Tips på joystick för BF3 flygare

Medlem
Tips på joystick för BF3 flygare

Jag peppar vilt inför BF3 (sådär som man inte gjort sen man gick i gymnasiet och hade all tid i världen att hajpa sig själv inför en ny release) och har nu ett nyinstallerat windows, ett surroundheadset på väg och insåg häromdagen att jag inte längre äger en joystick då mina dagar som flygsimmare är förbi.

Så efter lite kikande så hittade jag vad som verkar vara ett riktigt bra köp för sitt pris:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=530645

En joystick med gasreglage och de knappar som kan tänkas behövas för BF3! Och till ett riktigt lågt pris! Har sett en del rescensioner och för sitt pris verkar de allra flesta vara extremt nöjda med den. Så detta är mitt tips till er som vill flyga i BF3 men inte lägga ut en förmögenhet.
För flygning, oavsett spel, är så sjukt mycket roligare och enklare med en joystick och ett gasreglage.

Blir en bra höst detta.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

??? Battlefield= fps

Hade du tänkt o switcha mellan keyboard, mus o joystick ? låter krångligt, sen är ju chansen att du får använda flyg varje omgång typ 20 % då 80% campar He och fy ^^)

Nah, skaffa ett gäng kanel bullar och en ter-mos kaffe istället, mer nödvändigt =P

Men om du trilskas så harru ju alltid denna http://www.conrad.se/?ws_tp1=kw&ref=adwords&subref=tobias&cat...

Medlem

Många av oss som spela BF2/1942 flög med joystick och eeh, ja, jo man switchade ju mellan mus/keyboard och joystick men det kändes som det var markant lättare att skjuta folk som sprang och andra som flög när man körde med joystick vs mus/keyboard i flyplanen, dock föredrog jag mus och keyboard när jag flög helikopter.

Har fortfarande kvar min gamla logitech joyja (fast den hade aldrig pedaler) och hoppas den kommer funka i BF3.
Ivrig till betan imorgon då jag inte fått spela Alpha

Medlem
Skrivet av vuze2143:

??? Battlefield= fps

Hade du tänkt o switcha mellan keyboard, mus o joystick ? låter krångligt, sen är ju chansen att du får använda flyg varje omgång typ 20 % då 80% campar He och fy ^^)

Nah, skaffa ett gäng kanel bullar och en ter-mos kaffe istället, mer nödvändigt =P

Men om du trilskas så harru ju alltid denna http://www.conrad.se/?ws_tp1=kw&ref=adwords&subref=tobias&cat...

Alltså...Jag ser inga problem att byta fram o tillbaka till en joystick, tar inte mer än två sekunder, varför och hur skulle det vara ett problem? Rent praktiskt så kan man ha den stående antingen emellan tangentbordet och musen, eller vid sidan av och ett snabbt lyft så har du den i position.
Funkade guld i tidigare BF spel och i WWIIOnline.

Om du aldrig testat så råder jag dig att göra det, även i ett arkadflygspel som battlefield så är det så sjukt mycket roligare med en joystick än mus/tgb.

Kaffe och bullar har man ju redan.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Medlem

Tack for tippset, skall prova en.

Det ar for ovrigt inge problem att byta fran tangentbord mus over till stickan nar du hoppar in i plan/helikopter.

Kanslan och mojligheterna ar ocksa helt overlagsna. I BF2 kunde du vinna over jaktplanen med ett segt bombplan om du hade joystick och dom inte. Sa overlagset mycke battre kan du flyga med en sticka

Medlem

Många jag känner kommer flyga med X-box eller PS3-kontroller. X-box kontrollen ska vara mycket enkel att konfigurera men PS3-kontrollen kräver ett extra program för att funka. Själv kommer jag stå på marken och skjuta stingers/IGLA efter er!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

well enligt mina erfarenheter me joysticken och bf3 e att det fakkar ur smått. Man kan inte skjuta eller sprinta när man har joysticken inkopplad i datorn, flera som har det problemet här? någon som skrev om det på internet även såg jag, funkar ju så fort man kopplar ut joysticken, men anser inte att det ska behövas

Medlem
Skrivet av ST.Eico:

well enligt mina erfarenheter me joysticken och bf3 e att det fakkar ur smått. Man kan inte skjuta eller sprinta när man har joysticken inkopplad i datorn, flera som har det problemet här? någon som skrev om det på internet även såg jag, funkar ju så fort man kopplar ut joysticken, men anser inte att det ska behövas

Joysticken är per default också mappad till "On foot". Jag gick manuellt in och tog bort alla joystick-mappade knappar för den profilen. Efter det var det inga problem.

Medlem
Skrivet av Woodlander:
Skrivet av ST.Eico:

well enligt mina erfarenheter me joysticken och bf3 e att det fakkar ur smått. Man kan inte skjuta eller sprinta när man har joysticken inkopplad i datorn, flera som har det problemet här? någon som skrev om det på internet även såg jag, funkar ju så fort man kopplar ut joysticken, men anser inte att det ska behövas

Joysticken är per default också mappad till "On foot". Jag gick manuellt in och tog bort alla joystick-mappade knappar för den profilen. Efter det var det inga problem.

Den fins med pa tank ocksa och kan stalla till med elanade om din throttle ar gasen, da kommer tnaken kora framat hela tiden

Jag gjorde likadant, unbinda joysticken fran allt pa tank och on fot. Unbinda musen fran allt pa jet och heli, inge problem!

Medlem

aye såg det nu, en ganska enkel lösning på det hela
och när man väl rensat kontrollerna där, det jag gjorde var att ta bort alla keytboard och mouse från jet och heli kontroller, så man bara hade joystick, och det funkar helt suveränt

Medlem

Kör själv med en Saitek Evo Wireless och det funkar bra. Tog bort alla joystick binds i kontrollmenyn och bindade om alla knappar på alla flyg sen funkade det riktigt bra!

Medlem

Joysticken hjälpte ju föga när man inte ens får chansen att öva i det jävla spelet....

Har just slaktat mina stats, de senaste timmarna har jag nog dött omkring 40 gånger utan att få död på en enda jävla fiende allt för att jag försökt lära mig hur i helvete man flyger...Så fort man lyfter är det missiler och raketer och helvete överallt...
Förrutom att man förstör allt roligt för sig själv så sabbar man ju för de andra som försöker spela seriöst

Att man inte kan spela singleplayer mot botar eller bara roama fritt och testa på de olika fordonen/banorna är ju som ett enda skämt...Snacka om att ha missat något så grundläggande....


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Joysticken hjälpte ju föga när man inte ens får chansen att öva i det jävla spelet....

Har just slaktat mina stats, de senaste timmarna har jag nog dött omkring 40 gånger utan att få död på en enda jävla fiende allt för att jag försökt lära mig hur i helvete man flyger...Så fort man lyfter är det missiler och raketer och helvete överallt...
Förrutom att man förstör allt roligt för sig själv så sabbar man ju för de andra som försöker spela seriöst

Att man inte kan spela singleplayer mot botar eller bara roama fritt och testa på de olika fordonen/banorna är ju som ett enda skämt...Snacka om att ha missat något så grundläggande....

Att man inte ens för börja med flares fattar jag inte. Man är ju en flygande måltavla för missiler om man inte har flares. Blev nedskjuten otroligt många gånger innan jag låste upp dom.

1
Skriv svar