Se karaktärsutveckling från Dark Souls

Robot
Se karaktärsutveckling från Dark Souls

Vila dina ögon i vårt filmarkiv där du kan spana in olika klasser, ondskefulla fiender, fet utrustning och mängder av död.

#dark-souls, #from-software


Medlem
Se karaktärsutveckling från Dark Souls

Vad är detta? Det har jag missat helt. Såg helt klart intressant ut att spinnas på min 360


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Tycker alla överdriver lite när det gäller svårighetsgraden. Det är ett utmanande spel, ja men det är verkligen inte något olidligt som följer efter dig i dina drömmar när du ska sova. Utmärkt spel iaf, ett av årets bästa helt klart.

Inaktiv

Är detta ett spel som måste kopplas till din PS3:a eller PSN eller något sådant? Eller kan man låna och testspela spelet först..?

Medlem

Så vitt jag vet är online-delen enbart ett tillval, inte nödvändig för spelet, men självklart en stor fördel (kan ta hjälp av andra om man har problem med en speciell boss till exempel, läsa tips som andra spelare lagt ut osv)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Är detta ett spel som måste kopplas till din PS3:a eller PSN eller något sådant? Eller kan man låna och testspela spelet först..?

Det skall nog inte vara några problem att låna.

För övrigt så är det ett himla bra spel, spelet blir bara roligare och roligare! Det ända negativa jag kan komma på med spelet är att det tyyvärr lider det av diverse framedrops ibland, något som jag hoppas att de åtgärdar så fort som möjligt.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Aquilalore:

Är detta ett spel som måste kopplas till din PS3:a eller PSN eller något sådant? Eller kan man låna och testspela spelet först..?

Det skall nog inte vara några problem att låna.

För övrigt så är det ett himla bra spel, spelet blir bara roligare och roligare! Det ända negativa jag kan komma på med spelet är att det tyyvärr lider det av diverse framedrops ibland, något som jag hoppas att de åtgärdar så fort som möjligt.

Jag skulle inte hoppas för mycket för den delen. Min erfarenhet är att de flesta cross-platform spel har framerate issues till konsol mer eller mindre (Assassins Creed 2, Borderlands etc.)

..och så trillar vi tillbaka on topic; Spelet kan vara något av det roligaste jag spelat på väldigt länge. Att äntligen ha ett spel från 2000-talet som man absolut inte vill plocka fram men ändå inte kan sluta spela.. vilken känsla. Alla som inte har Dark Souls bör skaffa! Helt klart en GOTY-representant på min lista.

Medlem

Jag har fortfarande inte klarat det ):
Tänkte ge det allt jag har idag efter jag har fixat mina ärenden

Medlem

Sjukt bra spel, synd bara att mages är mer op här en i Demon's souls, och att DEX build nästan är helt värdelösa, då det inte finns ngn "Sharp" uppgradering till vapen.

Tråkigt oxå att ett spel med såna unika PVP features, blockas helt av att det är P2P servrar.
(Finns inget mysigare en när någon back-stabbar en rakt framifrån.)

Spelet lider dessutom som sagt av kraftig obalansering, och efter över en månad sedan realese känns det inte som dem kommer fixa det :/


signatur

Rwa?

Medlem

Hade det gått att lira med mus och tangentbord hade jag köpt det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Hade det gått att lira med mus och tangentbord hade jag köpt det.

nej nej nej nej.
Som Dark souls/demon's souls ska spelas med handkontroll. Det är en sjuk känsla när man spelar pga av detta. Exempel har The witcher 2 ett liknande combat system, men det ger inte alls samma känsla som när man lirar DS med PS dosan.

Normalt sätt är jag för MUS o tangentbord för i princip allting, men DS SKALL spelas med dosa.


signatur

Rwa?

Medlem

Bara ett fåtal bossar kvar nu. Så grymt bra spel!! Lite uppförsbacke ibland i och med att jag kör 100% melee och 0% magi, men det löser sig alltid på nåt sätt ändå. Ju hårdare fighter, desto skönare segrar.

Jupp det här är GOTY för min del, ser inget som kan ändra på det.

1
Skriv svar