Battlefield 4 - Dina tankar?

Medlem
Battlefield 4 - Dina tankar?

Hur skulle du vilja se Battlefield 4?
Report: Battlefield 4 Confirmed by EA President

Mer teamplayinriktat, antal spelare? Vad var du missnöjd med i BF3, som du vill förändra i BF4?

Medlem

BF2 med förstörbara miljöer.

Medlem

Listan kan nog bli lång men jag börjar med några saker som jag gärna skulle vilja se fixar på just nu.

Squad systemet är dåligt som det är. När jag spelar med brorsan och en kompis så kommer först polaren in för han har spelet på en SSD som är riktigt snabb etc etc. Sedan kommer jag in, jag har spelet på en vanlig HDD men OS på en SSD och det verkar göra skillnad för min brorsa kommer in ganska långt efter mig trots att vi har i princip identiska system (jag satte ihop båda datorerna).
Problemet är att vi fortfarande inte kommer i samma squad så vi måste byta.
Redan där kommer första irritationen då vi måste först välja "leave squad" innan vi kan joina en annan. Varför kunde de inte bara låtit oss trycka på join squad direkt för???

Får börja med det här just nu. Slutade nyss spela och det var något mer jag tänkte på men kommer inte riktigt ihåg för jag är dödstrött atm.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Listan kan nog bli lång men jag börjar med några saker som jag gärna skulle vilja se fixar på just nu.

Squad systemet är dåligt som det är. När jag spelar med brorsan och en kompis så kommer först polaren in för han har spelet på en SSD som är riktigt snabb etc etc. Sedan kommer jag in, jag har spelet på en vanlig HDD men OS på en SSD och det verkar göra skillnad för min brorsa kommer in ganska långt efter mig trots att vi har i princip identiska system (jag satte ihop båda datorerna).
Problemet är att vi fortfarande inte kommer i samma squad så vi måste byta.
Redan där kommer första irritationen då vi måste först välja "leave squad" innan vi kan joina en annan. Varför kunde de inte bara låtit oss trycka på join squad direkt för???

Får börja med det här just nu. Slutade nyss spela och det var något mer jag tänkte på men kommer inte riktigt ihåg för jag är dödstrött atm.

Det där är väl lite mer fixar-grejer som sagt snarare än något man behöver skapa ett nytt spel för.
Tycker spelkreatörerna idag är lite för rädd att förändra sina spel. Fan, BF42 vid release och efter alla hundra mb patchar var ju mil ifrån varandra. På ett bra sätt.

Medlem

Visserligen. Men den var i princip lika dålig i BC2 och där har det inte hänt ett skit heller. Skulle kunna säga Squad systemet på detta sätt: Gör om, gör BF2.
Samma squad system som i BC2 (kanske också BC1? ) och nu i BF3. Och om de nu börjat med BF4 så har jag svårt att se dem ändra Squad systemet till ett bra och fungerande system. Egentligen så var BC2's Squad system BÄTTRE än BF3's. Anledningen till försämringen av Squad's beror väl på Battlelog.

Större och fler squads. Vi har ju ett helt alfabet att göra squads på så varför kan de inte låta en göra Omega och/eller Zeta om man nu t.ex. är 4-8 pers som joinar samma server... Antalet spelare (som man joinar med) borde inte spela någon roll även om det nu är anpassat för nuvarande 4pers squads, man borde inte kastas in i ett random party bara för att en dator är lite snabbare än den andre, istället så borde en ny separat squad skapas som är låst som alla kommer in i tills den är full, och om man var kanske över 4 pers (som dessa kassa squads är begränsade till) så skapas en ny låst squad.

Gillar även den bild som visades i Sweclockers fredagspanel.
http://www.youtube.com/user/swecab#p/u/0/BC_5kgBEfv8
Vid va 44:25 så pratar de om Squadsystemet också och en bild visar på hur det BORDE varit, men DICE går hela tiden bakåt. I BF4 kommer de väl minska till 2 personer per squad och säga: jo men vi tycker att 15 små squads är bättre bla bla <insert random bullshit here> och för snabbare och intensivare fighter.

