World of Warcraft-spelandet minskar kraftigt

Medlem

Jag tror att warhammer 40k: dark millenium faktiskt kan sno lite gubbar från både kotor och wow när det släpps. Senaste inforn verkar riktigt nice...

Technical/visual info:

Relic is lending a very small hand in the overall development of dmo. Winking, a chinese based developer is also on board. They helped with Spacemarine as well.
Vigil is doing 90% of the work. Most of the shared work load is art, and animation.
Spacemarine is built on the same engine as darksiders (and darksiders 2 respectively)
Dmo is using the same engine, with gameplay (at least combat) akin to Spacemarine.
Contrary to what I was told, the art style is NOT like Spacemarine, rather the whole game is more like darksiders (1 & 2), very stylized. The videos released at the last E3 are fairly accurate to the current state of the art style. Less realistic.
Revision to what I was told by the rep, is that Spring 2012 is unlikely... maybe for more announcements on the game's progress. Though a Darsiders 2 release in spring is likely, Vigil is working on both.
Classes:
Races broadly put into forces of "Order" and "Disorder" similar to 40K World-wide campaigns.
The "spacemarine" is a class, with a chaos counterpart.
Tactical, heavy, assault as specialties.
Each class starts as something familiar, and through progression changes.Ie. Scout to Marine
Other classes include: psyker, techpriest, and assassin
The assassin starts as a guardsman-esque character.
Chaos have similar counterparts, cultist themed.
Instead of an assassin, think demon host.
Orks are with Chaos (disorder), Eldar are with the Imperium of man (order)
Ork class rundown: Nob, mekboy, runt herda, mad dok
Eldar class rundown: Scorpion, Avenger, Warlock, Reaper
Expect Tau & Dark Eldar later, likely an expansion, though dark eldar npcs will be present on release, as well as Necron, and Tyranids. (Interesting idea, going for the 'faceless' races as NPCs, though I suspect you won't be getting quests from the Swarmlord!)
60 character levels.
Each class has 3 specialties.
Marine: Tactical, Devastator, Assault
Assassin/guardsman: the major assassin type, callidus, vindicare, eversor (however you spell it)
The Marine is by far the most flushed out.
most abilities are still very WIP.
Jump packs- not sure how they'll work
Gameplay:

A crashed space hulk will be one of the zones.
Another zone will take place on an Imperial Cruiser, and Chaos Cruiser.
Expect several instanced missions much like WoW, as well as open world.
It will include instanced & open world pvp.
Players will be able to dual weild things like pistols and melee weapons... yes that means two chain swords.
The featured chapter is Black Templars. (As evidenced by the banner art)
The featured chaos god is Khorne, at least for playable
Word Bearers will also take a major role in the Playable chaos faction
Nurgle & Fabius Bile will have a big Chaos NPC presence. (I suspect not Nurgle himself, but perhaps Typhus?)
Possible shooter/RPG mode controls, like StarTrek Online.
Third person action, plays like Gears of War/Space Marine mixed together for shooting.
Melee is more like Space Marine/Darksiders, with the target lock on.
Blocking melee attacks is a maybe, sheilds may be NPC only.
NPC creatures vary from: Necromunda like humans, Chaos Cultists, Dark Eldar; from Grotesques to Warriors, Chaos Daemons and beasts, Orks, Grots, Guardsmen, defected Guardsmen, most of the minor Demons, Dreadnoughts, Tyranid Warriors, Genestealers and more.
Forgeworld things may be present. Thunderhawk, terrain sets, Aquila landers, FW-esque equipment on vehicles.
Environments range from snowy mountains, to the innards of a crashed space hulk... from cities destroyed, and orkified, to ancient eldar cities, overgrown with nids... from ancient battlefields, littered with the carcases of Titans and tanks, to a hive city, nostalgic with necromunda.... from the halls of Imperial Cruisers, to tge desecrated throne rooms of Chaos.
Everything is large, beefy, and sticks to 40k very well. People already invested in the background and game will progress at a snails pace, as we will be distracted by everything.
Left mouse uses the weapon in your character's left hand, Right mouse uses the weapon in your character's right hand. Rather cool mechanic.
All abilities have a cooldown... No spamminh your "3" key like most MMOs. This will likely annoy WoW diehards. This pleases me.
Melee combos - dual weilding gives new moves
There is sprinting.
"Guilds" will be present.
Team/party/squad size is 5
"Raid" size is 50... subject to change.
Ranged weapons have infinite ammo, but there is reloading, overheating, venting, and reloading.
Weapons rarely get to take full advantage of their range when inside... lots of cover and turning corners, it's very dynamic.
Hero classes are possible, unlocked once you get a character high enoigh level.
Imperium: Grey Knight
Chaos: Chaos Sorcerer
Ork: 'Ard boy or Weird boy
Eldar: Farseer
Hero classes will begin at higher level...
Likely 40.
Other info:

Tech priest are very, very pure adeptus mechamicus themed...Backpacks with a robot arm.
A cover system is implemented.Waist high cover and standing cover.
Cross platform is very possible.
Shooting mechanics will have aim assist
Similarly, melee attacks will lock on.
Abilities work similar to Warhammer Online. A common resource, then each class has a unique resource used with abilities.
Weapons inxrease in "coolness" as far as progression is concerned.
A lv. 1 autogun may be it's familiar form in necromunda and early IG... by lv 60, sone autoguns look cool enough for inquisitors to be using, lathered in fancy trim, aquilas, etc.
Same goes for other weapons.... think Call of Duty, as you unlock the various weapon upgrades, you guns start looking cooler.

Example of a character progress path for Space Marine class:
Lv. 0: an adept, think a marine wearing just carapace armor.
Lv. 10: more or less a scout.
Lv. 20: equipped like the marine character in th sm codex... forgot his name.
Lv. 30: a standard marine
Lv. 40 honor guard or Sergeant, some decoration
Lv. 50 sternguard, maybe captain.
Lv. 60 artificer armor, iron halos, the whole sha-bang.

Medlem

Tvivlar på att något mmo kommer i närheten av WoW's siffror på mycket länge; det var väldigt opportunistiskt släppt, med ett etablerat namn just som online-boomen hade ökat ännu mer (2004 var det inte bara 'datanördar' som spelade spel längre). Det händer kanske så småningom, om inte TOR är bra nog att få alla SW-fans att sammanstråla!

Det ska bli kul att prova MoP tycker jag, riktigt fräscht med lite mer warcraft i spelet. Har verkligen velat ha mer faktionsinteraktioner. Tyvärr verkar många som spelar (och inte spelar) tro att det handlar om kung fu panda, samt bli upprörda över att panda-humanoider introduceras till ett spel med ko-män, fågelmänniskor, säl-gubbar, vandrande fiskar, vargmän, och så vidare. Helt underbart

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Cataclysm blev utan tvekan ganska långt ifrån en succé (vilket är förståeligt om man har testat det själv), och Blizzard har inte, än så länge, jobbat för att faktiskt stärka spelet i stället för att försvaga det än mer. (Simplifiering tycks ligga dem varmt om hjärtat.)

Återstår att se om de kan rädda skeppet, eller om det (om än väldigt långsamt) håller på att sjunka.

Aha, du talar för oss alla.

Jag gillar då Cataclysm. Spelar inte just nu men expansionen är helt ok.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

En miljon tyckte väl att expansionen The adventure of Hello Kitty blev för mycket... eller var det något om pandor?

Håller med, bland annat talent systemet gjorde mig besviken också.

Medlem

Vanilla > början av Cataclysm, varit fri över tio månader nu, tänker aldrig återvända.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av bjosarn:

En miljon tyckte väl att expansionen The adventure of Hello Kitty blev för mycket... eller var det något om pandor?

Snälla. http://www.wowwiki.com/Pandaria
Pandarens har funnits i Warcraft lore länge, så det är ett naturligt steg att berätta mer om dom.

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Snälla. http://www.wowwiki.com/Pandaria
Pandarens har funnits i Warcraft lore länge, så det är ett naturligt steg att berätta mer om dom.

Att de finns i lore:en, ja. "Naturligt steg", nej. Medelåldern sjunker, competetive play är i princip borta, dags att lägga in pandorna!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Mitt intresse hoppade ner när det nya expansionspacket annonserades. Jag slutade spelade innan dess men nu är WoW verkligen borta för mig. MMOs i allmänhet är det också, men... men..


