://www.callofduty.com/message/105940003

FOV går tydligen också att fixa men det var nåt program man skulle använda för det och sådant är jag alltid lite försiktig med, använd på egen risk. Det verkar vara nåt allmänt program för flertalet spel.
http://www.callofduty.com/message/105937306

@StrongBad
Är det inte lite för lätt att döda folk om de har gjort vapnen ännu starkare? Tyckte det gick rätt fort redan i Black OPS

Gött att de dragit ner lite på splashdamagen så man slipper n00btuben då

Slutsatsen från er 2 verkar ju vara bra ändå. Kan nog bli ett köp!

BTW tycker det är extremt dålig fart på det här forumet med tanke på att de slagit stooora säljrekord det borde vara fler som postar här tycker jag. Men å andra sidan sitter väl alla och spelar spelet nu istället för att posta på forum hehe

Edit: @Jesterhead - OK, prova ändra grafikinställningar enligt min post ovan se om det hjälper. Ni får gärna rapportera här om det blir bättre eller ej.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Jag kör redan på native. Det är helt enkelt dåliga texturer. Tycker det är synd, då lightning och dylikt faktiskt är helt ok. Men det ser inte snyggt ut. Det hade iofs inte varit några problem om gameplay varit ok. Kort och gott, jag känner mig lurad på pengar.

Hoppas nästa COD är bättre, för jag gillar CODs relativt snabba gameplay. Men någon mer tid på MW3 lägger jag nog inte såvida inte ett mirakel händer och vi slipper P2P servers för ranked och ett high-res texture pack släpps och FOV hittar sin väg till options. Men större mirakel har kanske hänt?

Medlem

Bara testat ett par minuter men har följande åsikter om MP: Påminner väldigt mycket om MW2 men har ett bredare djup då det finns fler uppgraderingar och konfigurationer du kan ha för varje klass du skapar. Det finns även 2 sätt att hitta servrar vilket folk verkar missat helt. Man kan via options ställa in så du får fram en riktig server browser med dedikerade servrar och redan där är det ett framsteg ifrån MW2. Du kan precis som i MW2 också köra utan browsern och då connectas du samman på sammavis som i MW2 med slumpvalda spelare och lirar.
Så kortfattat känns det som de slagit samman MW2 med Blackops funktioner i MP läget. Tycker också det såg ut att ha lite lägre upplösning på texturer men har inte riktigt fördjupat mig i grafikinställningarna ännu.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

En väldigt dyr expansion till MW2 tycker jag.

Medlem

Det är väldigt likt MW2. Matchmaking på konsoll är lite buggig just nu för jag verkar endast hamna på samma server som svenskar, vilket är bra i vissa fall eftersom det inte laggar men när jag försöker spela med party med några kompisar, varav två bor i Norge, så ramlar alltid en eller flera ut när vi försöker hitta en match(oftast de som bor i Norge som ramlar ut eller tvärtom om någon av dem hostar partyt). Förhoppningsvis fixar detta sig snart.

Jag hade inte spelat något Call of Duty spel på flera månader innan jag spelade det igår så för mig var det kul att komma in i det igen men för folk som spelat Call of Duty fram tills releasen kan jag förstå ifall de är besvikna eftersom det i stort sett är en blandning av MW2 och BO med en del nya vapen och nya banor. Som vanligt är de flesta shotguns värdelösa och sen är quickscoping tillbaka så akta er för dem i objective playlists(för att de inte går efter capture points osv. inte för att de är bra på något sätt). Annars har jag väl inte så mycket mer att säga mer än att det är mycket campers nu eftersom de flesta inte har lärt sig banorna än, vilket också varit fallet i alla andra Call of Duty spel.

Medlem

Provade multiplayer nyss och till och med jag som är som en enbent maratonlöpare i Multiplayer-FPS kom tvåa i min andra match. Men ärligt, Hur kan ni tycka detta är roligt? Okej, adrenalinet strömmar till men det gör det även när man har sex - vilket är absolut gratis.

Är inte heller så förtjust i Battlefield 3 multiplayer men det är mer intressantare samt överlägset godare grafikmumma. Det blir att avnjuta kampanjen i första hand. Verkar lika kul som MW COD 4, MW 2 och Black Ops som jag alla körde igenom förra månaden tillsammans med BF BC 2 samt BF 3 denna månad. Det var en kul månad fast lite av för mycket smörgåsbord på en gång.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag får nästan lite klaustrofobi av banorna, men å andra sidan var de väl små i MW2 också.
Jag måste väl vänja in mig efter att ha spelat BF3.

