Steam utsatt för massivt hacker-intrång

Robot
Steam utsatt för massivt hacker-intrång

Lösenord och krypterade bankkort är i riskzonen. Valves Gabe Newell är mycket bekymrad över situationen.

#valve, #sony


Medlem
Steam utsatt för massivt hacker-intrång

Jag är inte så värst orolig. Inte bara för att jag inte har sparat några uppgifter på mitt konto, men även för att det är Valve. De tar hand om oss. Tråkigt att det hänt oavsett.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag är inte så värst orolig. Inte bara för att jag inte har sparat några uppgifter på mitt konto, men även för att det är Valve. De tar hand om oss. Tråkigt att det hänt oavsett.

årets myt. Valve bryr sig inte en sekund.

VSG btw.

Medlem

Kanske dags att sätta upp en paramilitär internetpolis som letar upp hackare och skjuter dem vid identifiering.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Luciphear:

Jag är inte så värst orolig. Inte bara för att jag inte har sparat några uppgifter på mitt konto, men även för att det är Valve. De tar hand om oss. Tråkigt att det hänt oavsett.

årets myt. Valve bryr sig inte en sekund.

VSG btw.

Då kanske det bara är jag som inte har behandlats dåligt. :\ Nåväl. Ändra "oss" till "mig" om det är fallet!

Medlem

Tur man är skyddad av Steam Guard!

Medlem

När ska företag som har hand om känslig information ta tummen ur arslet och fixa till säkerheten? Hur svårt ska det vara egentligen? Valve tar överpris på spel, då kan dom väl fan anställa folk som övervakar databaserna dygnet runt.

Medlem
Skrivet av Valek:

Tur man är skyddad av Steam Guard!

lol!

Men det är en sak jag undrar, var i inställningar kan man gå in och ta bort eller byta sitt kreditkort? har letat överallt men hittar inte det...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Frilansare

Låt oss inte göra det här till en "alla företag som vill tjäna pengar är onda"-diskussion. Mer intressant att snacka om säkerhet och eventuell douchebag-ness som dessa hackare innehar.

Medlem

Jag hatar verkligen hackers och virusmakare, dom borde fan låsas in på livstid utan dator.

Medlem

Hur sannolikt är det att dom roffa åt sig mitt steamkonto/kortnummar av flera miljoner ?

Medlem
Skrivet av Icerock:
Skrivet av Valek:

Tur man är skyddad av Steam Guard!

lol!

Men det är en sak jag undrar, var i inställningar kan man gå in och ta bort eller byta sitt kreditkort? har letat överallt men hittar inte det...

Du gör det på deras hemsida


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Hoppas de tar mina 12 spänn så man kan få en chans att dra det till rätten och få lite profit på det.

Medlem

mmm Valve är våran bästa vän och kommer absolut inte låta något dåligt hända oss...

Yeah right, naiv much?

Medlem
Skrivet av Greeken:
Skrivet av Icerock:
Skrivet av Valek:

Tur man är skyddad av Steam Guard!

lol!

Men det är en sak jag undrar, var i inställningar kan man gå in och ta bort eller byta sitt kreditkort? har letat överallt men hittar inte det...

Du gör det på deras hemsida

Tack!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

1. Håll koll på era kontokortskonton
2. Byt lösen på Steam omedelbart
3. Har ni haft samma lösen på andra siter, byt omedelbart på dessa siter också.
4. Har ni lagt till en säkerhetsfråga ska ni också byta den omedelbart då den kan användas för att få nytt lösen om ni gjort punkt 2.

Skrivet av Luciphear:

Jag är inte så värst orolig. Inte bara för att jag inte har sparat några uppgifter på mitt konto, men även för att det är Valve. De tar hand om oss. Tråkigt att det hänt oavsett.

finns det nåt mer patetiskt än naiva fanboys?

Skrivet av Icerock:
Skrivet av Valek:

Tur man är skyddad av Steam Guard!

lol!

Men det är en sak jag undrar, var i inställningar kan man gå in och ta bort eller byta sitt kreditkort? har letat överallt men hittar inte det...

det är för sent för det nu, all information i deras databas (inklusive din kortinformation) som fanns är i riskzonen, är du orolig ska du kontakta banken och byta ditt kreditkort helt

Frilansare
Skrivet av rysssen:

mmm Valve är våran bästa vän och kommer absolut inte låta något dåligt hända oss...

Yeah right, naiv much?

Men varför skulle Valve vllja att något ont händer dig? Rent hypotetiskt, sådär.

Medlem

Vem är korkad nog att ansluta sitt kreditkort till sådana här tjänster?

E-kort... är bra att det finns som alternativ.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Vem är korkad nog att ansluta sitt kreditkort till sådana här tjänster?

E-kort... är bra att det finns som alternativ.

Rätt många är jag rädd.

Fan så irriterande sånt här är!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Bör man spärra kortet om man bara använt det vid ett köp utan att spara konto-uppgifterna?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Bör man spärra kortet om man bara använt det vid ett köp utan att spara konto-uppgifterna?

Nejdå, det ska du inte behöva göra.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av red_laces:

Kanske dags att sätta upp en paramilitär internetpolis som letar upp hackare och skjuter dem vid identifiering.

precis vad jag har sagt i många år!

Medlem

Bytt email, lösen samt lösenordsfråga, är det värt att spärra kontot om man sparat uppgifterna, men tagit bort dem senare, eller rent hypotetiskt om de är sparade hela tiden. nu är ju de enkrypterade med salt, så det borde vara ganska säkert.


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Vem är korkad nog att ansluta sitt kreditkort till sådana här tjänster?

E-kort... är bra att det finns som alternativ.

Hundratusentals,om inte miljontals människor använder kreditkort för nätbetalningar.

Medlem
Skrivet av MythLastbil:

Bytt email, lösen samt lösenordsfråga, är det värt att spärra kontot om man sparat uppgifterna, men tagit bort dem senare, eller rent hypotetiskt om de är sparade hela tiden. nu är ju de enkrypterade med salt, så det borde vara ganska säkert.

Nej, du behöver inte spärra kort/konto.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av MythLastbil:

Bytt email, lösen samt lösenordsfråga, är det värt att spärra kontot om man sparat uppgifterna, men tagit bort dem senare, eller rent hypotetiskt om de är sparade hela tiden. nu är ju de enkrypterade med salt, så det borde vara ganska säkert.

Nej, du behöver inte spärra kort/konto.

Hur vet du att jag inte behöver spärra kortet(menade kortet xD), Gabe sa själv att man ska ha extra koll på det, och eftersom jag inte har tillgång till det (eftersom jag inte är ägaren till kortet, så borde jag väl informera personen i fråga om den bör spärra kortet, eller nåt?)


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem

Jävla horor, skulle gått och lagt mig för längesedan men nu sitter man här och ändrar lösenord hit och dit!

Inaktiv

Slår vad om att steam kör något bättre än md5 + att det är saltade. Lär inte vara någon som bryter sig genom dem.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Slår vad om att steam kör något bättre än md5 + att det är saltade. Lär inte vara någon som bryter sig genom dem.

De lyckades med PSN, varför inte steam?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av rysssen:

mmm Valve är våran bästa vän och kommer absolut inte låta något dåligt hända oss...

Yeah right, naiv much?

Men varför skulle Valve vllja att något ont händer dig? Rent hypotetiskt, sådär.

rätt stor skillnad på vilja och låta.


signatur

Styret upp och däcken ner

Skriv svar