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Jag kommer aldrig någonsin förstå mig på folk som kan spela samma spel i flera år. (wow,cs m.m)

Visst att gå tillbaka ibland för lite "minnen" är sin sak, brukar jag själv göra med starcraft och Grim fandango, men att verkligen hardcore spela samma spel i flera år är ett helt mysterium för mig.

Installerade faktiskt wow för ett tag sen efter nästan ett 3 årigt uppehåll.
Kräktes nästan lite i munnen av hur fult och tråkigt det är. Spelet känns så pinsamt gammalt att jag avinstallerade det direkt...

Och utannonseringen av "gulli-gull" expansionen gör det mer tydligt hur desperata blizzard är just nu.

Den rasen var väl ett skämt från början???

Pansarknekt
Skrivet av bjosarn:

Att de finns i lore:en, ja. "Naturligt steg", nej. Medelåldern sjunker, competetive play är i princip borta, dags att lägga in pandorna!

Haha så har jag inte tänkt på det innan! Antagligen har dom en plan, ta kiddiemmo-marknaden eller liknande, medan Titan är lite svårare.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av PeTTs0n:

Cataclysm blev utan tvekan ganska långt ifrån en succé (vilket är förståeligt om man har testat det själv), och Blizzard har inte, än så länge, jobbat för att faktiskt stärka spelet i stället för att försvaga det än mer. (Simplifiering tycks ligga dem varmt om hjärtat.)

Återstår att se om de kan rädda skeppet, eller om det (om än väldigt långsamt) håller på att sjunka.

Aha, du talar för oss alla.

Jag gillar då Cataclysm. Spelar inte just nu men expansionen är helt ok.

Nejdå, men om man tittar på att spelandet har gått ner sedan Cataclysm och inte tvärtom får man se det som allt annat än en succé. (I vilket fall antalet spelare hade ökat.)

Vad gäller expansionen har den ljuspunkter (en neutral ras exempelvis, väntat på detta sen vanilla ungefär), men än fler orosmoment. (Talent-systemet är bland det värsta jag har sett i spelets design sedan release.) Pandarens har jag inget emot, de har en del av loren och så länge det görs vettigt kan det bli bra.

Vad gäller "competitive play" är det snarare bra att se det försvinna, i mina ögon. PvP-hets i allmänhet och balansering in i förbannelse ser jag som något negativt, hellre då att det är ett socialt, lite obalanserat (med en smula RNG kan det bli något sånär balanserat ändå) spel, och med kolossalt bra PvE-innehåll.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av bjosarn:

En miljon tyckte väl att expansionen The adventure of Hello Kitty blev för mycket... eller var det något om pandor?

Snälla. http://www.wowwiki.com/Pandaria
Pandarens har funnits i Warcraft lore länge, så det är ett naturligt steg att berätta mer om dom.

dom var ett jävla aprilskämt i wc3 inget mer


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av bjosarn:

En miljon tyckte väl att expansionen The adventure of Hello Kitty blev för mycket... eller var det något om pandor?

Snälla. http://www.wowwiki.com/Pandaria
Pandarens har funnits i Warcraft lore länge, så det är ett naturligt steg att berätta mer om dom.

Deathwing förstör världen och Azeroth kommer på "Juste det finns ju en värld i öst som vi glömde bort och det bor pandor där!"

Naturligt att berätta om dem? Nej

Medlem
Skrivet av Fritjof92:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av bjosarn:

En miljon tyckte väl att expansionen The adventure of Hello Kitty blev för mycket... eller var det något om pandor?

Snälla. http://www.wowwiki.com/Pandaria
Pandarens har funnits i Warcraft lore länge, så det är ett naturligt steg att berätta mer om dom.

Deathwing förstör världen och Azeroth kommer på "Juste det finns ju en värld i öst som vi glömde bort och det bor pandor där!"

Naturligt att berätta om dem? Nej

Syd faktiskt. Antagligen kommer väl Deathwing att vara död tills dess, då kanske Alliance och Horde letar nya bundsförvanter för att börja bygga upp världen igen?
Låter ganska rimligt tycker jag. Synd bara att spelet har blivit så enkelt. Talent calculatorn är väldigt simpel, men ger roligare effekter än innan. Det är ju roligare att få en häftig skill än 2% i damage.

Sen hade jag hellre spelat i Emerald Dream eller kanske Twisting Nether, men det är ju bara min åsikt.

