Infinity Ward: vi är vänner med Dice

Medlem
Skrivet av Binkoty:

Tycker mest att jämföra MW3 och BF3 är som att jämföra t ex sims och command and conquer... spelen erbjuder helt olika upplevelser så alla kommer givetvis tycka olika mycket om dom båda.. precis som att jag inte gillar sparris men jag tycker om oliver

Som brad pitt skulle sagt, " CORRECTO!"

Medlem

Inget MP FPS har riktigt fångat mig sedan UT1. Så jag står väldigt utanför denna diskussion i allmänhet

Sedan att det är lite överdrivna kommentarkrig mellan fans är ju inte något nytt.

Medlem

Aaaw, jag som precis gått över till MW3 för tillfället xD
Nämen det här är goda nyheter, mw3 är fortfarande Cod mjölkning på högsta grad, men spelet innehåller mycket mer material än föregångarna. Känns helt klart värt att betala fullpris för det här spelet imo.

BF3 kan jag inte låta bli att bli lite besviken över efter det mesta Dice pratat om visade sig vara lögner och hur segt Battlelog är! Det känns som man måste ladda banorna två gånger, först genom Battlelog och sen när spelet startar upp, vilket självklart sabbar en del av nöjet för mig.

Hur som helst så blir jag galen på ett fps om jag inte har ett annat att spela samtidigt, så Cod + Bf3 är ett riktigt bra par att växla mellan. Men i dagens läge ser det ut som jag kommer spendera mest tid med MW3. Helvetet måste ha fryst till is, jag gillar Cod igen! Jag är riktigt förvånad själv


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Sjukt tråkigt att se hur spelbranschen har utvecklats mot det sämre.... Varken BF3 eller MW3 var något särskilt nytt för mig. Är det nån mer än jag som har spelat BC2 och märkte att gameplayen är slående likt den i bf3 ? BF3 skulle bli PC unikt? va hände med detta dice? Dice sviker sina fans gång på gång. Jag har köpt i princip varenda battlefield från 1942 till bf3 förutom 2142 och tycker att fram till bad company var dom underbara helt unik gameplay men bad company har fört spelet från unkit till en cod liknande konsol kompromiss. Vad hände med 1943 till pc? För er som inte har spelat BC2 bf3 kör samma motor, det finns färre vapen till bf3 och back to karkand expansionen vad jag tror är den content bf3 skulle inehålla från start, jag tror dice stressade med release för att releasa före MW3. Cod Modern warfare "1" var underbart och mycket nyskapande i mp och sp men sen dess har man byggt på samma koncept och släppt ett spel varje år utan att utvecklas ett piss. Var finns dom banbrytande spelen som bf1942 och dom första cod? Årets bästa försök enligt mig är Red Orchestra 2, väldigt nyskapande och otroligt skickligt gjort spel för en studio med såppas låg budget i jämförelse med bjässarna Dice EA och Activision Blizzard..... Det företaget som dock fortsätter leverera gång på gång i mina ögon är Bioware otroligt vad dom kommer med bra spel. Hoppas att vi får se lite ny tänk i framtiden i allafall. Var tvungen att få en nörd rage på forumet, Dice och Activision verkar ju fan lägga mer tid och resurser på sin marknadsföring en sina spel!


signatur

Mohawk

Medlem

ea upförde sig ju som dagis barn på koffein, vilket visar vägen för nerd ragande fanbois..en äkte jubel idiot var den där ea pr killen...får hopas att dice är håller näven i fickan och samlar mynten för en fri koppling från ea...

Medlem
Skrivet av a10388:

Alltså.. BF3 är så jävla mycket bättre än MW3, helt sjukt! Äger båda spelen och ....

