The World of Skyrim – trailern du inte får missa!

Detta tänker jag givetvis köpa, dock skulle jag vela veta mer om det. Av det man hittills fått ta reda på är det en del innehåll som lockar mig, exempelvis att man kan ströva omkring fritt i Skyrim. Har en önskan om att den kommande trailern besvarar fler frågor, jag vill vara 100% säker på att detta är något att ha.

Medlem

SKYRIM kommer bli grymt!
Någon som vet när på fredag det släpps?


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

2 min efter jag slitit upp portarna.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Fick nyss ett sms från posten där det stog att posten har fått spelet, och nu skickat det hem till mig, är det möjligt att man får det imorn tro?

Medlem
Skrivet av Heliar:

Fick nyss ett sms från posten där det stog att posten har fått spelet, och nu skickat det hem till mig, är det möjligt att man får det imorn tro?

Ja det betyder att brevet är sorterat och delas ut i morgon om det har hamnat rätt.

Medlem

Har inte spelat något av de tidigare spelen men kan lugnt säga att Skyrim kommer att hamna i min dator snart.
Det var ett tag sedan jag blev så sugen på att köpa ett spel bara efter att ha sett två trailers. Awesome.
Förresten kan man betala med faktura på spelbutiken.se? Vore rätt dumt om det inte gick.


signatur

remember

Medlem

Avbokade spelet för drygt en månad sen men nu har jag återigen förbokat det. Skyrim är inte riktigt min typ av spel men jag vill ändå supporta Max Von Sydow.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av bjosarn:

Av det jag sett hittills är jag inte imponerad för fem öre. Känns som utvecklingen stått still sedan Oblivion och i bakhuvudet så skriker min frustrationen över att det kommer krävas att människor utan lön, på sin egna tid, ska göra spelet njutbart.

...va? Nu snackar du blöja allt, min gode man, eller så borde du plocka av dig nostalgiglasögonen. Kila tillbaka och kolla på diverse ingame screens från oblivion och du ska se att det nog påminner mer om plastdockor än någonting annat. Men å andra sidan var det ju folk som sa detsamma när Oblivion släpptes vill jag minnas. Hade ju inte utvecklats ett jota från Morrowind, nej.

Känns ändå som att man kunde gjort mer, det som framför allt gjorde Oblivion till ett tråkigt spel enligt mig var fightingsystemet som helt saknar känsla och tyngd. Tyvärr verkar det inte vara större skillnad i Skyrim, visst är det lite animerade finishmoves men frågan är om det räcker.

Spelet har inte kommit än, ta inte ut för mycket i förhand

Vad mer i ett sådant fighting system tycker du det ska finnas?
Att kunna slå, blocka och kasta spells tycker jag är simpelt och bra.

Försöker bara hålla mig till det vi hittills sett. Det är inte det att man saknar möjligheten till att blocka etc. det är snarare känslan det saknar, för att enklare beskriva vad jag menar så ta en titt på http://www.youtube.com/watch?v=-Z3ewNnuNfs spola fram till 0.20 och beskåda, enligt mig ser det förjävligt ut.

Vevar på som om det vore en liten pinne han håller i, ingen reaktion från motståndaren när träffarna sitter heller. Speciellt vidrigt är det när man kör firstperson view, ingen rörelse i resten av kroppen förutom den där armen som vevar på förfullt. Dead Island gjorde ett relativt bra jobb på denna biten, kunde hoppas att det var åt samma håll här.

Nu är det Oblivion i filmen jag länkade men av vad jag sett hittills i Skyrim så ser det inte ut som att de är några större förändringar, förutom finishmoves, tyvärr får jag säga!

Men som sagt, har inte provat det själv än, detta är bara utifrån vad jag sett hittills.

Den biten kan jag därimot hålla med om!

Jo, kom ihåg första gameplay trailern när den kom och man fick se i första person karaktären sätta en yxa i en hjälmbeskyddad skalle, blev först jätteglad då de verkade ha tagit med reaktioner i slagen, känsla och ljud... men det visade sig att det bara var en finishing move....


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Frågan är om Skyrim kör med någon liknande aktiveringstyp som BF3, att det inte går att köra spelet innan 11-11-11


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Frågan är om Skyrim kör med någon liknande aktiveringstyp som BF3, att det inte går att köra spelet innan 11-11-11

Eventuellt kan du ju fuska lite med tidszoner om det nu är tillåtet vill säga.

123
Skriv svar