Medlem
Skrivet av daemonhorde:

Jag tror att warhammer 40k: dark millenium faktiskt kan sno lite gubbar från både kotor och wow när det släpps. Senaste inforn verkar riktigt nice...

Technical/visual info:

Relic is lending a very small hand in the overall development of dmo. Winking, a chinese based developer is also on board. They helped with Spacemarine as well.
Vigil is doing 90% of the work. Most of the shared work load is art, and animation.
Spacemarine is built on the same engine as darksiders (and darksiders 2 respectively)
Dmo is using the same engine, with gameplay (at least combat) akin to Spacemarine.
Contrary to what I was told, the art style is NOT like Spacemarine, rather the whole game is more like darksiders (1 & 2), very stylized. The videos released at the last E3 are fairly accurate to the current state of the art style. Less realistic.
Revision to what I was told by the rep, is that Spring 2012 is unlikely... maybe for more announcements on the game's progress. Though a Darsiders 2 release in spring is likely, Vigil is working on both.
Classes:
Races broadly put into forces of "Order" and "Disorder" similar to 40K World-wide campaigns.
The "spacemarine" is a class, with a chaos counterpart.
Tactical, heavy, assault as specialties.
Each class starts as something familiar, and through progression changes.Ie. Scout to Marine
Other classes include: psyker, techpriest, and assassin
The assassin starts as a guardsman-esque character.
Chaos have similar counterparts, cultist themed.
Instead of an assassin, think demon host.
Orks are with Chaos (disorder), Eldar are with the Imperium of man (order)
Ork class rundown: Nob, mekboy, runt herda, mad dok
Eldar class rundown: Scorpion, Avenger, Warlock, Reaper
Expect Tau & Dark Eldar later, likely an expansion, though dark eldar npcs will be present on release, as well as Necron, and Tyranids. (Interesting idea, going for the 'faceless' races as NPCs, though I suspect you won't be getting quests from the Swarmlord!)
60 character levels.
Each class has 3 specialties.
Marine: Tactical, Devastator, Assault
Assassin/guardsman: the major assassin type, callidus, vindicare, eversor (however you spell it)
The Marine is by far the most flushed out.
most abilities are still very WIP.
Jump packs- not sure how they'll work
Gameplay:

A crashed space hulk will be one of the zones.
Another zone will take place on an Imperial Cruiser, and Chaos Cruiser.
Expect several instanced missions much like WoW, as well as open world.
It will include instanced & open world pvp.
Players will be able to dual weild things like pistols and melee weapons... yes that means two chain swords.
The featured chapter is Black Templars. (As evidenced by the banner art)
The featured chaos god is Khorne, at least for playable
Word Bearers will also take a major role in the Playable chaos faction
Nurgle & Fabius Bile will have a big Chaos NPC presence. (I suspect not Nurgle himself, but perhaps Typhus?)
Possible shooter/RPG mode controls, like StarTrek Online.
Third person action, plays like Gears of War/Space Marine mixed together for shooting.
Melee is more like Space Marine/Darksiders, with the target lock on.
Blocking melee attacks is a maybe, sheilds may be NPC only.
NPC creatures vary from: Necromunda like humans, Chaos Cultists, Dark Eldar; from Grotesques to Warriors, Chaos Daemons and beasts, Orks, Grots, Guardsmen, defected Guardsmen, most of the minor Demons, Dreadnoughts, Tyranid Warriors, Genestealers and more.
Forgeworld things may be present. Thunderhawk, terrain sets, Aquila landers, FW-esque equipment on vehicles.
Environments range from snowy mountains, to the innards of a crashed space hulk... from cities destroyed, and orkified, to ancient eldar cities, overgrown with nids... from ancient battlefields, littered with the carcases of Titans and tanks, to a hive city, nostalgic with necromunda.... from the halls of Imperial Cruisers, to tge desecrated throne rooms of Chaos.
Everything is large, beefy, and sticks to 40k very well. People already invested in the background and game will progress at a snails pace, as we will be distracted by everything.
Left mouse uses the weapon in your character's left hand, Right mouse uses the weapon in your character's right hand. Rather cool mechanic.
All abilities have a cooldown... No spamminh your "3" key like most MMOs. This will likely annoy WoW diehards. This pleases me.
Melee combos - dual weilding gives new moves
There is sprinting.
"Guilds" will be present.
Team/party/squad size is 5
"Raid" size is 50... subject to change.
Ranged weapons have infinite ammo, but there is reloading, overheating, venting, and reloading.
Weapons rarely get to take full advantage of their range when inside... lots of cover and turning corners, it's very dynamic.
Hero classes are possible, unlocked once you get a character high enoigh level.
Imperium: Grey Knight
Chaos: Chaos Sorcerer
Ork: 'Ard boy or Weird boy
Eldar: Farseer
Hero classes will begin at higher level...
Likely 40.
Other info:

Tech priest are very, very pure adeptus mechamicus themed...Backpacks with a robot arm.
A cover system is implemented.Waist high cover and standing cover.
Cross platform is very possible.
Shooting mechanics will have aim assist
Similarly, melee attacks will lock on.
Abilities work similar to Warhammer Online. A common resource, then each class has a unique resource used with abilities.
Weapons inxrease in "coolness" as far as progression is concerned.
A lv. 1 autogun may be it's familiar form in necromunda and early IG... by lv 60, sone autoguns look cool enough for inquisitors to be using, lathered in fancy trim, aquilas, etc.
Same goes for other weapons.... think Call of Duty, as you unlock the various weapon upgrades, you guns start looking cooler.

Example of a character progress path for Space Marine class:
Lv. 0: an adept, think a marine wearing just carapace armor.
Lv. 10: more or less a scout.
Lv. 20: equipped like the marine character in th sm codex... forgot his name.
Lv. 30: a standard marine
Lv. 40 honor guard or Sergeant, some decoration
Lv. 50 sternguard, maybe captain.
Lv. 60 artificer armor, iron halos, the whole sha-bang.

China called, and they want their wall back...

Medlem

Det hade varit roligare att åka till Argus, det håller jag nog med om! (Men tror att det blir expansion 5).

Angående talentsystemet så är det ju värt att notera att man fortfarande får alla passive talents man skulle ha tagit idag genom sin spec (det finns nästan ingen variation om man vill hjälpa sitt team maximalt i dagsläget), därmed tycker jag det ska bli intressant speciellt för pvp om de lyckas balansera detta talentsystem.

Men vi får se hur det går, själv sneglar jag lite på GW2 vilket verkar rätt kul pvp-mässigt.

Inaktiv

Yes! Ner med WoW!!

Medlem

Jag har nu också slutat spela. WOW.
Har nu gjort som många andra, slutat spela, inte för att jag någonsin varit hardcore spelare eller insnöad i wow- världen, men det har varit ett bra tidsfördriv, min anledning till att sluta handlar mer om ställningstagande, då de ej har någon konsekvent linje de följer utan det mest handlar om "all för att stilla massans sug efter förenkling och allt för att få mer pengar i kassan"

Jag är en av de som svurit i timmar över svårigheten att få ett av massor av saker till sin fulla kapacitet, det tidsödande och enormt tråkiga i att få fisket att bli maxat, att få båda yrkena till max och försökt få tag i "rare" recept så att man ska vara en av få, som faktiskt har ett yrke, där man personligen får tillbaka, tiden, kunskapen och pengarna man satsat, vad gör man då efter åratal av satsad tid ? (ifrån Blizzards sida )
Jo man förenklar och tar bort många av de tidsödande men för vissa mer attraktiva sidorna av WOW, handel och kommers, unikum och Specialiteter ! ALLA ska kunna bli smed, skräddare eller trolldrycksmakare och ALLA skall gå dessa förbannade Raids, för det är det enda som gäller.
ATT enskilda satsat tid (och pengar, både reella och virtuella) och vill ha ett mer mångfacetterat WOW skiter Blizzard i...
Detta gör att jag ej längre varken vill eller orkar lägga mer tid i spelets värld, ATT Blizzard varken vet,bryr sig om eller iofs någonsin kommer lyssna på detta eller några andra få, de få som ödslat tid eftersom de nyckfulla inom Bizz nu och förr ändrar på de omständigheter och villkor som förr funnits men nu är borta...
Detta Är mitt skäl att sluta spela WOW, för vissa, de kanske utbrister är man så dum/korkad att man lägger ner tid på spel får man ta de smällar som ibland följer, när de som gör spelet ändrar eller förändrar, det är deras spel, så visst, ni har alla så rätt, men för mig blir då konsekvensen, att jag inte längre tycker att det är kul, eller juste för den delen, och därför gör det jag kan göra, slutar spela, men jag tycker att man ska kunna välja det utifrån sagda, inte förändrade villkor..
a) ja, jag vet att det blir långt (inlägg)
b) jo, jag förstår att många inte vare sig förstår eller bryr sig,
c) jag har möjligheten, därför tar jag den. (att fälla kommentar och ge min syn på saken)
d) påvisa att man spelar av olika skäl.
e) många spelare är det... inte alla är unga och rastlösa.
f) Om man säger att en sak gäller, då är det DET som gäller, man ändrar inte förutsättningarna efter ett tag.
g) Om man nu ändrar saker hela tiden, då tröttnar vissa människor.