Sen så poängterade jag en liten detalj till Dice under betan som fortfarande inte är korrigerad. När man sätter på ett frontgrepp (handtaget) så håller man inte i den ens och det är lite störande. Det är väl lite svårare att ändra så mycket animationer och modeller, men verkar ändå som lite på latsidan att ha med en unlock som finns till alla vapen i princip och sedan inte ens göra en passande modell till den.

Så även om detta kan anses vara "fixar-grejer" så brukar DICE inte leverera fixar innan de släppt 2-3 spel till. Så jag hoppas de "fixar" detta till BF4 åtminstone.

Medlem

Vad spelar det för roll vad vi tycker när ingen bryr sig

Medlem
Skrivet av kebbe:

BF2 med förstörbara miljöer.

borde gå å modda bf2 så att man får förstöra bara miljöer med typ rayfire eller nått

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Vad spelar det för roll vad vi tycker när ingen bryr sig

Lite så; Dice är som Sonic Team.

Medlem

Om BF4 blir pc-exklusiv så blir det säkert skitbra..
Men det är ju något som aldrig kommer hända.

Vill iaf inte se BF4 inom de närmsta åren.

Medlem

ALL hope is gone. men kolla in ARMA 3, där har ni min BF4


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

ALL hope is gone. men kolla in ARMA 3, där har ni min BF4

Arma är dock ett simulator spel och inte ett riktigt ''vanligt spel''? :s

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av Annanaz:

ALL hope is gone. men kolla in ARMA 3, där har ni min BF4

Arma är dock ett simulator spel och inte ett riktigt ''vanligt spel''? :s

Jaha? om DICE hade följ sina egna spår, och inte försökt göra ngt codaktigt, så trora nog BF hade gått mer åt ARMA3 hållet.


signatur

Rwa?

Medlem

Jag blir ytterst orolig när jag läste att EA gått ut med detta.
Mardrömmen är om EA nu börjar pumpa ut BF spel årligen. Då får vi marginella ändringar, knappt obefintlig buggstädning och endast ytliga och oftast meningslösa/simpla features för att locka till vår plånbok år efter år.

Jag väntar hellre 4-5 år på en seriös uppföljare än årligt trams.
(Hade dock förväntat mig mer utav BF3 med tanke på hur lång tid det är sedan BF2 kom)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag kan inte komma på vad som är värst

Att dom gör världens mega grej som bf3, om 4-5 år = man måste köpa nya dator + spelet.
Eller nytt om 2 år = 500kr ;ccc

Medlem
Skrivet av Annanaz:

ALL hope is gone. men kolla in ARMA 3, där har ni min BF4

+1 på det. Tror CTI mlutiplayer kommer bli väldigt trevligt på den där grekiska ön som det kommer utspela sig på.

Medlem

Jag hoppas verkligen Dice tar sig i kragen med BF4 och går tillbaka till rötterna. Visst, BF3 är roligt och så, men det saknar lite för av dess features som gjorde BF2 så bra och känns lite för mycket Bad Company. Jag vill se framförallt stora riktiga Battlefield banor, en squadleader som har ett syfte och kan göra någonting, en riktig commo rose, commander kvittar lite för mig (en smaksak), VOIP inbyggt för början. Sen kanske något nytt och innovativt.

Medlem

Förhoppningsvis hittar de ett sätt att tillåta granater/raketer/mortars UTAN att det blir en jävla granatfest av det hela...

Jag vet inte hur man skulle kunna göra istället men BF3 som det är nu är alldeles för mycket. Det sprängs jävla granater och raketer hela tiden. Inte nog med att man blir trött i huvudet av allt oljud så tycker jag det förstör mycket av spelets taktiska potential.
Kanske bara är för att jag tycker det är roligare med eldstrider än en massa granathorande.
Granater o raketer fyller ju en viktig funktion men det måste gå att begränsa skiten på något sätt...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar