Morgonbestraffning

Flakmonkey
Morgonbestraffning

 Lustigt hur jag fungerar... Här vaknar man upp på morgonen och är seg som ett ass med träningsvärk i benen efter fyra pass på tre dagar. Då skulle jag ju kunna ligga kvar i sängen ett tag och riktigt njuta men nej då. Istället tvingar jag mig upp när klockan ringer 05:35 för att jag ska ta mig till gymet och Indoor Walking-passet. Väl där skulle jag ju sen visserligen kunna välja att ta det rätt lugnt, men icke!

Istället öser jag på som fan så att svetten forsar ner. Så vad gör jag då efter passet? Jo jag går ner en våning till en annan vanlig crosstrainer och kör på i 20 minut till varav de två sista spurtas på en tyngre växel än normalt. Trots att jag kände mig slut redan när jag vaknade så tar jag i mer och tar ut mig mer än vad som jag annars skulle klassa som normalt. Såhär i efterhand när jag sitter på tuben på väg till jobbet så kan jag bara anta att det är för att jag känner att jag måste straffa mig självmför att jag inledde dagen svagt. Straffa kroppen för dess svaghet med ytterliggare träning.

Blir ju nästan lite rädd för min inre "drill sergeant"

#blogg

Medlem
Morgonbestraffning

Hos mig är det dessvärre Gomer Pyle som håller i taktpinnen..


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Det är antagligen ett beroende. Om gör saker för ofta så blir det till slut ett beroende. Så det är bara att skriva in dig på Betty Ford kliniken med de andra kändisarna.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

Se upp så du inte utvecklar Ortorexi, rätt lätt när man har en bakgrund som du har.

Flakmonkey
Skrivet av kaealy:

Se upp så du inte utvecklar Ortorexi, rätt lätt när man har en bakgrund som du har.

Tänkt en del på det, men jag tror inte jag är särskilt nära... jag äter verkligen inte överdrivet nyttigt... idag blev det ju massa pannkakor till efterrätt efter köttfärsbiffar och wok... och träningen kan jag prioritera bort om det finns något roligare att göra...

Men det är klart, en vecka utan träning är ju lite jobbigt, måste ju få utlopp för energin på något sätt. Så jag har det i bakhuvudet att göra det med måtta ändå

Medlem

Ont ska med ont förgås... *sakta avtagande eko*

Medlem

Ärligt talat förstår jag inte syftet med detta blogginlägget... Visa alla hur mycket du tränar?


signatur

Imperator

1
Skriv svar