Tack och hej, leverpastej, Thomas.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Vad gäller "competitive play" är det snarare bra att se det försvinna, i mina ögon. PvP-hets i allmänhet och balansering in i förbannelse ser jag som något negativt, hellre då att det är ett socialt, lite obalanserat (med en smula RNG kan det bli något sånär balanserat ändå) spel, och med kolossalt bra PvE-innehåll.

LOTRO?

Medlem

Tjah, vad ska man säga? What goes up must come down!

Medlem

De har tagit spelet åt fel riktning, ett stort misstag var world pvp.

Dock så är jag rätt säker på att nya Star wars spelet inte ens kommer nära wow miljontals spelare.

Titan är det ända som kan klå wow.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Jag tror ändå att Mists of Pandaria kan bli bra, visst ser det riktigt lol ut med pandorna men Blizzard verkar fokusera expansionen i en bra riktning. De vill få ut folk i världen, skapa ett vettigare world pvp och ha...pet strider a´la pokemon xD

Kan bli kul, kan bli skit, only time will tell


signatur

Game long and prosper

Medlem

Om Swtor får en bra lansering så har de chansen att nå högt. Just nu pekar alla siffror på minst 2 miljoner vid launch vilket borde om jag inte är helt fel ute vara den största lanserings siffran för ett mmo någonsin. Om de lyckas behålla en majoritet kommer spelet växa bara tack vare mängden spelare.

Medlem

Med risk för att starta ett flamewar måste jag ändå undra varför så många verkar tycka att SW:ToR är the next big thing. Speciellt folk som är trötta på WoW och då går över till ToR förstår jag mig inte på. Är inte det som att sluta dricka Coca-Cola och börja dricka Pepsi istället? Visst, ToR har sin story-aspekt, men utöver det är de väl ganska identiska?

Inaktiv

Spelade WoW fram till WOTLK. Kan då inte påstå att jag saknar det, allt som behöver göras är ju att påminna sig om hur items och gear fungerar i WoW och sen jubla att man äntligen gett upp den här skiten. Jag tror inte jag sett ett spel med sämre gear system (det var värdelöst från start, om något så blev det lite bättre med expansionerna).

Medlem
Skrivet av Wartex:

Med risk för att starta ett flamewar måste jag ändå undra varför så många verkar tycka att SW:ToR är the next big thing. Speciellt folk som är trötta på WoW och då går över till ToR förstår jag mig inte på. Är inte det som att sluta dricka Coca-Cola och börja dricka Pepsi istället? Visst, ToR har sin story-aspekt, men utöver det är de väl ganska identiska?

Helt sant men många av oss vill ha wow med ett story aspekt

Inaktiv

Att få se något Fallout MMORPG kan man väl glömma så det jag ser fram emot mest är WH40 Dark Millennium. Hoppas det får tillräckligt med spelare för att hålla sig flytande men inte mycket mer så det blir för mycket casual.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Inaktiv

Varför börjar siffrorna falla?

Spelet är för enkelt.. spelet är p12

Medlem

I am the 10%.

Medlem

Inget MMO kommer toppa eller döda WoW i första taget. Även om ett annat MMO kommer gå om WoW förr eller senare, kommer det nog snarare bero på att WoW (fortfarande långt in) i framtiden tappat så många spelare att ett annat mycket nyare MMO går om det.

Men att ett annat MMO kommer toppa 12 miljoner spelare tror jag inte kommer att uppnås igen. Inte ens av Blizzard själva. Möjligtvis om de gör World of Warcraft 2... annars... nej... förmodligen inte ens då...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

123
Skriv svar