3,8 miljoner Uncharted 3 sålda första dagen

Robot
3,8 miljoner Uncharted 3 sålda första dagen

Urstark debut för Nathan Drakes svårt hyllade actionäventyr.

#uncharted-3, #sony


Medlem
3,8 miljoner Uncharted 3 sålda första dagen

Låt mig börja - digitalt är inte med så det är helt meningslösa siffror!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet av LariosoDog:

Låt mig börja - digitalt är inte med så det är helt meningslösa siffror!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan man ladda ned nya spel digitalt på PS3an??
Funkar inte på Xbox iaf

Medlem

Eh, Ja man kan ladda ner spel digitalt men vad jag vet gick det inte att köpa Uncharted 3 på PSN...

Medlem

Underbart att höra att det finns fler likasinnade som föredrar kvalitet och spelglädje framför mediokra FPS!

UC3 är bland det bästa jag har spelat!

Medlem

Kul att höra att redan efter dag ett har de sålt mer än vad Uncharted 1 gjort totalt och bara 1miljon från Uncharted 2

Medlem

Är inte det till och med mer än vad bf3 möjligtvis sålde på en dag?


signatur

Rawr

Medlem

Jävlarns, skoj!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det är självklart att det är skeppade kopior till butik.

Det betyder att precis som med Uncharted 2 kommer det inte dröja så länge förrän vi får se trean i rabatthyllorna.


signatur

Memento Mori

Medlem

signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Så mycket spel nu, men den här kommer inte komma undan

Medlem

Men hur i helvete ska man hinna spela allt man vill spela denna höst/vinter??

Jävla skithobby man håller på med


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Kul för dem! Synd bara att det inte kommer till PC

Medlem

Helt klart bästa spelet detta år... underbar uppföljare på serien (Nej jag gillar äventyrs actions å inte FPS eller full blown RPG... vi finns vi oxå ;P)


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

"A SCEA representative reconfirmed to Game Informer these sales are shipped, not sold."
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/11/10/unchart...

Medlem

Dags att damma av PS3:an efter att Skyrim fått lite (mycket) kärlek.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Siffrorna för mig spelar mindre roll men det är kul att se två års arbeten som Naughty Dog har lagt ned har lönat sig. Och jäklar vad man kan leverera. Grafiken är helt sanslös att beskåda.
Jag tycker detta spel grafiskt sett är överlägset allt annat till konsol.

Medlem

Detta bådar ju väldigt gott för Uncharted.Golden Abyss nu när Uncharted serien verkar bli ännu större.

Medlem

Gött, bra spel som faktiskt försöker säljer bra dom också nuförtiden. Upplyftande.

Medlem

Synd att jag precis sålt min PS3:a...


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Kul för dem! Synd bara att det inte kommer till PC

Ha ha skojar du? Hade det kommit till pc så hade det ju bara grinat och whineats över hur dålig PC-porten från konsol är

En ps3 kostar ju fan mindre än ett high-end moderkort ELLER cpu ELLER grafikkort, så vill man spela konsolexklusiva spel kan man ju knappast gnälla över att det skulle vara "dyrt"

Medlem

Köpte det igår och lirade hela kvällen, väldigt nöjd hittills

Medlem
Skrivet av carlman:
Skrivet av LariosoDog:

Låt mig börja - digitalt är inte med så det är helt meningslösa siffror!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan man ladda ned nya spel digitalt på PS3an??
Funkar inte på Xbox iaf

Bara driver med folket som ständigt tjatar om att digitalförsäljningen inte finns med.

Har inte kollat på PSN för det har inte många stora titlar. Driver SF fanns t..ex men 699 kr i pris eller något sådant. Prismässigt är PSN ointressant på stora titlar.

Inaktiv
Skrivet av DrBagguette:
Skrivet av Mjauv:

Kul för dem! Synd bara att det inte kommer till PC

Ha ha skojar du? Hade det kommit till pc så hade det ju bara grinat och whineats över hur dålig PC-porten från konsol är

En ps3 kostar ju fan mindre än ett high-end moderkort ELLER cpu ELLER grafikkort, så vill man spela konsolexklusiva spel kan man ju knappast gnälla över att det skulle vara "dyrt"

Jo, jag har övervägt att köpa en konsol då och då men jag gillar inte att köra med handkontroll, det är främst därför jag inte gjort slag i saken.

Medlem

Som så många har sagt tidigare det här är omöjligt mängden sålda, det är skickade till butik. Inte ens Call of Duty, som håller rekordet på 5,5 miljoner, har sålt 3,8 på EN konsol. För som ni alla vet så är Uncharted 3 PS3 exklusivt, och chansen att det nästan når upp till Call of Duty nivåer utav sålda spel är helt omöjligt. 3,8 miljoner sålt första MÅNADEN låter mer troligt (obs att det är helt FRUKTANSVÄRT bra siffror).

Medlem

penguin united säljer en bra grej kallad Eagle Eye som omvandlar signalerna från mus/tangentbord till en handkontroll. Kostar ca 450 kr.

Men Uncharted spelade jag bakåtlutad i sköna soffan med handkontroll

Medlem

Uncharted 3 är riktigt bra, rekommenderar det verkligen! Så otroligt snyggt också

1
Skriv svar