Medlem

Fick samm tanke. Men två spelsätt i MP. MW3 för korta spelstunder och BF3 för lite längre. Fast visst blir det ganska tråkigt i längden att skjuta eller banga ner sina motspelare. MW3 är väll som det är med sin nervösa publik, men i BF 3 kunde de gott utöka multiplayer till:
1 Snika omkring läge där man ska träffa motstånarnas ölburkar med sniper och förstöra festen
2 Labyrint, där första laget som når motståndarnas hemliga skatt belönas med "The kake"
3 Rally med olika klasser som Tanks, Jeep, helikopter och jet. Under banans gång ska man träffa olika mål som kunde vara Pizza butiker, MacDonnalds-reklam (Tanks, Helikopter, flygfordon) eller varför inte köra över hoppande harar eller små gulliga kycklingar (Jeep).


signatur

Det var detta...

Medlem

Grafiken är väl inte ens lönt att diskutera då den är anpassad till 7 (SJU!) år gammal hårdvara.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Är det därför gamla Crysis känns fräshare och fräshare för var grafikkortuppgradering medan nyare spel halkar efter? Eller inbillat jag mig. Ta tex Shift, Spelar hellre det första spelet då jag tycker Shift 2 ser sämre ut och har sämre styrning med ratt. Kanske är Shift 2 mer anpassad för konsol. Är det bara jag som slänger ut 6500 kr på nytt graffe och tycker det är värt det för att de gamla spelen äntligen kommer till sin rätt


signatur

Det var detta...

Medlem

Intressant.... Gillade dock MW2 så det kanske inte är så dumt. Gött att man kan välja mellan dedikerade servrar eller matchmaking med lobbys. När man ska köra flera st på samma lag på samma server var faktiskt inte lobbysystemet så dumt. Jag tyckte det sög balle först men när Black OPS kom och man skulle försöka köra ihop flera st på samma lag blev det ett jäkla krånglande och då tyckte jag inte att lobbygrejjen var så himla dålig längre haha


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Intressant.... Gillade dock MW2 så det kanske inte är så dumt. Gött att man kan välja mellan dedikerade servrar eller matchmaking med lobbys. När man ska köra flera st på samma lag på samma server var faktiskt inte lobbysystemet så dumt. Jag tyckte det sög balle först men när Black OPS kom och man skulle försöka köra ihop flera st på samma lag blev det ett jäkla krånglande och då tyckte jag inte att lobbygrejjen var så himla dålig längre haha

Precis så var min känsla också. Matchmakingen var inget fel i sig, tycker jag, det var bara lite dåligt optimerat då man oftast hamnade hos en dålig host. Att kunna spela ihop med sina polare i ett partysystem tycker jag är väldigt mycket värt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Intressant.... Gillade dock MW2 så det kanske inte är så dumt. Gött att man kan välja mellan dedikerade servrar eller matchmaking med lobbys. När man ska köra flera st på samma lag på samma server var faktiskt inte lobbysystemet så dumt. Jag tyckte det sög balle först men när Black OPS kom och man skulle försöka köra ihop flera st på samma lag blev det ett jäkla krånglande och då tyckte jag inte att lobbygrejjen var så himla dålig längre haha

Om jag nu inte missförstått något grovt så, vill du spela ranked MÅSTE du spela P2P matchmaking. Dedicated servers är unranked.

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Milky_81:

Intressant.... Gillade dock MW2 så det kanske inte är så dumt. Gött att man kan välja mellan dedikerade servrar eller matchmaking med lobbys. När man ska köra flera st på samma lag på samma server var faktiskt inte lobbysystemet så dumt. Jag tyckte det sög balle först men när Black OPS kom och man skulle försöka köra ihop flera st på samma lag blev det ett jäkla krånglande och då tyckte jag inte att lobbygrejjen var så himla dålig längre haha

Om jag nu inte missförstått något grovt så, vill du spela ranked MÅSTE du spela P2P matchmaking. Dedicated servers är unranked.

Ajfan. Nån som vet 100 % hur det fungerar?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Dedikerat= Orankat.

Medlem

Riktigt dåligt, köpte idag. Vill lämna tillbaks det nu...

Medlem

Jag köpte i förrgår och har testat 9 timmar MP på PC. Eftersom jag älskade MW2 kan jag bara säga att jag är mycket nöjd med 3:an. En del godbitar från Black ops finns med. (Challenges, theater mm). Att kunna ha killstreaks skräddarsydda för varje klass är riktigt bra också.

Jag får utforska mer:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av AntonAlmighty:

Riktigt dåligt, köpte idag. Vill lämna tillbaks det nu...

Samma här men spela MW, Mw2 och Black Ops på raken gjorde kanske att detta blev ett köp för mycket av samma vara. Men å andra sidan: för 18,90 EURO kan man ha lite kul då och då eftersom kampanjen nog håller ett år. MP är lite för stressigt för mig.


signatur

Det var detta...

Moderator | Testpilot

Tycker spelet är rätt så kul måste jag säga!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar