Ibland är det jobbigt att spela på PS3

Medlem
Ibland är det jobbigt att spela på PS3

Spelate GTA4 på PC, startade upp spelet på PS3 och fick huvudvärk av den låga upplösningen och låga FPS'en på konsolen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Det är rätta takter tybalt!

Medlem

klart du får låg upplösning när du lirar på en CRT, höhö x)

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Spelate GTA4 på PC, startade upp spelet på PS3 och fick huvudvärk av den låga upplösningen och låga FPS'en på konsolen.

Samma här, GTA 4 måste vara sämsta grafiken som någonsin släppts till Playstation 3. Spelar nu bara på PC fast undrar när spelindustrin ska sluta förfölja sina betalande kunder och faktum är att Piratkopior är lättare att ha att göra med:

http://steamdrm.flibitijibibo.com/the-big-drm-list/


signatur

Det var detta...

Medlem

... sedan får man ju kramp i händerna av handkontrollen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Eller kramp i fingrarna med tangentbord.

Jag kör antingen med handkontroll i spel som Portal eller annars Bannco Scorch och mus med programmerbara knappar för C och R. Men ska man köra fordon i Crysis eller Battlefield rycker jag åt mig tangentbordet.

Problemet med Xscorch är att jag ratar musen för min Razer Mamba och man kan då bara använda ett urval av alla kommandon men jag kommer ändå inte ihåg vilka tangenter/knappar man ska trycka på om de är för många i ett spel. Bannco Scorch är egentligen för FPS-spel på Xbox 360 men en sådan äger jag inte. Köpte den för länge sedan för att spela på PC.

Att sikta och skjuta med handkontroll är ju stört omöjligt. Fast jag har en bekant som är lika bra på detta som med mus och jag är imponerad.

Har inget att klaga på just nu då jag fixat det mesta utom att Fraps i vissa spel visar FPS utanför skärmen sedan jag bytte till Nvidia, men det kan jag leva med.


signatur

Det var detta...

Medlem

När det gäller shooters... märker folk inte den input-lag man har? Ja, för att inte tala om den inbyggda segheten i att använda joystick.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

När det gäller shooters... märker folk inte den input-lag man har? Ja, för att inte tala om den inbyggda segheten i att använda joystick.

Nej


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

När det gäller shooters... märker folk inte den input-lag man har? Ja, för att inte tala om den inbyggda segheten i att använda joystick.

Nej


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Testa spela The Bourne Conspiracy och ställ dig och glo på ett elskåp på båten på nära håll. Och då ska vi inte prata om 80talsstuntmanframåtfallen som gubbarna gör när man skjuter dom.

Sen kommer allt annat kännas som top notch igen. Problem solved!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag omformulerar mig. PS3 systemet och dess kontroller har input lag. Har man dessutom en TV som inte är optimerad för spel så blir det olidligt om man vant sig vid prestanda och precision.

Det är klart, många spel kompenserar genom att bygga in snälla hitboxar eller auti aim, men det är inte så tillfredställande om man vill spela ett tävlingsinriktat FPS och inte interaktiv film.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag omformulerar mig. PS3 systemet och dess kontroller har input lag. Har man dessutom en TV som inte är optimerad för spel så blir det olidligt om man vant sig vid prestanda och precision.

Det är klart, många spel kompenserar genom att bygga in snälla hitboxar eller auti aim, men det är inte så tillfredställande om man vill spela ett tävlingsinriktat FPS och inte interaktiv film.

Jaja du är en såndäringa hardkåre *tuggar chips och driker en klunk saft*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag omformulerar mig. PS3 systemet och dess kontroller har input lag. Har man dessutom en TV som inte är optimerad för spel så blir det olidligt om man vant sig vid prestanda och precision.

Det är klart, många spel kompenserar genom att bygga in snälla hitboxar eller auti aim, men det är inte så tillfredställande om man vill spela ett tävlingsinriktat FPS och inte interaktiv film.

Jag är helt inne på din linje tybalt, jag tycker också att aim assist och liknande är ett gissel för en del av oss spelare som vill spela någorlunda seriöst.. Jag har inte märkt något direkt av input lag när jag använder en kontroll som fungerar bra för mig iallafall, och jag är rätt kräsen av mig.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar