Speltoppen: Uncharted 3 knuffar ner Battlefield 3

Robot
Speltoppen: Uncharted 3 knuffar ner Battlefield 3

Battlefield 3 tvingas flytta på sig när Nathan Drake klättrar hela vägen till förstaplatsen i veckans topplista.

#battlefield-3, #uncharted-3-drakes-deception


Medlem
Speltoppen: Uncharted 3 knuffar ner Battlefield 3

Fortfarande är väl inte digitala försäljningen inkluderad? Så dom här listorna är inget att ha.

Flakmonkey

Skulle som alltid vara intressant att se hur många exemplar det är... fattar inte varför det ska vara så svårt... kan det vara för att de bara hämtar siffror från EB och Game kanske? Isf skulle de ju vara väldigt missvisande även om man väljer att bortse från den digitala distributionen. Man har ju ingen koll på vad ett toppspel säljer i sverige... kan det vara så mycket mer än ett par tusen ex?

Medlem

Hähä, fan vad gött.

Medlem

Finns det inga källor så är det inget att ha.

Medlem

Finns nog rätt mycket att läsa (om man orkar) om hur statistiken är insamlad på deras hemsida.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Ett spel på 3st plattormar där den ena inte inkluderar digital försäljning...HELT JÄVLA OINTRESSANT!

Snälla FZ, sluta med dessa totalt ointressanta Artiklarna, dom kan knappt användas som Fakta då _allt_ inte finns med.

Medlem

Alla jag spelar bf3 med har köpt det genom origin.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Skrivet av Tobblish:

Ett spel på 3st plattormar där den ena inte inkluderar digital försäljning...HELT JÄVLA OINTRESSANT!

Snälla FZ, sluta med dessa totalt ointressanta Artiklarna, dom kan knappt användas som Fakta då _allt_ inte finns med.

Håller med dig helt och hållet, kan man inte begära att få statistik från Steam eller någon annan tjänst som känns lite mer representativ? Sen bygger väl denna statistik på hur många exemplar som skickas ut i butik, inte hur många som faktiskt säljs? Vilket gör statistiken till något som inte alls är statistik utan mer trolololo.

Medlem

Ska man ta med de nedladdade spelen så kan man väl likväl ta med alla plattformar också och då hade listan bara bestått av mobilspel.

Medlem

Need for Speed: Hot Pursuit? Ok....


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

btw någon annan som fått sitt skyrim ex idag ? mitt kom just med posten


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

gött! Uncharted 3 är ett fantastiskt bra spel!

Medlem

käner mig tvingad att stämma in i klago kören....
-har man inte all data i en underökning så blir ju resultatet misvisande. möjligtvis kan man väll kalla resultatet någorlunda riktat åt rätt håll men kan vara helt fel med...

för övrigt anser jag att man ska trycka ihop alla bf3 platformarna och redovisa totala summan vilket borde krossa uncharted ganska så lätt..

Inaktiv
Skrivet av cute_ninja:

btw någon annan som fått sitt skyrim ex idag ? mitt kom just med posten

Japp fick nyss min med posten, kan inte lira än dock eftersom det inte släppts =(

OT, ska bli intressant att se siffrorna nästa vecka när nya cod har släppts.

Medlem

Konsoltrams!!!

Medlem
Skrivet av xls_akm:
Skrivet av cute_ninja:

btw någon annan som fått sitt skyrim ex idag ? mitt kom just med posten

Japp fick nyss min med posten, kan inte lira än dock eftersom det inte släppts =(

OT, ska bli intressant att se siffrorna nästa vecka när nya cod har släppts.

gissar på att ms slår en på käften om man försöker spela det på 360 nu då xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av xls_akm:
Skrivet av cute_ninja:

btw någon annan som fått sitt skyrim ex idag ? mitt kom just med posten

Japp fick nyss min med posten, kan inte lira än dock eftersom det inte släppts =(

OT, ska bli intressant att se siffrorna nästa vecka när nya cod har släppts.

gissar på att ms slår en på käften om man försöker spela det på 360 nu då xD

nvm testade just å den sa åt mig att uppdatering krävs fast den hittar ingen xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Det nalkas väl julklappar så UC3 är nog önskat i många stugor.

Otroligt välgjord serie så man förstår efterfrågan.

Jag väntar tills tekniska strulet är fixat.

Moderator | Testpilot

Känns som att "Battlefield" varit med i varenda nyhet senaste tiden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Roligt att PC toppar BF3-försäljningen även när man inte räknar digital försäljning.

Medlem

Föga förvånande. Det är rätt uppenbart att ett bra konsolspel säljer bättre än ett dåligt PC-spel.
PS: Detta är inte min faktiska åsikt. Detta är ett inlägg som känns som det skulle passa bra i dessa dagar då vi skulle behöva liva upp kommentarsfältdiskussionerna med lite Konsol vs PC rage.. Jag kanske bör tillägga att Call of Duty är mycket mycket bättre än Battlefield 3.

*Luta sig tillbaka och vänta på mordhot i brevlådan*

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känns som att "Battlefield" varit med i varenda nyhet senaste tiden.

Det är för att det är svenskt och vi svenskar tror att vi, trots vår ringa population på 9 miljoner, är bäst på allt.

Medlem

"Bara för att det inte visar exakt alla aspekter av försäljningen så tänker jag ignorera den övergripande hänvisningen och intala mig själv att PC über alles." // FZ folkets logik.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

Trevligt att det säljer bra, men är väl rätt ovanligt med PS3 spel på högsta plats dessutom?

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

ja när det bara släps till PS3 så är det ovanligt men om det släpps både till PS3 och XBOX så är det ganska vanlig pga att det finns fler användare på konsoll sidan.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Inaktiv

"Sony Computer Entertainment Europe today announced Uncharted 3: Drake’s Deception™ day one global sales of 3.8 million units. The PlayStation®3 exclusive title – released to universal critical acclaim (Metacritic: 92*) – has smashed sales expectations to become one of the best-selling titles of 2011, putting the third instalment on a clear course to be the biggest selling game in the trilogy."
Varför skulle svenska konsumenter skilja sig mot sina globala vänner..

Medlem

Ser att Sims fortfarande krpssar konkurrense

Medlem
Skrivet av xls_akm:
Skrivet av cute_ninja:

btw någon annan som fått sitt skyrim ex idag ? mitt kom just med posten

Japp fick nyss min med posten, kan inte lira än dock eftersom det inte släppts =(

OT, ska bli intressant att se siffrorna nästa vecka när nya cod har släppts.

Du är inte den första som skriver detta, men, vad fan menar du med att CoD släpps nästa vecka? MW3 släpptes ju i torsdags! Har jag missat något eller vad är detta?

EDIT: Möjligtvis försäljningssiffrorna?

12
Skriv svar