Datorbygge

Medlem
Datorbygge

Några bilder från datorbygge. Det gick nästan smärtfritt.

[ia=468760; medium]

Delarna som skulle in.

[ia=468761; medium]

Började misstänka att jag köpt en för stor fläkt.

[ia=468762; medium]

Med lite finess flyttade jag ut chassifläkten så att den sitter på utsidan istället. Jag hade även vissa problem med att få fast ssd disken då mitt chassi använder sig av snapin rälsar som absolut inte var anpassad för den med följande 3.5 adaptern till ssd disken. men det gick till slut. Allting flyter på och jag får bra värden i index med Windows Experience index på allt utom primär hårdisk vilket bara ligger på 5,9, detta beror antagligen på att alla mina hårddiskar står som primär. jag ska kolla upp senare vad man kan gör åt det. men tar tacksamt mot förslag.

#blogg


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Skägg.
10 Chambers
Datorbygge

Mm, lukten av ny hårdvara!


signatur
Medlem

Monsterkylare! Den var ju groteskt stor, hehe. Jag byggde nyligen nytt och funderade skarpt på Corsair H80 för att spara lite utrymme. Men så kom min bror på den geniala idén att köpa en adapter till min gamla Zalman CNPS9500A LED. Kyler finfint med 30% OC på i5 2500K.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Windows Experience sänker sig till den komponent som har lägst betyg, ser du vilken det är, så ser du vad som behövs åtgärdas. Men WE är inget att bry sig om, om du ändå är nöjd. Alltid lika kul med ny, fräsch hårdvara! Glöm inte att uppdatera till senaste firmware på SSD:n bara. Vilket chassi har du?

Medlem

Jag använder mig av ett A+open Twin engine (tror jag det heter)


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

1
Skriv svar