Nej skämt o sido, ska inte starta ännu ett krig!!! Tycker att det är kul att de försöker "hylla" spelindustrin som helhet, istället för att klanka ner på motståndarna. På så sätt kommer mer och mer folk att uppmärksamma den, no doubt about it!
Dock tycker jag att Bethseda ( Som är ett riktigt stor företag ) är riktigt löjliga genom att stämma Mojang. Ärligt talat, varför vara sådana "haters" över småsaker?! Istället för att ta upp det positiva med motståndare så nämns alltid det negativa, vad vore BF3 om inte MW3 fanns? Vilket spel skulle man jämföra likheter/olikheter med? Tänk på det nästa gång ni uttalar er! (Syftar på vem som helst)

Tror faktiskt imo att BF3 hade varit ett bättre spel om inte Cod fanns. känns som dem gått mer ått cod hållet för att få in fler spelare. och visst BF3 hade kanske inte alls blivit så stort som det lbev utan cod, men jag tror att jag som person hade gillat det mer.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Jarhead:

Sjukt tråkigt att se hur spelbranschen har utvecklats mot det sämre.... Varken BF3 eller MW3 var något särskilt nytt för mig. Är det nån mer än jag som har spelat BC2 och märkte att gameplayen är slående likt den i bf3 ? BF3 skulle bli PC unikt? va hände med detta dice? Dice sviker sina fans gång på gång. Jag har köpt i princip varenda battlefield från 1942 till bf3 förutom 2142 och tycker att fram till bad company var dom underbara helt unik gameplay men bad company har fört spelet från unkit till en cod liknande konsol kompromiss. Vad hände med 1943 till pc? För er som inte har spelat BC2 bf3 kör samma motor, det finns färre vapen till bf3 och back to karkand expansionen vad jag tror är den content bf3 skulle inehålla från start, jag tror dice stressade med release för att releasa före MW3. Cod Modern warfare "1" var underbart och mycket nyskapande i mp och sp men sen dess har man byggt på samma koncept och släppt ett spel varje år utan att utvecklas ett piss. Var finns dom banbrytande spelen som bf1942 och dom första cod? Årets bästa försök enligt mig är Red Orchestra 2, väldigt nyskapande och otroligt skickligt gjort spel för en studio med såppas låg budget i jämförelse med bjässarna Dice EA och Activision Blizzard..... Det företaget som dock fortsätter leverera gång på gång i mina ögon är Bioware otroligt vad dom kommer med bra spel. Hoppas att vi får se lite ny tänk i framtiden i allafall. Var tvungen att få en nörd rage på forumet, Dice och Activision verkar ju fan lägga mer tid och resurser på sin marknadsföring en sina spel!

Håller helt med om att BF3 känns mer som BC2. men dock använder spelen inte samma motor.
Gillad oxå MW1 då det kändes nytt o fräscht, men precis av samma anledning som du sket jag i resten av serien och mitt "cod hat" byggdes upp.

Det jag inte fattar med EA/DICE är att dem försökte ju göra ett COD-BF spel, iom nya MOH, men tycker dem borde ju märkt hur flopp det blev, så varför försöka igen.
Låt BF vara BF och inget annat.

Själv har jag nu tagit hoppet för ARMA3 som ser ut som hur BF3 borde blivit.


signatur

Rwa?

Medlem

"båda två är fantastiska." var väl lite o ta i... BF3 är smått fantastiskt, MW3 är föråldrad skräp som passar bättre som en DLC eller expansion till MW2.

Medlem

Jag älskar BF och jag är stolt!

"Im mutant and proud!"

dmn
Medlem
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av dmn:
Skrivet av elmackonr1:

som jag har sagt innan, finns ingen anledning att "flejma" för det är två vilt skilda spel. BF3 är mer verklighetstroget och lägre tempo. MW3 satsar man mer på tempo och arkadigt spelande. Ju snabbare alla lär sig det desto bättre...

Verklighetstroget? Är du go eller?

Frågan är om du e go eller? Jag skrev "mer verklighetstroget" dvs mer än mw3. O de kan du fan inte säga emot...

Gameplaymässigt sett är båda lika overkliga. Att ens försöka mäta verklighetsgraden på nåt som är så oerhört overkligt är bara trams.

Det jag är beredd att hålla med om är att grafikmässigt sett är BF3 mer fotorealistiskt, men där tar också likheter med verkligheten slut.

123
Skriv svar